[mobiel] betalen zonder kunnen gebruiken, te verhalen?

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje terug bij telecom.nu een SonyErricson T610 T-mobile versie besteld, icm met een 1-jarig 22,50 p/m abbo..

Nu is het zo, dat ik mijn mobiel nog niet heb (met een beetje geluk volgende week, maar kan goed zijn dat ik maar een andere tel uit moet kiezen, want is zeer slecht leverbaar), maar dat ik vandaag al wel mijn 1e rekening binnenkreeg..

Opzich niet zo raar, de aansluitkosten moeten immers ook betaald worden..

Nu is het niet alleen een rekening met de aansluitkosten, maar daarnaast ook nog mijn abbonement vanaf 30-08-2003.. En deze week krijg ik mijn telefoon sowieso niet meer, telecom.nu heeft ze namelijk nog niet eens.. Aangenomen dat ik bijvoorbeeld volgende week vrijdag mijn telefoon krijg, 19-09-2003, heb ik dus zo'n 21 dagen voor niets betaald...

Lijkt mij iets te veel van het goede..

En daarnaast: Het is nog maar de vraag of ik hem dan al heb, telecom.nu vertelde mij dat ze betwijfelden dat ze de telefoon nog binnen krijgen..

Kan ik deze kosten verhalen op iemand? Zoja, op wie? Als het kan, dan neem ik aan op t-mobile, ofniet?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Kun je niet verhalen, je hebt een contract voor het abo bij T-mobile afgesloten staat los van het toestel dat je van telecom.nu krijgt. Als je al iets zou willen verhalen moet je dus bij telecom.nu zijn, want die kan het toestel niet op tijd leveren.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Waslijn schreef op 11 September 2003 @ 20:24:
Kun je niet verhalen, je hebt een contract voor het abo bij T-mobile afgesloten staat los van het toestel dat je van telecom.nu krijgt. Als je al iets zou willen verhalen moet je dus bij telecom.nu zijn, want die kan het toestel niet op tijd leveren.
Maar die toestellen krijgt telecom.nu direct van t-mobile geleverd (zo is mij verteld, het zijn immers ook de speciale T-mobile versie telefoons (ander menu-tje, logo-tje erop ed)). Dan nog steeds niet te verhalen op T-mobile?

Verwijderd

wdekreij schreef op 11 September 2003 @ 20:35:
[...]

Maar die toestellen krijgt telecom.nu direct van t-mobile geleverd (zo is mij verteld, het zijn immers ook de speciale T-mobile versie telefoons (ander menu-tje, logo-tje erop ed)). Dan nog steeds niet te verhalen op T-mobile?
niet door jou.

jij hebt een deal met telecom.nu, en als die jij telefoon niet op tijd leveren kun je ze daarop aanklagen (ik weet niet in hoeverre ze eronderuit kunnen met leveringsproblemen oid).

die shop zal wel weer een deal hebben met t-mobile, en als t-mobile die phone te laat levert aan die shop kan die shop t-mobile daarop aanspreken

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

wdekreij schreef op 11 september 2003 @ 20:35:
[...]
Al zou dat dan zo zijn, dan nog is het de fout van telecom.nu. Zij gaan een overeenkomst met je aan door je een toestel te verkopen en zij kunnen hun afspraak niet nakomen.
Ik zou dus een aangetekende brief naar telecom.nu sturen en aangeven dat ze in gebreke zijn gebleven. Als zij de schuld afschuiven op T-Mobile dan is het aan telecom.nu om dáár weer de kosten te verhalen, niet aan jou. Jij gaat geen overeenkomst met T-Mobile aan voor de levering van een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nu dus een schoolvoorbeeld waarom ik nooit een telefoon via internet zal bestellen, en dus gewoon even langs gaan bij een telefoonzaak.
Het is wel goed voor je belminuten 8)7 maar wel minder dat je zo lang op je telefoon moet wachten, kan telecom.nu jou geen leentoestel geven voor het lange wachten want je betaalt nu wel maar hebt er niets aan.
heb je het contract al thuis ? mischien kan je er dan nog wel onderuit >:) door te bellen met telecom.nu en te zeggen dat ze maar wat regelen (nu een telefoon of contract opzeggen. })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:10:
Dit is nu dus een schoolvoorbeeld waarom ik nooit een telefoon via internet zal bestellen, en dus gewoon even langs gaan bij een telefoonzaak.
Het is wel goed voor je belminuten 8)7 maar wel minder dat je zo lang op je telefoon moet wachten, kan telecom.nu jou geen leentoestel geven voor het lange wachten want je betaalt nu wel maar hebt er niets aan.
heb je het contract al thuis ? mischien kan je er dan nog wel onderuit >:) door te bellen met telecom.nu en te zeggen dat ze maar wat regelen (nu een telefoon of contract opzeggen. })
groet 0900-belruud
contract nog niet in huis voor zover ik weet...

En waarom dan maar telecom.nu ipv winkel? Omdat ik in de winkel 80 euro duurder uit was:P Ben ik op deze manier toch nog goedkoper uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Een zeer interessant topic voor de TS is
Probleem met GSMEasy.nl wat nu ?
ik raad je aan om dit (nog steeds lopende) topic helemaal door te lezen alvorens verder te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door soepkip op 12-09-2003 15:45 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heel simpel, je betaalt van die eerste factuur alleen de aansluitkosten, en vermeld er bij 'telefoon nog niet geleverd'. Laat ze het verder zelf maar uitzoeken. Ik zou in geen geval dat abo betalen zolang je nog geen telefoon hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 12-09-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Palomar schreef op 12 September 2003 @ 15:52:
heel simpel, je betaalt van die eerste factuur alleen de aansluitkosten, en vermeld er bij 'telefoon nog niet geleverd'. Laat ze het verder zelf maar uitzoeken. Ik zou in geen geval dat abo betalen zolang je nog geen telefoon hebt.
Wat ik zelf zo eigenlijk niet weet, of het een automatische afschreiving is, ofniet..

Bij kpn was het iig automatisch (en dan kan ik dus niet minder betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Palomar schreef op 12 September 2003 @ 15:52:
En als je dat dus doet word je afgesloten en moet je gaan betalen om weer opnieuw aangesloten te worden. Op zich ook heel logisch, want T-mobile heeft je netjes aangesloten en telecom.nu zijn bonus uitgekeerd. Dat jij nog geen telefoon heeft gaat buiten hun om. Je zult echt bij telecom.nu moeten zijn.
Ze hebben je een produkt verkocht dat ze niet kunnen leveren dus moeten zij maar voor een oplossing zorgen, (Simlockvrije telefoon, tijdelijk ander type).
Ander verhaal was het geweest als je de telefoon rechtstreeks bij T-mobile had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
pruiter schreef op 12 september 2003 @ 16:23:
[...]

En als je dat dus doet word je afgesloten en moet je gaan betalen om weer opnieuw aangesloten te worden. Op zich ook heel logisch, want T-mobile heeft je netjes aangesloten en telecom.nu zijn bonus uitgekeerd. Dat jij nog geen telefoon heeft gaat buiten hun om. Je zult echt bij telecom.nu moeten zijn.
Ze hebben je een produkt verkocht dat ze niet kunnen leveren dus moeten zij maar voor een oplossing zorgen, (Simlockvrije telefoon, tijdelijk ander type).
Ander verhaal was het geweest als je de telefoon rechtstreeks bij T-mobile had besteld.
Ik heb ook niets aan een vervangend telefoon, aangezien ze DACHTEN (Zegt dus nog niet veel :P ) dat ze ze vandaag of maandag binnen zouden krijgen, maar dan heb ik nog nix aan de dagen vanaf de 30 jl..

Verwijderd

Ze zouden toch ook nog een T610 simlockvrij hebben, laat ze die jou dan geven ben jij van het gekloot af.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 09:05 ]

Pagina: 1