Hallo allemaal, gisteren moest er een pc in het netwerk opnieuw geinstalleerd worden. Dus die geinstalleerd, werkte het internet er niet op. Ik de router gereset. Nog niks, porten verwisselen, toen deed hij het wel. Die avond kwam ik er achter dat mijn internet het nou niet meer deed. Dus ik hem in een andere port gedaan. Het zaakje werkte weer. Vanavond wou mijn vader op zijn pc zijn mail checken, bleek dat hij geen internet verbinding heeft. Nu heb ik even zijn kabel in de port gedaan waar ik eerst in zat zodat het internet het weer bij hem deed.
Mijn router instellingen staan allemaal standaar, net nog de modem en de router gereset. Bij mijn zus haar pc zie je dit bij ondersteuning van LAN-verbinding staan:
Adrestype: Door DHCP toegekend.
IP-Adres: 192.168.1.101
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
Bij mijn vader zijn pc pakt hij nu ook een IP adres toegewezen door de DHCP.
Maar bij mijn pc komt er nu dit te staan:
Adrestype: Automatisch persoonlijk adres
IP-Adres: 169.254.234.46
2 pc's krijgen nu dus automatisch een DHCP toegewezen, mijn pc (of een andere, als ik de porten verwissel) niet.
Weet iemand hoe ik het voor mekaar krijg dat mijn ook een IP Adres van de DHCP server krijg?
*Sorry als dit een onduidelijk verhaal is, weet het zo niet beter uit te leggen*
*Sorry voor de waarschijnlijk onduidelijke titel
*
Mijn router instellingen staan allemaal standaar, net nog de modem en de router gereset. Bij mijn zus haar pc zie je dit bij ondersteuning van LAN-verbinding staan:
Adrestype: Door DHCP toegekend.
IP-Adres: 192.168.1.101
Standaard gateway: 192.168.1.1
Bij mijn vader zijn pc pakt hij nu ook een IP adres toegewezen door de DHCP.
Maar bij mijn pc komt er nu dit te staan:
Adrestype: Automatisch persoonlijk adres
IP-Adres: 169.254.234.46
2 pc's krijgen nu dus automatisch een DHCP toegewezen, mijn pc (of een andere, als ik de porten verwissel) niet.
Weet iemand hoe ik het voor mekaar krijg dat mijn ook een IP Adres van de DHCP server krijg?
*Sorry als dit een onduidelijk verhaal is, weet het zo niet beter uit te leggen*
*Sorry voor de waarschijnlijk onduidelijke titel