Laptop in de Trein, hoe beveilig ik mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 50225

Topicstarter
Ik reis elke dag met Trein, en heb altijd mijn Laptop aan voor Muziek en voor documentatie. Alleen voel ik me niet veilig met men Lappie. Aan de achterzijde van de Laptop zit een gaatje, ongeveer 2 mm bij 6 mm, waar Lock op staat. Dit gaatje zit in elke laptop alleen weet ik de naam er niet precies van en wat je ermee kunt.

Mij is verteld dat je er een soort van kabeltje aan kan maken en dat aan je broek kunt vastmaken, zodat als iemand je laptop wilt jatten uit je handen hij jou meteen er gratis bij krijgt.

Weet iemand hoe je dit koortje draadje kettingje wat in dat gaatje moet noemt? En heeft iemand ervaring met dit ding, en hoe heet het eigenlijk officieel?

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ehh .. ehh .. het ligt op het puntje van mijn tong :(

!! Kensington lock :)

Anoniem: 82441

Laptop Security Cable

Deze kabels kunnen eenvoudig en stevig aan uw laptop worden geplugd. Als u hem mobiel bij u draagt kunt u de kabel aan uw arm bevestigen. Mocht u ergens gaan zitten dan kunt u de kabel gemakkelijk aan een tafel, bureau etc. bevestigen. Zo heeft geen enkele dief de mogelijkheid om met uw laptop er van door te gaan. Zo is uw laptop en al uw belangrijke data beschermt tegen dieven.

EUR 89,00

http://www.detectnu.nl/shop/c19.html

*Ik zou hem btw niet om je arm doen zoals in het verhaaltje staat, trekt die dief een beetje hard, daar gaat je arm dan.. KRAK. Auw! })

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 82441 op 11-09-2003 21:42 ]

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

een pda kopen? :)
(zelfde toepassingen)

Proffesioneel Platzak

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-06 20:33

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 82441 schreef op 11 september 2003 @ 21:39:
Laptop Security Cable
..
EUR 89,00
Das gewoon diefstal!. Je kan ook wel zelf een stuk staaldraad gebruiken en deze door dat oogje in je sleeptop halen en om je arm doen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 19:48
Mr_Gee schreef op 11 September 2003 @ 21:40:
(zelfde toepassingen)
das alleen maar sneller meegenomen ;)

heb ook wel eens gekeken naar zo'n kensington lock, maar ja is vrij duur en als ze je laptop echt willen pikken bedreigen ze je wel en zul je toch zelf die kabel los halen...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Topicstarter
ik voel me ineens niet meer veilig :P

Zo'n stom draadje kost gewoon 89 eurie! Vind ik het ook nog gek dat niemand er een heeft :S

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Even de zaak belichten vanuit een meer down-to-earth perspectief.

Zo'n security cable zoals General noemt kan daaraan. Maar bedenk wel: je kunt dat wel aan je pols vastmaken maar dan kunnen ze nog altijd je pols eraf snijden. Hier zijn een aantal remedies tegen.

- Ga niet in de buurt zitten van mensen die eruit zien alsof ze je laptop uit je handen kunnen pakken en wegrennen. Geloof me, mensen die zoiets doen, die kun je op afstand herkennen (letterlijk ruiken zelfs :r).
- Ga niet met je laptop zitten knoeien op risicolijnen

Volgens mij zit je ook nogal voor lul als je jezelf aan je laptop vastketent. Volgens mij zit je sowieso nogal voor lul met een laptop in de trein. Ik reis eigenlijk alleen regelmatig Groningen - Deventer en bij uitzondering richting Randstad, maar ik zie eigenlijk alleen yuppen in de trein laptoppen. Een MP3 speler is misschien de beste oplossing en niet eens veel duurder dan een security cable waar je mee voor lul loopt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• actieman
  • Laatst online: 13-05 19:48
je zou overigens beter die kabel aan de stoel of prullenbak vast kunnen maken?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Topicstarter
Ik sta niet voor Lul met een Laptop. Als ik van Breda naar Eindhoven ga, dat stuk moet ik ook, dan zitten er allemaal mensjes met TU/e laptop van Toshiba en die hebben allemaal zich niet vastgeketend. Die NS trein is met van die coupé dingetjes. Maar die tips die je geeft zijn wel handig, alhoewel ik er al een aantal had toegepast.

• Captain Pervert
Als een junk beetje goed aan het trippen is, neemt hij laptop met stoel en al mee.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Anoniem: 8504

Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 21:46:
Even de zaak belichten vanuit een meer down-to-earth perspectief.

Zo'n security cable zoals General noemt kan daaraan. Maar bedenk wel: je kunt dat wel aan je pols vastmaken maar dan kunnen ze nog altijd je pols eraf snijden. Hier zijn een aantal remedies tegen.

- Ga niet in de buurt zitten van mensen die eruit zien alsof ze je laptop uit je handen kunnen pakken en wegrennen. Geloof me, mensen die zoiets doen, die kun je op afstand herkennen (letterlijk ruiken zelfs :r).
Nou wil ik niet oud klinken ofzo, maar waar gaat het toch heen met deze wereld.. Snif... Erg triest dat dit zo maar als werkelijkheid moet worden ervaard.. ;(

Oh jah, en die klootviooltjes die op die risicolijnen de boel op stelten zijn, zijn nog te sneu om overheen te schijten..

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 11-09-2003 21:55 ]

Anoniem: 82441

Ik zie de lol van zo'n draadje er ook eigenlijk niet in.. Als iemand wat wilt jatten jat degene het. Ik zou gewoon een beetje bij die condecteur vetnt gaan zitten.. mocht er wat gebeuren, kan iig een iemand wat proberen te doen. En anders idd MP3 speler kopen

• Captain Pervert
Anoniem: 50225 schreef op 11 September 2003 @ 21:51:
Ik sta niet voor Lul met een Laptop. Als ik van Breda naar Eindhoven ga, dat stuk moet ik ook, dan zitten er allemaal mensjes met TU/e laptop van Toshiba en die hebben allemaal zich niet vastgeketend. Die NS trein is met van die coupé dingetjes. Maar die tips die je geeft zijn wel handig, alhoewel ik er al een aantal had toegepast.
Ja TU lui idd... Hmmm...
Ik denk dat je weinig risico loopt. Risicolijnen heb je tussen grote steden en aangrenzende gemeenten. Bijv. Rotterdam Centraal - Schiedam. Korte routes met veel stations onderweg. Dat zijn ook de lijnen waar je de vage mensen tegenkomt. Om ze maar even zo te noemen. Hoe vaak heb je je bedreigd gevoeld? Hoe vaak zit je bij randfiguren in de trein?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aan je pols vastmaken zal niet zo makkelijk gaan. Ik heb hier 2 kensington kabels liggen, en heb het even geprobeerd. Maar de staaldraad is zo dik (4-5 mm) dat ie niet echt soepel is. Een lus om je pols gaat dus m.i. niet lukken. je kan hem dan beter vastmaken aan de bank of de leuning ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Captain Pervert
Even in het midden gelaten of het mogelijk is, wie van jullie wil daadwerkelijk zo'n kabel gaan gebruiken? In de trein dan. Of je hem nu aan jezelf vastmaakt of aan de stoel.

Misschien ben ik nog te puberaal in de zin van: hahaha kijk jezelf eens voor schut zitten, maar je kan niet ontkennen dat het er op zijn minst een beetje weird uitziet.
Alsof je een boekhouder bent die voor de mafia werkt en nu gegevens gaat overdragen aan het openbaar ministerie in ruil voor stafverlaging. Denk er een Baantjerhoed, snor, bril en regenjas bij en het plaatje is compleet.

[ Voor 55% gewijzigd door Captain Pervert op 11-09-2003 22:04 ]

Anoniem: 55933

Of gewoon net als met koffers een handboei :)
En die op een creatieve manier aan je lappie vastmaken. Handboeien kan je iig krijgen bij veel legerdumpen en zo.

Topicstarter
Kortom: Kabeltje is niks

Ja ik heb altijd mijn Sony Freestyle op, zodra ze hem willen jatten word men hoofd ook een beetje verdraait, tegen die tijd merk ik wel dat ze hem meenemen. Maar volgens mij steekt er niemand een poot uit.

Ik doe hem trouwens 2 minuten voor aankomst en vetrek bij stations dicht en hou hem dan goed vast. Want dán jatten ze hem ook, tenminst dan jat je hem, en dan wil je meteen weg.

offtopic:
kan wel op got, maar de rest doet ut nie

edit:
werkt al weer goed

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50225 op 11-09-2003 22:08 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:56
Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 21:56:
[...]

Ja TU lui idd... Hmmm...
Ik denk dat je weinig risico loopt. Risicolijnen heb je tussen grote steden en aangrenzende gemeenten. Bijv. Rotterdam Centraal - Schiedam. Korte routes met veel stations onderweg. Dat zijn ook de lijnen waar je de vage mensen tegenkomt. Om ze maar even zo te noemen. Hoe vaak heb je je bedreigd gevoeld? Hoe vaak zit je bij randfiguren in de trein?
Hoe noem je die vage figuren .. die zo stoned als een garnaal ff de trein komen binnenzetten. Het gebeurd vaak genoeg dat de trein stopt om vechtende mensen eruit te laten. (is me al 4 keer gebeurd)

Dus je kan het echt wel zien. En waar voel je je nog veilig, ik let tegenwoordig goed op mobiel + portomonee, maar als ze me bedreigen geef ik alles netjes af hoor.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, ik denk je het beste enkele minuten voor een station (moet je geen stoptrein nemen), even je laptop in je tas moet doen als je je niet veilig voelt.

Halverwege een tocht van een half uur met een sneltrein gaat 'de dief' waarschijnlijk niet erg ver komen met je laptop...

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

ik ken 1 gozer die dacht dat het een goed idee was om z'n verslagje af te typen in de trein tussen Weesp en Almere, Toen ie in Almere kwam was ie niet alleen z'n laptop kwijt ook z'n complete schooltas, laptop tas, portomonee, mobieltje

Maargoed, spullen zijn vervangbaar, mensenlevens (of onderdelen ervan) niet.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 00:25

Tom Yam

(>'.')>

Op weesp - almere?! damn ik zal dat dus ook niet doen wanneer ik mn notebook heb... verder heb ik nooit last gehad op die lijn. meestal wel erg rustig (gelukkig) ;)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
als iemand hem wil jatten doen ze het toch wel

of neem 2 bodygards of zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9702

Als je met een tas loop dan kan ik je wel aanraden de draagband echt over je hoofd te doen en niet alleen over je schouder. Pakken en rennen wordt daarmee al een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70061

Tis toch niet meer normaal dat tuig van tegenwoordig, gelukkig heb ik hetzelf nog nooit mee gemaakt, maar ik heb wel zoiets, ik geef niets af zonder slag of stoot.

Als ik mijn laptop gebruik in de trein ga ik altijd of in een dicht coupetje zitten of ik ga altijd aan de raam kant zitten als er maar 2 stoelen zijn(dus die rijen die allemaal 1 kant uitkijken)
Is het zo´n oude trein, jammer maar helaas dan neem ik hem zowiezo al niet schoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Zo'n kabeltje zal misschien de snelle gelegenheidsdief nog een keertje na laten denken, maar wekt misschien ook juist weer de aandacht en zal vastbesloten lieden niet afschrikken.
Voor de mac is er trouwens een programmaatje genaamd LapCop wat inbelt zodra de nieuwe 'eigenaar' verbinding maakt met het internet.
In dit verband is het natuurlijk zeer belangrijk om te zorgen dat je van je softe goederen een backup hebt; maar al te vaak lees je dat dit niet het geval is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Ik heb altijd m'n laptop op tafel in de trein, en ik ben nog nooit bang geweest dat iemand hem zal proberen te pakken. Zelfs al zou iemand hem pakken... de trein rijdt. Dan zal hij/zij dus aan de noodrem moeten trekken :?

In de metro is het een ander verhaal. Daar houd ik m'n laptop altijd in m'n tas, m'n tas op de grond en m'n voet door de band van m'n tas heen. De metro stopt namelijk vaak -> veel gelegenheid voor de verdachte om uit te stappen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 12-09-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Ik heb vanaf Utrecht totaan Leeuwarden met me laptop aan en open in de trein gezeten, bij geen station uitgezet... Ik heb me laptop gewoon geen seconde uit zicht gelaten... Maargoed, dat komt misschien ook omdat ik een p1 laptop heb en niet zo'n nieuw centrino ding ofzo...

Maargoed, ermee in de trein zitten doe ik alleen als ik 100% zeker weet dat et veilig is... in een relatief drukke coupe ofzo waar je niet weg KAN rennen bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45

mr_petit

opperprutser

wat een onzin dat zo'n kensington security lock € 89 zou kosten....
bij informatique kost ie €49, en ik betwijfel zelfs of dat het goedkoopste adres is (misschien staat er wel iets in de pricewatch?)

dit zijn echter wel allemaal kabels die ervoor bedoeld zijn om aan bijv. een bureau te bevestigen.
Je hebt wel alarmpjes met een bewegingsmelder, maar dat lijkt me niet praktisch, in de trein met je laptop (op schoot?)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Er zijn kabels die je in dit slot vastmaakt (a la kensington) en aan je pols. Deze kabel bestaat uit twee delen, en zodra deze verbroken word gaat er een loeihard alarm af (aan je laptop). Dit is oa bedoeld voor koffers en laptops. Kan zoals gewoonlijk weer niet op de naam van de fabrikant komen :(

Misschien heb je hier iets aan. Je hebt wel kans dat áls ze de laptop grijpen en het alarm gaat af, ze hem laten vallen, maar daar heb je de verzekering voor. Gejat is meestal gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 50225 schreef op 11 september 2003 @ 21:44:
ik voel me ineens niet meer veilig :P

Zo'n stom draadje kost gewoon 89 eurie! Vind ik het ook nog gek dat niemand er een heeft :S
ik heb zon draadje voor 5,= euro gekocht uit een graaibak op de hcc dagen.. vriend van me baalde want hij betaalde ervoor 75,= euro excl. btw.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hij is wel iets duurder als zo'n vies kabeltje, maar je voelt je een stuk veiliger. Al is de junk 2 meter breed en kan 85 vechtsporten deze houd hij niet tegen!!!

Veilig

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Sletje schreef op 12 september 2003 @ 11:50:
Hij is wel iets duurder als zo'n vies kabeltje, maar je voelt je een stuk veiliger. Al is de junk 2 meter breed en kan 85 vechtsporten deze houd hij niet tegen!!!

Veilig

;)
OMG _o_ LOL _o_ denk alleen niet dat dat erg op prijs gesteld gaat worden door het schoonmaakpersoneel dat de trein moet schoonmaken na de aanval zeg maar :P

maargoed, gewoon niet alleen reizen is ook een veilige optie... meereizen met klasgenoten of een vriend die dezelfde kant op moet kan ook altijd nog wel heel handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
ja en dan heb je een kabeltje en dan beukt hij net zo hard op je gezicht door dat je het sleuteltje geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en even na moet denken. Je kan wel koppig met je laptop in de trein gaan zitten spelen, maar misschien moet je gewoon accepteren dat dat niet kan. Net als dat je niet gaat bellen als je door een of ander donker steegje loopt, ze trekken je telefoon van je oor af.
Moet je niet al te moeilijk over doen, dan bel je gewoon even later. Het is triest genoeg, maar je kan niet anders dan je aanpassen aan de verharding van de maatschappij. Dat is makkelijker dan de ergernis en rompslomp en financiële schade waarmee je wordt geconfronteerd wanneer je lekker naïef gaat bellen in een ongure buurt of gaat laptoppen in een wagon (1) waar je niet een paar maten hebt zitten (2) waar ongure types zitten (3) beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er bestaat niet zoiets als een risicoloze plaats. Overal kan je je bedreigd voelen. Een goede vriend naast je hebben terwijl je zelf bij het raam zit is het mooist.

Een slot aan de stoel vastmaken trekt alleen maar aandacht. En je bent extra weerbaar als je hem losmaakt. Dan loop je in een onmogelijke houding slot los te maken/op te bergen.

(Trein + Laptop) != gegarandeerd veilig

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik tik elke vrijdag in de trein (Utrecht CS --> Den Bosch) mijn rapportje op mijn laptop. Tenminste, als ik zo'n klapstoeltje op een balkon heb kunnen bemachtigen.

Ik heb een vrij opvallende laptop, zilvergrijs met zo'n led-logo op de deksel wat elke 2 seconde van kleur veranderd. Kun je dus niet echt omheen. Nog nooit gezeik gehad. Maar inderdaad, je moet wel even kijken wie er allemaal nog meer op dat balkonnetje zitten. Als de trein nog stilstaat blijft de laptop in de tas, en ruim voordat hij weer stilstaat zit hij weer in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit nu al 2.5 jaar op school waar ik iedere dag mijn notebook meeneem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb met wat dan ook. Als je maar een beetje uitkijkt is er niets aan de hand.
En niet alleen reizen is natuurlijk altijd verstandig (nog leuker is als gewoon iedereen een notebook heeft :P).

nog nooit heeft ook maar iemand aanstalte gemaakt om mijn notebook proberen te jatten. (en dat terwijl ik toch langs zeer drukke stations kom (arnhem presikhaaf, lekker veel scholieren, arnhem centraal, vooral in de spits er druk) en ik woon in een van de meest criminele dorpen van dit land...

het beste om je notebook te beveiligen is imho nog steeds je gezond verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 50225 schreef op 11 september 2003 @ 22:02:
Kortom: Kabeltje is niks

Ja ik heb altijd mijn Sony Freestyle op,

edit:
werkt al weer goed
OFFTOPIC:

hoe kom je op dat woord "Freestyle"? Om een of andere vage reden noemen ze hier in Zweden een walkman een Freestyle, en nu begin jij ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 70061 schreef op 12 September 2003 @ 09:48:
maar ik heb wel zoiets, ik geef niets af zonder slag of stoot.
Ik zou die instelling maar veranderen want je hebt zo een mes tussen je ribben. Mij mogen ze kaalplukken, want alle materiele zut is vervangbaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Exirion schreef op 12 September 2003 @ 14:55:
[...]

Ik zou die instelling maar veranderen want je hebt zo een mes tussen je ribben. Mij mogen ze kaalplukken, want alle materiele zut is vervangbaar.
AMEN ..... !!!!

mensen die stoer doen en zeggen dat ze het niet zomaar laten jatten, hebben OF het nog nooit meegemaakt, of heten Regillio Tuur ;)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ze hem echt willen, wachten ze gewoon totdat je bij je bestemming bent en het kabeltje los moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zelf heb ik voor mijn laptop ipv zo'n standaard - ik heb een laptop bij me - schoudertas een rugzak gekocht waar ie goed in te plaatsen is.
Hoewel het een rugzak van een duur merk (jansport) is is het ook een "gewoon", sportief rugzakmerk en valt ie daardoor een stuk minder op als laptoptas.

Dat omdat ik, als ik ergens heen moet, steevast door R'dam CS moet wandelen...

Verder zijn er gewoon trajecten waar je je laptop in je tas moet laten (de genoemde R'dam - Den Haag lijnen bijv) of eigenlijk niet eens zou moeten meenemen (hoek van holland - schiedam, ik heb daar eens tegenover twee gozers gezeten die gewoon hun laatste inbraken aan het bespreken waren :X ).
Ik denk dat je verder in een gemiddelde intercity of sneltrein best aardig met je laptop kan werken, zonder dat je hem vastketend en verder zijn er de al genoemde tips. Niet uit je tas halen bij ongure types of op ongure lijnen, etc :)

Owja en zoveel mogelijk samen reizen, dat is sowieso veel gezelliger en heb je gelijk die muziek niet meer nodig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 12-09-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Zo'n kabeltje heeft geen enkele zin.
In de trein zit je laptop vast maar als je uit moet stappen dan moet je hem losmaken, laptop in je tas stoppen.
Als je dan zelf de trein uitloopt trekken ze de tas van je schouder en ben je én je laptop kwijt én je (dure) kabeltje.
Als je zo'n speciale laptop hebt, hebben ze dat allang gezien en wachten ze gewoon tot een moment dat het niet druk is, je kabel loshangt of dat je even niet oplet.
Het beste is een onopvallende tas waar dat ding inzit en in de trein er gewoon niet uithalen als dat niet nodig is.

Wil je muziek luisteren zet dan bij vertrek van werk/school bijv winamp met een flinke playlist aan en stop je laptop in de tas. De laptop staat nog aan dan.
Als je in de trein zit hoef je alleen je oortjes uit de tas te halen en je kan muziek luisteren. Niemand kan nu zien dat je een über laptop hebt of een yoko walkman uit '82. :)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat een enorme lading angst en slachtoffermentaliteit :/

Veiligheid begint tussen de oren, je eigen oren wel te verstaan. Een kabeltje is net zoals een geldbuidel of overigens een wapen waar je overduidelijk niet mee gewend bent, iets wat je markeert als angstig, dus een slachtoffer.

Neem het van Sun Tzu aan:
Ken uw vijand en ken uw zelf en in 1000 conflicten zult u geen onderspit delven
Anoniem: 50225 schreef op 11 september 2003 @ 21:35:
Ik reis elke dag met Trein, en heb altijd mijn Laptop aan voor Muziek en voor documentatie. Alleen voel ik me niet veilig met men Lappie. [...]
Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 21:46:
[...]
Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 21:51:
Als een junk beetje goed aan het trippen is, neemt hij laptop met stoel en al mee.
Ahum, er is vrijwel niets op deze aardkloot minder gevaarlijk dan een heroinejunk die net z'n shotje heeft gehad. Sowieso zijn junks gelegenheidsdieven- als je je laptop onbeheerd achterlaat waar een junk bijzit ben je heb kwijt, maar een junk zal geen poging wagen je te beroven. De echt gevaarlijke jongens stinken meer naar modieuze aftershave in overmaat dan de geur van Perron Nul :o
Anoniem: 8504 schreef op 11 september 2003 @ 21:54:
[...]

Nou wil ik niet oud klinken ofzo, maar waar gaat het toch heen met deze wereld.. Snif... Erg triest dat dit zo maar als werkelijkheid moet worden ervaard.. ;(

Oh jah, en die klootviooltjes die op die risicolijnen de boel op stelten zijn, zijn nog te sneu om overheen te schijten..
Anoniem: 82441 schreef op 11 september 2003 @ 21:56:
Ik zie de lol van zo'n draadje er ook eigenlijk niet in.. Als iemand wat wilt jatten jat degene het. Ik zou gewoon een beetje bij die condecteur vetnt gaan zitten.. mocht er wat gebeuren, kan iig een iemand wat proberen te doen. En anders idd MP3 speler kopen
Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 21:56:
[...]

Ja TU lui idd... Hmmm...
Maeslant schreef op 11 september 2003 @ 22:09:
[...]

Hoe noem je die vage figuren .. die zo stoned als een garnaal ff de trein komen binnenzetten. Het gebeurd vaak genoeg dat de trein stopt om vechtende mensen eruit te laten. (is me al 4 keer gebeurd)

Dus je kan het echt wel zien. En waar voel je je nog veilig, ik let tegenwoordig goed op mobiel + portomonee, maar als ze me bedreigen geef ik alles netjes af hoor.
Zorg dan dat je niet bedreigd wordt :o

Durf de lastpakken in de ogen te kijken, maar kijk nooit aggressief. Zorg dat je niet op een slachtoffer lijkt, maar ook geen aggressor. Dat hoe je succesvol conflict vermijdt. Dat is hoe ik veilig met mijn laptop op de avondtreinen van R'dam CS naar Vlaardingen kon rijden destijds, hoe ik overigens ook met de laptop per trein door Polen naar Litouwen ben gegaan en terug zonder problemen.

En dat is niet omdat ik een beer van een vent ben, of omdat ik tien slotjes bij me draag (dat is alleen op GoT als modje :P ), of omdat ik zwaarbewapend ben. Er is altijd iemand groter, altijd iemand sterker en altijd iemand zwaarderbewapend. Je zo uitrusten escaleert het potentieel conflict alleen maar. Als je onbewapend ben, loop je hooguit risico op een klap, draag je een mes loop je risico op een messesteek, maar als je vuurwapens bij je hebt loop je pas echt het risico op doodgeschoten te worden. Zie de VS, waar dat soort troep legaal door iedereen gedragen kan worden- per stad daar zijn de geweldsmisdaadscijfers hoger dan per land in Europa waar het niet mag.

Bewapening van je lichaam lost geen steek op, maar van je geest des te meer. Zelfvertrouwen en kalmte zijn de beste wapens die je kunt hebben.
Anoniem: 70061 schreef op 12 september 2003 @ 09:48:
Tis toch niet meer normaal dat tuig van tegenwoordig, gelukkig heb ik hetzelf nog nooit mee gemaakt, maar ik heb wel zoiets, ik geef niets af zonder slag of stoot.

Als ik mijn laptop gebruik in de trein ga ik altijd of in een dicht coupetje zitten of ik ga altijd aan de raam kant zitten als er maar 2 stoelen zijn(dus die rijen die allemaal 1 kant uitkijken)
Is het zo´n oude trein, jammer maar helaas dan neem ik hem zowiezo al niet schoot!
Captain Pervert schreef op 12 september 2003 @ 14:28:
Ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en even na moet denken. Je kan wel koppig met je laptop in de trein gaan zitten spelen, maar misschien moet je gewoon accepteren dat dat niet kan.
Nee, nooit. Dan hebben ze bij voorbaat al gewonnen :o

Ik zou liever drie laptops verliezen dan een keer mezelf betrappen op zo'n houding. Het feit dat ik er nooit een verloren heb, geeft aan dat het wel kan.
Net als dat je niet gaat bellen als je door een of ander donker steegje loopt, ze trekken je telefoon van je oor af.
Moet je niet al te moeilijk over doen, dan bel je gewoon even later.
Nee, dan ga je met je ogen open dat steeg je in, je kijkt de mensen die er rondhangen in de ogen aan en je glimlacht vriendelijk. Zo raak je je mobiel ook niet kwijt en wint de maatschappij (en ja, dat ben ook jij)
Het is triest genoeg, maar je kan niet anders dan je aanpassen aan de verharding van de maatschappij. Dat is makkelijker dan de ergernis en rompslomp en financiële schade waarmee je wordt geconfronteerd wanneer je lekker naïef gaat bellen in een ongure buurt of gaat laptoppen in een wagon (1) waar je niet een paar maten hebt zitten (2) waar ongure types zitten (3) beide.
'Paar maten'=escalatie, maakt het erger, niet beter.

Verder is al keer op keer aangetoond dat de 'subjectieve gevoel van onveiligheid' exact dat is- subjectief. De norm van wat als 'onveilig' gevonden wordt en de norm van wat als 'geweld' beschouwd word is idioot verbreed en men doet van het minste of geringste aangifte (tegenwoordig doen mensen zelfs aangifte van mishandeling als ze uitgescholden zijn 8)7 ). Door constante bombardering met beelden van misdaad die er altijd al geweest is (de verandering is nu dat je tien keer zoveel reality TV/Hart van Nederland hebt, niet dat er tien keer zoveel misdaad is), zit nu iedereen als een kip zonder kop bang rond te rennen zonder het hoofd koel te houden en zichzelf psychisch weerbaar te maken.

Man, het is nooit zo VEILIG geweest als nu :o
Voutloos schreef op 12 september 2003 @ 14:40:
Er bestaat niet zoiets als een risicoloze plaats. Overal kan je je bedreigd voelen. Een goede vriend naast je hebben terwijl je zelf bij het raam zit is het mooist.

Een slot aan de stoel vastmaken trekt alleen maar aandacht. En je bent extra weerbaar als je hem losmaakt. Dan loop je in een onmogelijke houding slot los te maken/op te bergen.

(Trein + Laptop) != gegarandeerd veilig
Nergens is gegarandeerd veilig, nergens is risicoloos.

Je bedreigd voelen zit tussen jouw oren en is maar ten dele toe te schrijven aan de situatie wat jij je je zo aantrekt. Gewoon accepteren dat alles in het leven risico's draagt, voor jezelf kiezen welk risico je aanvaardbaar vindt en daarnaar handelen.

Het is te gek voor woorden dat mensen bijvoorbeeld wel roken (100% kans op verslechterde gezondheid in het algemeen, ook zeer hoge kans op voortijdige pijnlijke dood) maar de risico van zich in het openbaar begeven niet aandurven...

Laat me even heel duidelijk zijn- ik kan me voorstellen dat veel mensen zich niet in het bovenstaande kunnen vinden. Ik kan (desgewenst) een erg gedegen onderzoek naar de criminologische conclusies die ik hierboven trek geven (er is afgelopen jaar iemand over gepromoveerd), maar mijn eigen gevoeld dat het NIET onveilig is geworden, is net zo subjectief als het gevoel van velen dat het wel zo onveilig is. Ik merk alleen op dat veel van de rampgevallen die mensen die het zo onveilig vinden schijnbaar vrij regelmatig overkomen, mij niet overkomen en evenmin anderen die zo in het leven staan, of ze nu kolossen van 2m10 zijn, of iele meisjes van 1m60. En als er dan wel tegenslagen zijn, is dat zeker niet leuk, maar we komen er ook sneller overheen.

Optimisme en zelfvertrouwen beschouw ik dan ook als veel belangrijkere en bovenal effectievere attributen dan welk slotje of ontwijkgedrag dan ook. Dat wilde ik even met jullie delen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11074

Bedenk alleen wel dat als je laptop met zo'n koord vastzit aan je arm/tafel/watdanook en een dief probeert hem van je schoot/tafeltje af te sleuren en weg te rennen, dat dan de laptop zeer warschijnlijk op de grond klettert, en daar ook schade van ondervind.... maar ja, het is allicht beter dan dat hij gejat zou worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Het kabeltje helpt niet veel. Rukt gewoon het plastic er af, maar laptop toch pleite.

Je kunt ook van dit dingetjes kopen, en dan gaat je sleutelhanger piepen als het apparaat meer dan 10 meter bij je vandaan is. (lastig als je gaat piesen op kantoor).

Je hebt ook kabelvarianten met een alarm die afgaat als er aan gerukt wordt, of wordt doorgeknipt. (teringherrie trouwens!)

ipv het gaatje kun je ook dmv siliconen een beugeltje vastmaken. Dit is een stuk steviger, maar ook niet 100% proof.

Goede tips zijn: Niet de standaard laptop-koffer gebruiken, maar liever een AppieHein-tasje.
HD apart vervoeren (maar wel lastig als je muziek wil luisteren) maar dan heb je wel het belangrijkste van je Laptop.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11074

dmace schreef op 12 September 2003 @ 16:25:

Goede tips zijn: Niet de standaard laptop-koffer gebruiken, maar liever een AppieHein-tasje.
HD apart vervoeren (maar wel lastig als je muziek wil luisteren) maar dan heb je wel het belangrijkste van je Laptop.
Denk niet dat iedereen veel zin heeft om elke keer zijn HD er uit te schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Neem 1e klas tickets? daar komen wat minder zwerfers...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Anoniem: 11074 schreef op 12 September 2003 @ 16:29:
[...]

Denk niet dat iedereen veel zin heeft om elke keer zijn HD er uit te schroeven :)
ben ik absoluut met je eens, maar erg veilig is het wel. :Y
(dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar komt van een site over laptop-security)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op 12 September 2003 @ 16:16:
Ja, en misschien ook geheel terecht? Ik woon tegenwoordig in Eindhoven, de grote stad van Brabant, en heb verhalen over bepaalde straten en buurten gehoord waar ik een lachstuip van kreeg. Ik zie dat jij uit Nijmegen komt en vraag me af of je ECHTE dagelijkse ervaring hebt met steden als Amsterdam en Rotterdam. Je hebt makkelijk lullen als je uit een gezapige zuidelijke stad komt waar berovingen nog in het lokale nieuws komen.

Ga eens een tijdje in Amsterdam wonen en loop dagelijks het centraal station op en neer, reis met de metro waar groepjes rondhangen en mensen elkaar wantrouwend aankijken. Ervaar hoe rondhangende figuren je observeren als je je portefeuille pakt om een kaartje te kopen, naar je pols kijken als je op je horloge kijkt om te zien hoe laat het is, etc. Kortom: je praat net zo makkelijk als haagse politici die met hun ass in een dikke BMW rondscheuren en ergens in een leuk huis in een sjieke buurt wonen.

Ja, die hebben er geen weet van wat de praktijk van alledag is. En denken net als jij dat het bij iedereen alleen maar tussen de oren zit. Kortom, verbreed je blik een beetje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 15:03
zo'n kabeltje heeft wel degelijk zin, maar dan moet je hem dus aan je doberman vastmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dmace schreef op 12 September 2003 @ 16:25:
Het kabeltje helpt niet veel. Rukt gewoon het plastic er af, maar laptop toch pleite.
right, maar toch monteer je zo'n kabel niet aan het plastic, maar zit het aan het de metalen constructie van de laptop.
mja, ok het kan wel, maar dan moet je wel AL het plastic eraf halen ;)

Overigens heb ik mijn laptop ook gewoon altijd in de trein gewoon zonder extra security, alleen ff opletten. (ja ik reis op een risico lijn, Flevospoorlijn, en ter hoogte van Almere altijd extra opletten.)
Dj_Neo_Ziggy schreef op 12 September 2003 @ 16:29:
Neem 1e klas tickets? daar komen wat minder zwerfers...
dacht je dat? zwartrijders die goederen willen stelen, die gaan JUIST naar de 1e klas omdat daar "meer te halen" valt.

[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 12-09-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 13:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je moet er natuurlijk óók voor zorgen dat áls ie gejat wordt, ze er niets aan hebben. Password beveiliging op systeem, hdd, eventueel smartcard enz.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56041

Sorry hoor maar om dan meteen weer te beginnen om mensen in hokjes te stoppen vind ik een zwak excuus.
Laptop gebruiken voor zakelijke dingen in de trein op jonge leeftijd wil nog niet zeggen dat je meteen een yup bent of hoe je dat ook noemt.

Ik denk dat als dieven je laptop willen jatten ze dat toch wel doen. Ze zien het of aan je tas of ze ruiken het aan je. Daarom is het enige wat je kunt doen om jatten te voorkomen er boven op te gaan zitten met je neus en bij haltes goed op te letten dat er geen tuig langsloopt en dat ding onderje neus weghaald.

En vooral zo dicht mogelijk bij het raam gaan zitten. Voor de rest kun je niets doen. Hoe meer angst hoe sneller hij gejat word. Maar je moet je wel bewust opstellen dat het kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 19-06 23:19
Gewoon een nonchalante rugtas gebruiken waar de laptop in zit met je andere spullen...de n00b dieven weten dan niet of jij überhaupt wel een laptop bij je hebt (gewone notebook tassen wel)...Ik gebruik verder de smartcard van mn TM800 zodat ie buiten mijn aanwezigheid niet te booten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Een veiligheids discussie in overige hardware !!! geweldig

ik zoek eigenlijk ook zo'n slotje, en niet omdat ik me onveilig voel. In de trein zit ie niet op slot.

Maar om op een lanparty met een geruster hart ff te kunnen zeiken..

maar moeten die nu echt 50 euro kosten ?? of heeft iemand al een goedkoper adres ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

xychix schreef op 12 September 2003 @ 16:54:
Een veiligheids discussie in overige hardware !!! geweldig

ik zoek eigenlijk ook zo'n slotje, en niet omdat ik me onveilig voel. In de trein zit ie niet op slot.

Maar om op een lanparty met een geruster hart ff te kunnen zeiken..

maar moeten die nu echt 50 euro kosten ?? of heeft iemand al een goedkoper adres ?
gozer .... naar welke lanparty's ga jij dan .... :/

Maargoed ... opzich heeft dion_b wel een puntje met dat het grotendeels tussen de oren zit. Maar als ik elke vrijdagavond van Amersfoort naar Almere Centrum reis, heb ik weinig aan een "zelfverzekerde" houding en een lach op me gezicht, Het is daar gewoon onveiliger, en ik heb geen studie nodig om dat aan te tonen.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Hmm.. ik reis dagelijks van Rotterdam naar Dordt en dan naar Gorinchem... Ik heb er ook nog nooit bij stilgestaan om ook maar bang te zijn dat ze m'n laptop jatten.

Altijd 1 arm door m'n rugzak, werken doe ik alleen op het boemeltje Gorinchem - Dordt, omdat de resi Dordt-Rotterdam te kort is, maar onveilig? Neuh... Dion_b heeft gewoon gelijk. Tuig pakt niemand waarvan ze verwachten dat het moeilijk wordt, daarvan is het risico te groot. Ik liep eerst 'gewoon' met m'n laptoptas (voordat ik een rugzak had dus) door steegjes in R'dam, in Dordt (daar zit echt tuig) en andere 'enge' plekjes. Als je met een mentaliteit loopt van 'ik kan de hele wereld aan', dan wachten de meesten wel.

En ja, tuurlijk is een metro nemen in R'dam om 2 uur snachts met je laptop los een risico, maar hallo denk dan even na. Het is iets anders dan in de spits ff werken (wat VELEN doen)

En Rotterdam, tja, Centraal station is heerlijk veilig, bevalt me prima, heeft de politie heel netjes opgelost (er lopen behoorlijk wat agenten rond daar). En in de trein, als het echt moet dan is 1 belletje naar m'n pa genoeg om de trein stil te laten zetten en uit te pluizen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CRiMiNaL schreef op 12 september 2003 @ 17:02:
Maar als ik elke vrijdagavond van Amersfoort naar Almere Centrum reis, heb ik weinig aan een "zelfverzekerde" houding en een lach op me gezicht, Het is daar gewoon onveiliger, en ik heb geen studie nodig om dat aan te tonen.
My point exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Speedpete schreef op 12 September 2003 @ 17:16:
Hmm.. ik reis dagelijks van Rotterdam naar Dordt en dan naar Gorinchem... Ik heb er ook nog nooit bij stilgestaan om ook maar bang te zijn dat ze m'n laptop jatten.

Altijd 1 arm door m'n rugzak, werken doe ik alleen op het boemeltje Gorinchem - Dordt, omdat de resi Dordt-Rotterdam te kort is, maar onveilig? Neuh... Dion_b heeft gewoon gelijk. Tuig pakt niemand waarvan ze verwachten dat het moeilijk wordt, daarvan is het risico te groot. Ik liep eerst 'gewoon' met m'n laptoptas (voordat ik een rugzak had dus) door steegjes in R'dam, in Dordt (daar zit echt tuig) en andere 'enge' plekjes. Als je met een mentaliteit loopt van 'ik kan de hele wereld aan', dan wachten de meesten wel.

En ja, tuurlijk is een metro nemen in R'dam om 2 uur snachts met je laptop los een risico, maar hallo denk dan even na. Het is iets anders dan in de spits ff werken (wat VELEN doen)

En Rotterdam, tja, Centraal station is heerlijk veilig, bevalt me prima, heeft de politie heel netjes opgelost (er lopen behoorlijk wat agenten rond daar). En in de trein, als het echt moet dan is 1 belletje naar m'n pa genoeg om de trein stil te laten zetten en uit te pluizen...
Who's ya daddy ... ??? :Y)

J.P. Balkenende :?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CRiMiNaL schreef op 12 September 2003 @ 18:03:
Who's ya daddy ... ??? :Y)

J.P. Balkenende :?
Plaag die jongen niet zo...

Het is toch heel l33t als je een pa hebt die treinen kan laten stoppen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mr_Gee schreef op 11 September 2003 @ 21:40:
(zelfde toepassingen)
Dat vind ik het zelfde als:

Hee, Hotmail is down, ik ga m'n belangrijke emailtje van 2000 tekens maar even SMSen 8)7

Je zal maar 20 A4tjes moeten typen, have fun met je PDAtje. >:)

Anyways, ik zou er een verzekering op gooien. Dat ga ik zelf ook doen. Deze maand ga ik ook een laptop kopen, ga volgende week eens bekijken wat een goede diefstalverzekering kost. Data backup je wel naar je server of werkstation thuis neem ik aan, dat ga ik gewoon synchroniseren. MP3s mag ik wel kwijt raken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Exirion schreef op 12 september 2003 @ 18:06:
[...]

Ik plaag em niet ... ik probeer een paar mensen hier een stukje realiteit bij te brengen en iemand die beweerd met 1 telefoontje een trein stil te kunnen zetten en de dief op te laten sporen heeft IMHO absoluut geen realiteits besef :/

[ Voor 5% gewijzigd door CRiMiNaL op 12-09-2003 18:33 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

CRiMiNaL schreef op 12 September 2003 @ 17:02:
[...]

Maargoed ... opzich heeft dion_b wel een puntje met dat het grotendeels tussen de oren zit. Maar als ik elke vrijdagavond van Amersfoort naar Almere Centrum reis, heb ik weinig aan een "zelfverzekerde" houding en een lach op me gezicht, Het is daar gewoon onveiliger, en ik heb geen studie nodig om dat aan te tonen.
ach
lan-party's cursussen bijeenkomsten en ga zo maar door.
het is gewoon wel ideaal als je je lap vast kunt leggen voor als je ff 100 meter verderop staat.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CRiMiNaL schreef op 12 September 2003 @ 18:29:
Ik plaag em niet ... ik probeer een paar mensen hier een stukje realiteit bij te brengen en iemand die beweerd met 1 telefoontje een trein stil te kunnen zetten en de dief op te laten sporen heeft IMHO absoluut geen realiteits besef :/
Dude, voel het sarcasme in mijn opmerking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Exirion schreef op 12 September 2003 @ 18:37:
[...]

Dude, voel het sarcasme in mijn opmerking :P
doh .. :+ dat snapte ik ook wel.
Wilde alleen ff duidelijk maken wat ik met mijn "sarcastische" opmerking bedoelde.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

Je hebt ook van die alarmen voor notebooks die een gigantisch ****** herrie maken als die ergens van losgerukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
dion_b schreef op 12 September 2003 @ 16:16:

Veiligheid begint tussen de oren, je eigen oren wel te verstaan. Een kabeltje is net zoals een geldbuidel of overigens een wapen waar je overduidelijk niet mee gewend bent, iets wat je markeert als angstig, dus een slachtoffer.

(...) *knip* (...)

Optimisme en zelfvertrouwen beschouw ik dan ook als veel belangrijkere en bovenal effectievere attributen dan welk slotje of ontwijkgedrag dan ook. Dat wilde ik even met jullie delen :)
Ik kan me hier in vinden en ben het volledig met je eens, desondanks klinkt het erg wereldverbeterig. Ik heb geen zin om het grotere geheel te zien, om deel uit de maken van een maatschappij die niet langer zwicht voor terreur van dieven, overvallers en ander tuig.

Ik hanteer zelf vaak het adagium "hoe mensen tegen je aan kijken wordt bepaald door je eigen attitude". Je gevoelens, zelfbeeld en -vertrouwen straal je uit. En dat pas ik eigenlijk altijd toe (school, werk etc), behalve in situaties die ik niet in de hand heb. Bijvoorbeeld op plaatsen waar ik niet bekend ben.

Ik hoef niet zonodig een punt te maken ten opzichte van iemand. Ik red liever mijn eigen ass. Als een groepje randjongeren mij wil overvallen doen ze dat toch wel, of ik er nu bijloop als timide nerd of als een vrolijk fluitende macho.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 12-09-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
CRiMiNaL schreef op 12 September 2003 @ 17:02:
[...]

Nou van die LANparties als Drome met 1000+ man. Dat afgelaste evenement in Maastricht zou ook 6000+ mensen moeten trekken. Dat is geen LAN meer, da's gewoon WAN. Of je nou met die gasten over internet speelt of ze zitten in dezelfde zaal, dat maakt dan geen zak meer uit. En ik weet niet in hoeverre er controle is van hetgeen er in- en uitloopt, maar bij dergelijke grootschalige evenementen lijkt het me niet moeilijk om wat hardware te pikken.

edit:

Misschien nog een leuke (:?) anecdote, een vriend van me woont in een studentenhuis in een redelijk rustige buurt vlak buiten het centrum. Het is een erg groot, oud pand met zo'n 10 mensen. Daar is het meerdere malen voorgekomen dat junks zomaar binnenwandelen, de eerste de beste openstaande kamerdeur binnen wandelen en een GSM of laptop jatten.
Als je er niet heel erg onguur uitziet en je komt iemand tegen, kan je er best mee wegkomen. Er lopen daar zoveel mensen. Ze hebben gelukkig nu een hard beleid van VOORDEUR DICHT! maar erg praktisch is dat ook weer niet, als er gebeld wordt naar mensen die helemaal bovenin wonen. Naja.

[ Voor 27% gewijzigd door Captain Pervert op 12-09-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Captain Pervert schreef op 12 September 2003 @ 19:12:
[...]

Ik kan me hier in vinden en ben het volledig met je eens, desondanks klinkt het erg wereldverbeterig. Ik heb geen zin om het grotere geheel te zien, om deel uit de maken van een maatschappij die niet langer zwicht voor terreur van dieven, overvallers en ander tuig.

Ik hanteer zelf vaak het adagium "hoe mensen tegen je aan kijken wordt bepaald door je eigen attitude". Je gevoelens, zelfbeeld en -vertrouwen straal je uit. En dat pas ik eigenlijk altijd toe (school, werk etc), behalve in situaties die ik niet in de hand heb. Bijvoorbeeld op plaatsen waar ik niet bekend ben.

Ik hoef niet zonodig een punt te maken ten opzichte van iemand. Ik red liever mijn eigen ass. Als een groepje randjongeren mij wil overvallen doen ze dat toch wel, of ik er nu bijloop als timide nerd of als een vrolijk fluitende macho.
het is imho niet zo wereldverbeterig als dat het op het eerste oog lijkt.
Jouw post lezend zou ik willen opmerken dat je wel een beetje vertrouwen mag terugvinden. Nog net ff iets zekerder zijn van jezelf. Ik ben het met je mening eens, maar zou er toch aan toe willen voegen dat er eigenlijk geen situaties zijn die je niet in de hand hebt. Even voor de duidelijkheid, rationeel gezien weet ik ook wel dat ik morgen in elkaar getrimd kan worden en dat het een terminale afloop kan hebben, maar mijn jonge levenservaring heeft me nog iets "geleerd'

Dit is het punt waarom sommige mensen god gaan roepen, maar daar houd ik niet van. Ik ben er voor mezelf zeker van dat mensen met elkaar communiceren zonder dat ons bewuste verstand er weet van heeft. (neem als voorbeeld ogen die je in je rug 'voelt') hoe dat allemaal in zijn werk gaat (if at all) zou ik niet weten, maar ik ben ervan overtuigd dat je onheil en dergelijke wel degelijk over jezelf afroept.

Je instelling bepaald dus weldegelijk wat er in je directe omgeving gebeurt en iedereen houd zich hier onbewust aan. we worden geleefd :+

ik vind het moeilijk om op het moment een duidelijkere omschrijving van dit geheel te geven, maar wat ik ermee wil zeggen is dit:

Ben je bewust van je angsten, ben je bang? geef eraan toe of ga ermee om. Maar wat je ook doet, ga er niet naar leven!! Dat is het ergste wat je imo kan doen. Je leven in dienst stellen van de angst. Iedereen is bang en niet zo zuinig ook, maar het wordt pas een probleem als angst het enige is in je leven.

Zorg dat het niet zover komt door de relativiteit van ons bestaan in te zien :)

[/dr katz mode :P]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik zou ze alle hoeken van de trein laten zien als ze aan mn laptop zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Sletje schreef op 12 September 2003 @ 11:50:

Veilig

;)
Wat een HUMOR, Tradition and Innovation staat in dat pdf-je. 1 ding weet ik zeker, voor mij is het nog geen traditie om dieven neer te schieten, misschien in de toekomst een leuke traditie voor Nederlanders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Helemaal eens met dion_b.
Dat zielige benauwde gedoe ook altijd. Hoe vaak je de laatste tijd ook niet hoort dat mensen "angstig" zijn als ze een allochtoon naast zich in de coupe hebben zitten. Tsjongejonge. Het is maar wat je zelf uitstraalt. Als je bibberend in de trein gaat zitten is de kans misschien aanwezig dat iemand je laptopje steelt.

Ik vind: stel je niet zo aan. Hou op met janken.
Ga gewoon in de trein zitten en let een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Laatst online: 17-05 20:12
Exirion schreef op 12 september 2003 @ 16:34:
[...]

Ja, en misschien ook geheel terecht? Ik woon tegenwoordig in Eindhoven, de grote stad van Brabant, en heb verhalen over bepaalde straten en buurten gehoord waar ik een lachstuip van kreeg. Ik zie dat jij uit Nijmegen komt en vraag me af of je ECHTE dagelijkse ervaring hebt met steden als Amsterdam en Rotterdam. Je hebt makkelijk lullen als je uit een gezapige zuidelijke stad komt waar berovingen nog in het lokale nieuws komen.

Ga eens een tijdje in Amsterdam wonen en loop dagelijks het centraal station op en neer, reis met de metro waar groepjes rondhangen en mensen elkaar wantrouwend aankijken. Ervaar hoe rondhangende figuren je observeren als je je portefeuille pakt om een kaartje te kopen, naar je pols kijken als je op je horloge kijkt om te zien hoe laat het is, etc. Kortom: je praat net zo makkelijk als haagse politici die met hun ass in een dikke BMW rondscheuren en ergens in een leuk huis in een sjieke buurt wonen.

Ja, die hebben er geen weet van wat de praktijk van alledag is. En denken net als jij dat het bij iedereen alleen maar tussen de oren zit. Kortom, verbreed je blik een beetje :)
Als ik zoveel zou verdienen als een "haagse politici" zou ik ook in een BMW rijden en een HEEL dik huis(je). In iedergeval niet in een krot en krakbak wonen/rijden. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Sharkys op 12-09-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

CRiMiNaL schreef op 12 September 2003 @ 18:29:
[...]

Exirion schreef op 12 September 2003 @ 18:06:
[...]

ROFLOL, had ik maar ff langer online gezeten.

Heb het er net ff met m'n pa over gehad en ik kan hem altijd bellen >:) Zo'n beetje me halve familie zit bij de spoorwegen en als ik m'n pa bel, kan hij idd de trein stop laten zetten. Hetzij via een telefoontje of via een rood sein, da's realistisch genoeg, want m'n pa zit bij de treindienstleiding.

Eventueel kan het ook zelf, gewoon ff aan de noodrem hangen. Trein stopt, en je kan achter de dief aan, desnoods met behulp van de conducteur die de noodrem komt sleutelen (ding moet teruggedraaid worden anders kan de trein niet rijden)

Ander voorbeeld van de voordelen van een Pa bij het spoor: m'n trein uit R'dam komt vaak net iets te laat op Dordt, waardoor ik m'n aansluiting op 1 minuut mis. Iedere reiziger heeft het recht tot aansluiting (jij, eerwaarde lezer, dus ook) en daarom kan men een aansluitende trein max. 3 minuten laten wachten. Als je naar de conducteur stapt en vraagt om je aansluiting vast te houden, kunnen ze dat voor je doen. Bij mij doet m'n pa dat :)

In werkelijkheid niks bijzonders, maar wel erg handig.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Speedpete schreef op 12 september 2003 @ 20:56:
Trein stopt, en je kan achter de dief aan, desnoods met behulp van de conducteur die de noodrem komt sleutelen (ding moet teruggedraaid worden anders kan de trein niet rijden)
Ja, enorm handig. Als de trein stil staat weet je tenminste zeker dat de dief makkelijk via een raampje de trein kan verlaten, samen met jouw notebookje 8)7 En verwacht nou niet dat er omstanders zijn die hem tegenhouden, want de praktijk heeft bewezen dat niemand ene flikker doet om een beroving te voorkomen of een berover tegen te houden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Exirion schreef op 12 September 2003 @ 21:00:
[...]

Ja, enorm handig. Als de trein stil staat weet je tenminste zeker dat de dief makkelijk via een raampje de trein kan verlaten, samen met jouw notebookje 8)7 En verwacht nou niet dat er omstanders zijn die hem tegenhouden, want de praktijk heeft bewezen dat niemand ene flikker doet om een beroving te voorkomen of een berover tegen te houden :z
Nou, makkelijk door het raampje als jij al achter de persoon aanzit... moeilijk hoor :)

Enne, de trein moet wel een raampje hebben :P Tegenwoordig is het steeds meer: geen raampje, wel airco.

En dat niemand wat doet om het te voorkomen, da's het erge van de maatschappij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Speedpete schreef op 12 September 2003 @ 20:56:
[...]

[...]

ROFLOL, had ik maar ff langer online gezeten.

Heb het er net ff met m'n pa over gehad en ik kan hem altijd bellen >:) Zo'n beetje me halve familie zit bij de spoorwegen en als ik m'n pa bel, kan hij idd de trein stop laten zetten. Hetzij via een telefoontje of via een rood sein, da's realistisch genoeg, want m'n pa zit bij de treindienstleiding.

Eventueel kan het ook zelf, gewoon ff aan de noodrem hangen. Trein stopt, en je kan achter de dief aan, desnoods met behulp van de conducteur die de noodrem komt sleutelen (ding moet teruggedraaid worden anders kan de trein niet rijden)

Ander voorbeeld van de voordelen van een Pa bij het spoor: m'n trein uit R'dam komt vaak net iets te laat op Dordt, waardoor ik m'n aansluiting op 1 minuut mis. Iedere reiziger heeft het recht tot aansluiting (jij, eerwaarde lezer, dus ook) en daarom kan men een aansluitende trein max. 3 minuten laten wachten. Als je naar de conducteur stapt en vraagt om je aansluiting vast te houden, kunnen ze dat voor je doen. Bij mij doet m'n pa dat :)

In werkelijkheid niks bijzonders, maar wel erg handig.
OMG ... je zet jezelf nu alleen maar verder voor paal,
STEL ... jij belt je vader, je vader zet een sein op rood en de trein stopt.
Dat veroorzaakt vertraging, niet alleen van die trein maar ook van de treinen die er onverhoopt achter rijden. Vertraging kost de NS geld, en niet zo'n beetje ook.
Maar ok, stel dus dat die trein daar stil staat, dan zal je vader toch een "Rede" op moeten geven waarom ie een sein zomaar op rood zet. Ik kan me niet voorstellen dat ie dan zegt van "me zoon belde en vroeg of ik em even op rood wilde zetten" de ns zo van "Jah als iederen mederwerker hier dat doet, dan zijn we nog wel even bezig"
Je Pa "Ja maar me halve-familie werkt hier"...... en dan is zowiets ineens geoorloofd
komop ...of ligt het nou aan mij :?

Dat je aan de noodrem trekt is weer een stuk realistischer, maargoed daar had je het niet over, je zou je pa bellen ... en die zou regelen dat die trein stopgezet werd en dat die "uitgepluist" zou worden.
Maargoed, leef jij maar lekker verder in je eigen realiteit, maar als ik voortaan in een trein zit die zomaar ineens stopt zal ik nog wel is aan je verhaal terug denken ... :|

[ Voor 4% gewijzigd door CRiMiNaL op 12-09-2003 21:36 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exirion schreef op 12 september 2003 @ 16:34:
[...]

Hehe, ben opgegroeid in de Oude Noorden in R'dam (50%+ allochtonen, incl mezelf, verder net zo verloederde inboorlingen overigens), m'n vader woonde enkele jaren in het deel van Schiedam wat aan Spangen grensde en omdat ik daar vaak later bleef dan met de OV terug te gaan was, fietste ik als iele tienertje regelmatig dwars door Oud- en Nieuw-West en zat ik ook vaak zat in de metro daar, m'n school was ook in Oud-West (OK, toen geen laptop).

Wat recenter woonde een van m'n beste vrienden in Vlaardingen-Oost, waar je dus met die beruchte R'dam-Maasluis(-HvH) lijn moest komen. Daar heb ik wel met de laptop in gezeten :z

Maar goed, dat zijn maar een paar voorbeelden. Ik weet dondersgoed hoe het er in R'dam (of A'dam) aan toe gaat.
Klein verschil dus: ik woon nu in een van de mindere buurten van Nijmegen (wat overigens idd enorm meevalt, itt wat al die dorpskindjes die hier komen studeren en voor het eerst in de 'grote' stad zitten denken :z ), heb geen BMW dus moet noodgedwongen de 2e klas OV delen met het 'gespuis'.
Dat ik zo makkelijk praat heeft er misschien mee te maken dat ik ook Brixton in London ken (ik heb daar ooit in een trein gezeten waar twee mensen werden verkracht en zeker 15 mensen bloedend de trein uitgeschopt werden door talloze andere losgeslagen jongeren van max 17 jaar...), of Warszawa Centralna, of dat ergste put van verderf in Europa, het gebied vlak buiten Gara de Nord in Bucuresti (waar ik overigens over 3 weken weer heen ga).

Maar goed, genoeg voorbeelden- ik weet waar ik het over heb, m'n blik is al redelijk breed lijkt me en zit er nog steeds regelmatig middenin :z
Zoals ook met een zelfs vrij korte search naar m'n posts in SG duidelijk geworden zou zijn

Ik blijf erbij (in de woorden van Roosevelt):
All we have to fear is fear itself

Maar als je een iets practischer tip wil (wat wel helpt bij het verlagen van de angst):

Oefen het perifeer zicht, uit je ooghoeken kijken dus- opdat je letterlijk meer om je heen ziet. Zo kun je minder makkelijk worden verrast, wat helpt bij het niet schrikken en dus bang zijn :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Ervaar hoe rondhangende figuren je observeren als je je portefeuille pakt om een kaartje te kopen, naar je pols kijken als je op je horloge kijkt om te zien hoe laat het is
Vreemd zeg, dat doe ik ook, als ik me de pleuris verveel omdat de trein weer eens te laat is: beetje mensen kijken. Ik maak me pas zorgen als iemand aan mijn horloge en portemonnee komt. Als ze ernaar willen kijken heb ik daar geen probleem mee.

Echt paranoia ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:02
Zelfvertrouwen is ook een manier van beveiligen. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

CRiMiNaL schreef op 12 september 2003 @ 21:34:
[...]

OMG ... je zet jezelf nu alleen maar verder voor paal,
STEL ... jij belt je vader, je vader zet een sein op rood en de trein stopt.
Dat veroorzaakt vertraging, niet alleen van die trein maar ook van de treinen die er onverhoopt achter rijden. Vertraging kost de NS geld, en niet zo'n beetje ook.
Maar ok, stel dus dat die trein daar stil staat, dan zal je vader toch een "Rede" op moeten geven waarom ie een sein zomaar op rood zet. Ik kan me niet voorstellen dat ie dan zegt van "me zoon belde en vroeg of ik em even op rood wilde zetten" de ns zo van "Jah als iederen mederwerker hier dat doet, dan zijn we nog wel even bezig"
Je Pa "Ja maar me halve-familie werkt hier"...... en dan is zowiets ineens geoorloofd
komop ...of ligt het nou aan mij :?

Dat je aan de noodrem trekt is weer een stuk realistischer, maargoed daar had je het niet over, je zou je pa bellen ... en die zou regelen dat die trein stopgezet werd en dat die "uitgepluist" zou worden.
Maargoed, leef jij maar lekker verder in je eigen realiteit, maar als ik voortaan in een trein zit die zomaar ineens stopt zal ik nog wel is aan je verhaal terug denken ... :|
Weetje wat er _echt_ gebeurd als ik m'n pa bel? Dan gaat de foon bij de machinist, dan wordt de dief nog voor het station opgesnort (door de conducteur) en dan staat op het perron de (spoorweg) politie te wachten. En dat gebeurd vaker, alleen is het dan niet een zoon of dochter die belt, maar een reiziger die zich bij een conducteur meldt.

Ik reageerde erop dat mensen het niet realistisch vinden, terwijl het dat in principe wel is. En zou mijn vader enig moment nadenken op het moment dat ik ik zou bellen? Absoluut niet! Maar zou ik bellen, naar m'n pa vragen, en wachten... of 2 meter lopen en aan die rode hendel trekken, aan jou de keuze.

Maar 1 ding moet ik je meegeven, je hapt lekker :)

Ik weet dat je liever alles realistisch bekijkt, maar hoe realistisch is het om jezelf vast te ketenen aan een laptop, of je laptop vast te zetten in de trein? Als ze jou laptop willen hebben dan krijgen ze hum echt wel. In alle jaren dat ik met de trein reis heb ik velen op een laptop zien werken, maar ben nog nooit iemand tegengekomen die het ding vastgezet had. En als je je niet veilig voelt moet je het ding niet eens gebruiken.

Het enige moment waarop ik m'n kensington-lock gebruik is op m'n werk om m'n laptop aan m'n bureau vast te zetten. En ik blijf erbij dat het in de gemiddelde trein (met je laptop op een risicolijn gaan werken is iig al fout) veilig genoeg is om te werken. 'Open en bloot' met een laptop rondlopen is verder naar mijn mening vragen om een run-by en poging tot pakken...
dion_b schreef op 12 september 2003 @ 21:45:
[...]

Ik blijf erbij (in de woorden van Roosevelt):
All we have to fear is fear itself
...
Ben het helemaal met je eens. Maar sommige mensen zijn dusdanig bang dat ze gewoon alleen daardoor al opvallen...
Z-Dragon schreef op 12 September 2003 @ 21:54:
Zelfvertrouwen is ook een manier van beveiligen. :)
Jep, iemand die angst uitstraalt is een makkelijk doelwit. "Je geld of je onderbroek!" roepen en schrikken dat ze doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 11:29
Eerste klas reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

*hoop geblaat*

Maar 1 ding moet ik je meegeven, je hapt lekker :)

*hoop geblaat*
Danku :7

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

trouwens die kensington lock waar iedereen zo over praat:
wel eens geprobeerd die kabel door te knippen ?

gewoon met normale schaar beetje extra kracht zetten, en door...
(en met tang is het direct)

nee ik had in het verleden nog wel eens wat aan een kensignton lock hangen
maar sinds ik stukje kabel heb zien hangen waar beamer aan vastzat op m'n werk (en toen maar eens testen hoe makkelijk het doorging)...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op 12 September 2003 @ 21:45:
Maar als je een iets practischer tip wil (wat wel helpt bij het verlagen van de angst):

Oefen het perifeer zicht, uit je ooghoeken kijken dus- opdat je letterlijk meer om je heen ziet. Zo kun je minder makkelijk worden verrast, wat helpt bij het niet schrikken en dus bang zijn :)
Bang ben ik (gelukkig) nog nooit geweest, maar ik ben wel op m'n hoede. Niemand zal aan mij zien dat ik overal op let, maar op een soortgelijke manier zoals jij beschrijft heb ik ogen aan alle kanten ;) Ik zeg ook niet dat iedereen bang moet zijn, maar ik geef aan dat ik het me goed voor kan stellen dat mensen nadenken over dit soort dingen en misschien ook wel bang zijn of zich bedreigd voelen.

M'n tante is ooit in de Bijlmermeer in de metro in elkaar geslagen en heeft een mes op haar keel gehad omdat ze geen spullen wou afgeven. Een neef van me is van z'n sportschoenen bestolen en enkele jaren later van z'n fiets af getrapt. Weer een paar jaar later hebben ze geprobeerd hem van z'n scooter te beroven. Van dat soort dingen ga je toch anders denken.

Ik reis veel met de trein en liep kort geleden voor een notebookkoffer te kijken. Schitterend zilver/titanium kleurig ding van Samsonite gezien, maar denk maar niet dat ik die zal kopen. Aan het formaat zien ze al dat er een notebook in zit, en zo'n metallic ding valt nog eens lekker extra op 8)7 Ik heb ook een duur horloge om m'n pols hangen, en in de zomer valt dat nogal op. Gelukkig denken ze volgens mij dat ie nep is, dus dat scheelt een zorg :+

• Speedpete

Speedpete

was barman

DDX schreef op 12 September 2003 @ 22:56:
trouwens die kensington lock waar iedereen zo over praat:
wel eens geprobeerd die kabel door te knippen ?

gewoon met normale schaar beetje extra kracht zetten, en door...
(en met tang is het direct)

nee ik had in het verleden nog wel eens wat aan een kensignton lock hangen
maar sinds ik stukje kabel heb zien hangen waar beamer aan vastzat op m'n werk (en toen maar eens testen hoe makkelijk het doorging)...
Van de kabel die ik heb zou het 30secs. kosten om hum door te krijgen. Maar zo is het ding ook niet bedoeld.

Als m'n laptop op m'n werkt staat, en er komt iemand snel binnen, dan gaan ze er eerder met m'n pda (Palm m100) of met men GSM (Philips Diga >:)) dan met m'n laptop, het is een afschrikmiddel.

Zo snel neem je hum niet mee, en echt snel heb je de kabel pas door met een betonschaar... en die valt op >:) En verder.. tja, geef ze tijd en ze nemen het mee... ken een geval waar een betonnen muur m.b.v. een auto eruit is geramd om een beamer te bemachtigen :|
Geen dank :+

Anoniem: 92452

leuk idee allemaal hoor zo'n lock kabel en dan ff aan het vuilnisbakje ofsow vastmaken.

Wat doen jullie dan als je vergeten was om uit te stappen en snel nog even naar buiten wilt.
Lukt niet zo makkelijk meer dan.

just my 50 cents

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik rijd regelmatig op de hoekse lijn (Hoek van Holland - Rotterdam v.v.) tussen HvH en Vlaardingen, en heb eigenlijk nooit mn laptop aan.. lopen altijd wel vreemde mensen die 'm zo uit je handen trekken..

• LosserNL
  • Laatst online: 19-06 23:19
Ik werk ook nooit met een laptop in de trein als het druk is...stoort alleen maar en ik kan er niet door werken...als dan zon guur type in de buurt is hou ik alles binnen handbereik....ook mn vuist }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Voor de mac is er trouwens een programmaatje genaamd LapCop wat inbelt zodra de nieuwe 'eigenaar' verbinding maakt met het internet.
en hoe weet hij dat er een nieuwe eigenaar is??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

leokennis schreef op 11 november 2003 @ 16:27:
[...]

en hoe weet hij dat er een nieuwe eigenaar is??
je geeft op de site van de fabrikant op dat je laptop gesloten is.
de software meld zich elke maal als hij online is aan bij de website.

als hij gestolen is wordt het ip adres opgeslagen, met een ip adres kan je dus makkelijker de dief opsporen.

oei, leuke kick van de heer boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86422

Ach ik had gewoon geluk. Je moet naar die combinatie paketten zoeken, laptop-tas, muis, telefoon kabeltje en SLOT! alles voor slechts 25 euro.. zelfde winkel 10 meter verderop werd het slot alleen verkocht voor 50euro (ex btw)...

Oh jah deze ervaring had ik bij office centre in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
damster schreef op 11 november 2003 @ 16:29:
[...]

je geeft op de site van de fabrikant op dat je laptop gesloten is.
de software meld zich elke maal als hij online is aan bij de website.

als hij gestolen is wordt het ip adres opgeslagen, met een ip adres kan je dus makkelijker de dief opsporen.

oei, leuke kick van de heer boven mij.
Dat bedrijf spoort zelfs de persoon voor je op (nemen contact op met de ISP dus), zodat je gewoon een naam en adres hebt waarmee je naar de politie kunt. Geen slechte service voor $25 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, ouwe }:O in de sloot laten :z

Dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1