tijd in perproxy

Pagina: 1
Acties:

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Hi,

Mijn perproxy staat 1 uur te vroeg en moet dus gmt +1 worden. Nou heb ik alle .pl en .ini files al afgezocht maar weet eigenlijk niet waar ik moet instellen dat de proxy gmt +1 als tijd moet gebruiken

iemand?

Verwijderd

Koetje en per proxy rekenen allebij in GMT tijd, Staat die niet goed dan moet je je lokale tijd maar goed zetten.

• Frenzy
en dat kan dus niet, want mijn biosklokkie is kaput of verrut en geeft zonder een tim-sync proggie automatisch een willekeurige datum tussen 1980 en 2020 weer :(

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 21:53 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
Koetje en per proxy rekenen allebij in GMT tijd, Staat die niet goed dan moet je je lokale tijd maar goed zetten.
Ehu eigenlijk rekent hij UTC (staat er toch levensgroot). dat lijkt dus op GMT allen kent het geen zomer/wintertijd.

Het maakt niet uit welke tijd je pc staat. Er komt geen tijdcodering aan je work unit te hangen. ook je proxy zal geen tijd doorgeven aan d.net

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Bij mij rekent de perproxy ook gewoon met GMT. Da's op zich geen punt. Kan wel lastig zijn als je inderdaad tijdgerelateerde perlgrapjes wilt uithalen. Heb ik zelf ook ondervonden toen ik een scriptje wilde schrijven waarmee ik het aantal blokjes in de buffer-out uit de logfiles kon halen.

Wat je kan doen om perl met een andere tijd te laten rekenen dan de locale tijd van de compu is door gebruik te maken van de Date::Calc module. Die zal je waarschijnlijk moeten installen maar als je vaker perl gebruikt zal je wel weten hoe dat moet(CPAN).
Zie het scriptje http://130.161.67.34/rc5/download/rc5done.pl
Daar kan je denk ik wel uit opmaken hoe je de module moet gebruiken.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20
Als ik het dus goed begrijp en ik zet mijn tijdzone van mijn bak waar die proxy op draait naar GMT ipv AMSTERDAM dan staan de stats op de juiste tijden?
Misschien moet ik dat toch maar eens doen dan. :)

edit:

type blijft moeilijk :(

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20
Hoe zit het dan trouwens met de statsrun en de total van de dag. Komen die overeen van mijn proxy en D.net?

• Frenzy
mijn bak -moet- zoals ik zei op de juiste tijd blijven draaien, ik sync mijn klok ook met de wereldklok. Ik vroeg me alleen af of ik in een of andere .ini of .pl file ergens GMT + 1 kan instellen ipv GMT????
Pagina: 1