Toon posts:

DHCP werkt op 1 pc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, gisteren moest er een pc in het netwerk opnieuw geinstalleerd worden. Dus die geinstalleerd, werkte het internet er niet op. Ik de router gereset. Nog niks, porten verwisselen, toen deed hij het wel. Die avond kwam ik er achter dat mijn internet het nou niet meer deed. Dus ik hem in een andere port gedaan. Het zaakje werkte weer. Vanavond wou mijn vader op zijn pc zijn mail checken, bleek dat hij geen internet verbinding heeft. Nu heb ik even zijn kabel in de port gedaan waar ik eerst in zat zodat het internet het weer bij hem deed.

Mijn router instellingen staan allemaal standaar, net nog de modem en de router gereset. Bij mijn zus haar pc zie je dit bij ondersteuning van LAN-verbinding staan:

Adrestype: Door DHCP toegekend.
IP-Adres: 192.168.1.101
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1

Bij mijn vader zijn pc pakt hij nu ook een IP adres toegewezen door de DHCP.
Maar bij mijn pc komt er nu dit te staan:

Adrestype: Automatisch persoonlijk adres
IP-Adres: 169.254.234.46
Subnetmasker: 255.255.255.0

2 pc's krijgen nu dus automatisch een DHCP toegewezen, mijn pc (of een andere, als ik de porten verwissel) niet.

Weet iemand hoe ik het voor mekaar krijg dat mijn ook een IP Adres van de DHCP server krijg?

*Sorry als dit een onduidelijk verhaal is, weet het zo niet beter uit te leggen*
*Sorry voor de waarschijnlijk onduidelijke titel 8)7 *

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Doet ie het wel wanneer je zelf de instellingen handmatig invoert?

Welk OS draait jouw PC ? Oudere OS'en willen nog wel eens lastig doen met DHCP... soms moet je gewoon ff zelf invoeren..

Of ff TCP/IP opnieuw installen.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 11-09-2003 21:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn eigen pc (waar DHCP het nu niet doet) zit Win XP Prof. (vanochtend opnieuw windows erop gezet) Op mijn zus haar pc (waar ik nu achter zit te GoTTen) zit ook Win XP Prof. (Gisteravond opnieuw windows erop gezet) En op mijn vaders pc zit win 98.

Verwijderd

Topicstarter
Internet Protocol (TCP/IP) is niet te verwijderen?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
niet toevallig de dchp leases op 1 staan of 2 ? maak er ff 50 van ofzo anders...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Kun je de server pingen ? (start/uitvoeren: ping 192.168.1.1)

Doe ie het wel wanneer je handmatig instelt ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
DHCP Server Settings By setting up the DHCP Server, you can configure the router to dynamically assign an IP address to the computers on your network. If you want the computers to have a fixed IP address, the DHCP Server should be disabled.

Dynamic IP Address:
Enabled
Starting IP Address:
192.168.1.100
Number of Users:
50

Zo staat het bij DHCP Settings..

Verwijderd

Topicstarter
De pc waar ik nu achter zit krijgt gewoon netjes een goed IP adress, namelijk: 192.168.1.101

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het handmatig invul wat moet ik dan instellen bij DNS Severadres (ben newb)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo snel reageer, maar weet iemand een oplossing.. net weer een paar keer naar boven gelopen, waar het internet binnenkomt echt in elke port gestopt waar ie in kan :P, werkt niet.. dit is verrot!

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:12
Laat DNS server adres maar leeg. Dat heb je niet nodig om te kunnen pingen.
IP adres: 192.168.1.99
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1

Probeer: ping 127.0.0.1; ping 192.168.1.99; ping 192.168.1.1; ping 192.168.1.101 (laat je zus d'r pc hiervoor aanstaan).
Als dat allemaal werkt, ligt het niet aan je netwerk (bekabeling, router/switch, etc.)

Verwijderd

Ik neem aan dat je de bekabeling al nagekeken heb en oook de router al een keer gereset hebt

wat je ook even kan proberen is de netwerkkaartten van de pc's die het niet doen even uit de pc's halen pc booten zonder kaart ( dan is de software n.l. weg)
dan pc weer afsluiten en kaart er weer inbouwen.

en kijken of ze niet toevallig op vast ip staan.

Wil n.l wl eens gebeuren dat een router gewoon vast slaat door b.v. attack van buitenaf.

;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ge-pint en het ligt iig niet aan de bekabeling:). Netwerkkaarten zijn er ook opnieuw in. Hij doet het overigens nog steeds maar op 2 pc's.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 07:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog een oplosssing?

Verwijderd

Probeer eens de DHCP-server in de router uit te schakelen en iedere pc een eigen ip geven en kijken of dat werkt
Pagina: 1