Toon posts:

[DVD] WinDVD crashed bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg vaag probleem. In mijn Acer Travelmate zit een QSI CDRW/ SBW-242 dvd/cdrw speler. Ik heb WinXP Pro met SP1 en alle updates geinstalleerd. WinDVD 3.2 gebruik ik als afspeler. DivX afspelen gaat zonder problemen, maar zodra ik een DVD af wil spelen crashed WinDVD. PowerDVD en EasyDVD heb ik ook geprobeerd, die geven dezelfde error. Ik krijg de volgende info:
code:
1
2
AppName: windvd.exe  AppVer: 3.2.41.133  ModName: iviaudio.ax
ModVer: 3.2.41.133   Offset: 00004b85

Ik heb nieuwe ASPI drivers gedownload, hoorde dat dat zou helpen, maar in mijn geval helaas niet. Hoe krijg ik het voor elkaar DVD's te kijken?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
het heeft iets met je audio (iviaudio.ax) te maken, heb je al nieuwe drivers gedwonload van de fabrikant?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
Heeft ie het wel gedaan?

iviaudio.ax is iig een audiocodec file, dus daar lijkt me de fout ergens te zitten.

delete dat bestand eens, (ff hernoemen dat je een backup hebt), en re-install windvd of powerdvd?
Mogelijk wordt het bestand dan opnieuw geinstalleerd, en is degene die jij had corrupt

edit: spuit11 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 11-09-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dvd's of cd's die er in zitten gewoon aanspreken en via explorer files kopieren. Ik heb nieuwe AC3 filters geinstalled, daar zat ook een iviaudio.ax. Resultaat is dat WinDVD niet meer meteen crashed, maar gewoon keihard vastloopt met een procload van 100%.

Deleten en re-installen ook geprobeerd, helpt ook niet.

Ik ga er vanuit dat de boel gewerkt heeft. Standaard zat WinXP Home erop, met een berg Acer progs. Die heb ik er meteen afgegooid en XP Pro er op gezet.