Toon posts:

[java] Xerces installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je altijd zelf met een concrete vraag moet op de proppen komen, en niet vragen: hoe installeer ik... En toch
momenteel heb ik al heel wat gelezen over Xerces, maar eigenlijk ben ik nog nergens tegengekomen hoe ik het in een programma kan gebruiken.

Zover zit ik dus:
- ik heb Xerces-J-bin.2.5.0.zip gedownload
- ik heb het geünzipt
- ik heb een javaprogramma head.java waarin ik een bestandsnaam vraag aan de gebruiker (ik compileer het met JCreator en laat het dan uitvoeren vanuit JCreator)

Nu zou ik graag weten:
- waar moet ik de geünzipte Xerces-J-bin.2.5.0 plaatsen?
- wat moet ik doen om de installatie van Xerces te vervolledigen?
- wat moet ik in de head.java-file plaatsen om de door de gebruiker geleverde file te parsen?

Laat jullie maar eens goed gaan... (maar geen gescheld aub) :*)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In J2RE/J2SDK 1.4.* zit standaard al een XML parser, zolang je niet weet waarom je een recente Xerces nodig hebt, heb je het ook niet nodig als je gewoon XML wilt parsen.

Je kan via JAXP een parser aanmaken, maar ook gewoon via de SAX api. Zie de veeeele artikelen op het web hierover.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

De .jar files toevoegen aan je classpath, of deze unzippen in een directory in je classpath.
Dat moet genoeg zijn, verder moet je natuurlijk in je eigen Java applicatie even de juiste classes importeren met import org.apache.xerces.WatJeNodigHebt

Verwijderd

Topicstarter
mercikes allemaal,
zal die parser die mbravenboer heeft getipt eens uitproberen...