Toon posts:

[Linux&Apache*DNS] Catch -All functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein servertje draaien en daar draai ik dan ook een webservertje op met m'n eige nameserver. Nu heb ik echter 1 ding waar ik maar niet uit kom en ook niks echt zinnigs over kan vinden.

Ik wil dat als iemand een verkeerd sub-domein intypt dat hij op m'n hoofd site komt

dus weasd.domain.com naar: www.domain.com
en 2dq2.domain.com naar: www.domain.com

enzovoort.

Nu hoorde ik iemand praten over Catch-All Maar hoe zet ik dat dan aan?

Kijk e-mail is niet moeilijk alles wat je verkeert typt voor de @ komt allemaal aan bij het hoofdaccount. Maar maar een website moet dat ook kunnen.

Heeft iemand een idee hoe ik een "catch-all" functie activeer voor m'n domein??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:33
Je moet in je DNS zorgen dat je een *.domain.com toevoegt als (bij voorkeur CNAME) naar www.domain.com. Apache zal deze requests accepteren als zijnde voor zijn hoofdsite (de enige geconfigureerde of de eerste virtualhost).

Als je dan nog een redirect wil, zodat mensen ook echt op www.domain.com komen en niet gewoon doorsurfen via blaat.domain.com zul je een redirect moeten gebruiken binnen apache (met php, mod_rewrite of redirect etc.)

Iig zul je dus je dns moeten aanpassen en een entry voor *.domain.com moeten toevoegen. Hiervoor zul je bij de provider moeten zijn die je DNS host (misschien jijzelf, misschien degene waarbij je de domeinnaam geregd hebt etc.)

Verwijderd

Topicstarter
hmz naja de bedoeling is uiteindelijk dat ik m'n index.php bepaald waar de link heen gaat.... inplaats van de subdomain.

Btw er komen binnenkort nog 2 domainen op met zelfde verhaal dan.. en 1tje heeft een member systeem en dan wil ik bijvoorbeeld dat als iemand zich registreer z'n username.domain.com ken gebruiken en dat m'n index.php de rest regeld.. Dat is 1 van de redenen dat ik het graag wil weten

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

*.domein.nl dus naar die webserver laten wijzen, en dan kun je mbv de $_SERVER["HTTP_HOST"] variable een redirect sturen. In die variable staat dus welke naam gebruikt is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.