Toon posts:

IP Range voor ICS Service veranderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn W2K3 server wil ik het internet gaan delen, dit wil ik gaan doen doormiddel van ICS. Maar nu zet windows automatisch het ip-adres om naar 192.168.0.1 en ik wil dat hij dit omzet naar 192.168.1.20 maar ik weet niet hoe ik dit zou moeten doen.

Nou heb ik al op internet gezocht en kom alleen een howto tegen voor Windows 98 en ME.

Weet iemand hoe ik dit zou moeten veranderen. Eventueel een ander programma voor het delen van de verbinding helpt niet want die zet het ook automatisch op 192.168.0.1.

Is misschien ISA Server een oplossing ?? OF is dit ergens anders handig voor.

Peter

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom gebruik je niet gewoon RRAS?
Naar mijn weten kun je die range niet veranderen. Net wel in een ander topic voor Me en 98 gezien, maar bij 2003 server kun je volgens mij veel beter RRAS opzetten voor het delen van internet.

[ Voor 74% gewijzigd door blackd op 11-09-2003 19:25 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat een veel te omslachtige manier is van werken. Volgens mij moet het veel simpeler kunnen.

Maar het is het proberen waardt natuurlijk om via RRAS internet te delen. Maar blackd weet jij soms hoe dat moet ??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 19:54:
Ik denk dat dat een veel te omslachtige manier is van werken. Volgens mij moet het veel simpeler kunnen.
Kijk ICS is natuurlijk gemaakt voor het snel en simpel kunnen delen van een verbinding. Daarbij wordt er weinig overgelaten aan de configuratie voor de gebruiker. Kan me voorstellen dat je dan zaken als DHCP range standaard niet makkelijk kan wijzigen.
Maar het is het proberen waardt natuurlijk om via RRAS internet te delen. Maar blackd weet jij soms hoe dat moet ??
Kijk eens op technet.com ? Of voeg gewoon een server role toe, volgens mij staat RRAS daar tussen.
http://www.microsoft.com/...erver/sag_RRAStopnode.asp

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023