Toon posts:

[Internet delen] pc met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb even een vraagje, ik heb zelf een laptop ik heb daarbij een pcmia netwerkkaart gekocht met de daarbij behorende netwerkkabel.
Nu is mijn vraag of deze kabel wel twisted is oftewel kan ik deze kabel gebruiken om deze direct te verbinden met de computer zodat ik bijv internet kan delen??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Hoezo zou dat niet werken? Je krijgt er een UTP kabel bij, dus die zal dan wel voldoen ?

[edit]
Als je idd cross of Straight bedoeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

[ Voor 39% gewijzigd door Xandrios op 11-09-2003 20:16 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Je bedoelt cross-linked? Als het niet op de kabel of in de handleiding staat, even de connectors naast elkaar houden en kijken of de volgorde van de gekleurde adertjes hetzelfde is (ja: geen cross-link, nee: wel een cross-link kabel).

[ Voor 2% gewijzigd door ericding op 11-09-2003 20:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
ericding schreef op 11 September 2003 @ 20:14:
Je bedoelt cross-linked? Als het niet op de kabel of in de handleiding staat, even de connectors naast elkaar houden en kijken of de volgorde van de gekleurde adartjes hetzelfde is (ja: geen cross-link, nee: wel een cross-link kabel).
Dat heb ik gedaan en aan de kabel van de laptop zie ik maar 4 adertjes....

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Weet je zeker dat je een netwerkkabel hebt? Die moet toch echt acht-aderig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ericding schreef op 11 September 2003 @ 20:21:
Weet je zeker dat je een netwerkkabel hebt? Die moet toch echt acht-aderig zijn.
ja ik weet zeker dat het een netwerkkabel is

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een netwerkkabel heeft 8 aders.
Als hij maar 4 aders heeft is het een ISDN kabel. Die heeft dezelfde stekkers maar dan met 4 aders.

Houd de 2 uiteinden naast elkaar.
Beide plugjes aders hetzelfde = straight kabel
Beide plugjes aders anders van elkaar = crosskabel

:Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Meeste UTP opstelling gebruiken alleen maar aders 1,2,3 en 6.

Verder is je kabel twisted, daar staat die T namelijk voor. Maar daar gaat het niet om.

Kijk nou even naar de kleurtjes, als je wil weten of hij cross is. (bedenk zelf maar waarom dat zo heet). Indien cross is hij geschikt voor pc en laptop direct te verbinden met elkaar.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
hey hier even wat meer info, hm de pc waarop ik de laptop wil aansluiten heeft al een netwerkkaart erin zitten die met de kabelmodem is verbonden. Nu heb ik een Sohoware usb netwerk adapter die wil ik dan gebruiken voor de pc om die te verbinden met de laptop dat is toch ook mogelijk?? Ik kan er verder geen info vinden op het internet....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 20:22:
hey hier even wat meer info, hm de pc waarop ik de laptop wil aansluiten heeft al een netwerkkaart (sohoware usb ethernet) erin zitten die met de kabelmodem is verbonden. Nu heb ik een Sohoware usb netwerk adapter die wil ik dan gebruiken voor de pc om die te verbinden met de laptop dat is toch ook mogelijk?? Ik kan er verder geen info vinden op het internet....
die usb netwerkkaart is een ethernet kaartje die probeer ik te verbinden aan de laptop wat niet lukt.
Kan het komen omdat het een usb netwerkkaart is (van kabelinternet) en dus niet te gebruiken is om met een andere apparaat te verbinden???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 20:04 ]

Pagina: 1