Ik heb onlangs een P2 350 gekocht. Daar heb ik nu een maxtor diamondmax plus9 60GB ingestopt. Na een bios flash werkt de HD naar behoren. Ik heb nu nog één probleem: wanneer ik de computer opstart vindt win XP (pro) de HD niet. Wordt niet weergegeven in de verkenner. Maar nu komt het, wanneer ik de computer terug herstart is de HD ineens wel te zien! Kan iemand hiervoor een verklaring of oplossing geven?
Staat de schijf wel in de schijfbeheer? Is de schijf wel gepartitioneerd en geformatteerd?
En wat bedoel je precies met terug herstart ?
dit wil ik ook wel es weten.Rddr schreef op 11 September 2003 @ 22:16:
En wat bedoel je precies met terug herstart ?
Als ie gezien wordt door de bios, dan moet XP heb ook zien in schijfbeheer.
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Is die Maxtor nieuw? of komt die uit een vorig systeem (met spul op)
Geef ook eens wat meer detail over die PII aub.
Heb je bij het aansluiten alle voorzorgen in acht genomen ook? (master/slave ....)
Geef ook eens wat meer detail over die PII aub.
Heb je bij het aansluiten alle voorzorgen in acht genomen ook? (master/slave ....)
Even wat meer duidelijkheid.
1. de HD is aangesloten als slave op het IDE1 slot en jumper staat werkelijk op slave
2. op de HD staat één partitie en is geformatteerd in NTFS
3. de HD is gloednieuw : maxtor diamondmax plus 9, 60GB
4. computer is een asus MB P2L97 met recente bios erop, CPU 350MHz PII, 192 MB SDram, HD van 4GB als master (waar het OS op staat), HD van 60GB maxtor als slave, CD-ROM van 40x speed, videokaartje en geluidskaartje
5. Als ik de computer opstart, ziet en bios de maxtor HD (slave) wel en windows XP niet. Pas na een restart ziet windows XP de HD.
1. de HD is aangesloten als slave op het IDE1 slot en jumper staat werkelijk op slave
2. op de HD staat één partitie en is geformatteerd in NTFS
3. de HD is gloednieuw : maxtor diamondmax plus 9, 60GB
4. computer is een asus MB P2L97 met recente bios erop, CPU 350MHz PII, 192 MB SDram, HD van 4GB als master (waar het OS op staat), HD van 60GB maxtor als slave, CD-ROM van 40x speed, videokaartje en geluidskaartje
5. Als ik de computer opstart, ziet en bios de maxtor HD (slave) wel en windows XP niet. Pas na een restart ziet windows XP de HD.
Start eens met een DOS flop oid. Zie je de Maxtor wel bij de eerste boot? Zo kunnen we min of meer uitsluiten of het aan software (Windows XP) of aan hardware (HDD/mobo/voeding/etc) ligt
Start eens op met een tooltje als FDISK of nog beter Partition Magic om te kijken of de schijf wel te benaderen is.Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:52:
Volgens mij ligt het aan de windows. Bij de eerste boot zie je de HD (maxtor) wel degelijk staan in de bios. na het opstarten van win xp zie je in de verkenner geen HD. Pas wanneer je herstart ziet win xp de HD in de verkenner en werkt dan normaal zonder problemen.
Probeer eens je schijfje eens op udma 33 te zetten, de P2L97 is al een oud bordje en heeft een udma-33 controller aan boord, misschien verslikt je systeem zich in een nieuwe maxtor 60Gb met udma-133.Op de site van maxtor kun je daar wel tooltjes voor vinden dacht ik.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
zoals balusc al gezegd heeft:
Staat de schijf wel in de schijfbeheer? Is de schijf wel gepartitioneerd en geformatteerd?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Pagina: 1