usb driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 11:37
Ben sinds kort in het bezit van een Laptop Benq Joybook 3000.
Hij was al voorgeinstalleerd met windows XP Home Edition, maar omdat deze zo traag als ik weet niet wat was, heb ik hem geformateerd en heb er XP Pro Edition opgezet.

Alles doet het perfect, maar alleen de drivers van USB 2.0 zijn nergens te vinden of te downloaden, Helpdesk van Benq zegt dan moet je de Recover Cd's gebruiken, dan worden ze automatisch geinstalleerd, maar heb laptop in duitsland gekocht, dus alles in het duits.

Bestaat er geen programma voor intel pentium 4 dat je kunt welk merk moederbord erin zit of zo, dat ja aan de hand daarvan drivers kunt gaan zoeken op het internet.

Of misschien een andere oplossing, want nu doen de USB poorten het heel traag (versie 1.1) terwijl ze staandaard 2.0 zijn.

Groetjes,

Weltie 8)7

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
weltie schreef op 11 September 2003 @ 19:29:
Bestaat er geen programma voor intel pentium 4 dat je kunt welk merk moederbord erin zit of zo, dat ja aan de hand daarvan drivers kunt gaan zoeken op het internet.
Zoek eens naar sisoft sandra ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

ehm volgens mij is het tog wel redelijk algemeen bekent dat je eerst sp1 over je win xp heen moet knallen voor de meeste usb 2.0 drivers werken ;) vaak zitten ze standaart al in winxp

mare dit is niet zo moeilijk te vinden hoor
zoek maar eens naar usb 2.0 windows xp
of iets in die richting

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
www.aida32.hu

Aida is wel een heel erg goed progje, en heeft meestal in zijn systeemrapport ook links naar drivers

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Anders kijk even naar deze link, de duitse support site van BenQ.
http://www.benq.de/ServiceAndSupport/

Verwijderd

weltie schreef op 11 September 2003 @ 19:29:
Ben sinds kort in het bezit van een Laptop Benq Joybook 3000.
Hij was al voorgeinstalleerd met windows XP Home Edition, maar omdat deze zo traag als ik weet niet wat was, heb ik hem geformateerd en heb er XP Pro Edition opgezet.
wat een crap

windows Xp Home is voor 99% het zelfde als windows Xp professional. enig verschil is dat er in pro wat meer netwerk en beveiligings opties zit en dat in xp pro de smp functie enabled is.
dat home dus trager is dan pro is gewoon onzin

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 19:45:
[...]

wat een crap

windows Xp Home is voor 99% het zelfde als windows Xp professional. enig verschil is dat er in pro wat meer netwerk en beveiligings opties zit en dat in xp pro de smp functie enabled is.
dat home dus trager is dan pro is gewoon onzin
Doe eens niet alsof je een absolute noob bent aub. Iedereen weet dat meegeleverde windows versie's altijd vol zitten met zogenaamd handige progsels die enorm veel performance kosten. Daarnaast zijn ze meestal ook nog bagger getweaked.

Staat er nergens in de handleiding vermeld wat voor mobo je hebt? Want Sisoftsandra is ook niet altijd te vertrouwen :)

(je kan overigens ook gewoon 3D mark 2k3 runnen en het online testraport zoeken, weet je ook gelijk of'ie sneller is geworden :D)

Overigens: mijn computer wordt in bepaalde aplicaties 2x zo snel van windows XP prof tov home... zoek m'n specs maar :9

[ Voor 8% gewijzigd door FragFrog op 11-09-2003 20:11 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1