Toon posts:

[SCSI] Harddisk uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n servertje is geladen met 2 SCSI harddisks, die nogal veel geluid maken.
Met IDE schijven is het mogelijk om ze uit te zetten na x minuten idle, maar dit lukt me niet met deze SCSI schijven. Ze doen eigenljk helemaal niets, ze zitten er alleen in om linux te booten en als opslagruimte voor m'n website (alleen om te testen, niet hosten).
Ik wil deze schijven niet vervangen, ze werken verder prima.

De vraag is nu, hoe krijg ik deze schijven 'uit'?
De SCSI controller:
Adaptec AIC-7880U

de HDD's (en een SCSI cdrom drive ;))
SEAGATE ST51080N ( Direct-Access )
SEAGATE ST51080N ( Direct-Access )
COMPAQ CD-ROM CR-503BCQ ( CD-ROM )

verdere specs, zie m'n sig (m'n server)

Verwijderd

Ligt aan het besturings systeem wat je gebruikt... ik kan mijn SCSI hardisk uit laten zetten door Windows XP gewoon door powermanagement aan te zetten. Misschien kun je ook nog wat instellen in de bios van de SCSI controller, maar zoiets heb ik zelf nog nooit gezien.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Via de Adaptec Aspitool kon je ze volgens mij ook uit zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Clarkconnect 2.0, gebaseerd op Redhat 9.0, ik heb alleen shell access (via https://192.168.0.1:81 kom ik op een control panel, ik heb ook webmin op :10000).
een google naar adaptex aspitool geeft een website met allemaal scsi tools, maar dat proggie staat onder Maxtor.
In het bios en scsiselect (ctrl+a net na post) kan ik het niet vinden.

Verwijderd

met ez-scsi van adaptec of scsi mechanic

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 21:34
APM of ACPI zal normaal gezien in je kernel zitten (waarschijnlijk als module, toch in mijn RH9).
Je kunt proberen met hdparm een spindown te doen van die dingen, ik weet niet of het werkt (soms wel soms niet voor scsi)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1