Toon posts:

Nieuwe thuisserver

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe thuisserver aan te schaffen welke aan de volgende specificaties moet voldoen:
- Geluidsarm
- Energiezuinig
- 2 x 100 GB Harddisk (Raid 1)
- 2 x Netwerk
- 256 MB Intern geheugen
- Klein model (moet in een kast staan)
- Prijs tot 1000 Euro
Het systeem moet gaan draaien als mail/web/fileserver/firewall met Linux als OS
De meeste componenten zijn wel voor de hand liggend (zoals netwerk, geheugen) maar ik kan niet genoeg informatie vinden welke harddisks ik moet nemen. Welke maken het minst geluid. Moet ik misschien zo'n geluidswerend systeem nemen ? Welke processor gebruikt het minste energie ? Welke koeling heb ik dan nodig ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet genoeg informatie?
1) Kijk eens in Opslag media en controllers
2) een langzame processor gebruikt weinig energie, maar daar heb je natuurlijk niets aan want het performt natuurlijk niet.
3) Koeling? Kijk eens in Die Hard Overclocking, of in dit forum

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft harddisks: kijk eens in de FAQ van het juiste subforum (Opslagmedia & I/O Controllers, it is B) ). Geluidsisolatie: Use The Search: [search=geluidsisolatie] :) Energieverbruik: dat is terug te vinden in de datasheets op de website van de CPU fabrikant. Maar je kan deze ook elders op het Internet vinden, zoals op mijn site :) Koeling: passief koelen moet mogelijk zijn, maar hierover is ook genoeg te vinden. In de FAQ van dit subforum kun je onder "Interessante topics" een draad vinden over het snelste CPU dat nog passief gekoeld kan worden.

Kortom: dit is allemaal echt wel makkelijk uit te zoeken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Tja, voor disken zit je hier sowieso verkeerd, daar hebben we OM voor, waar met de search genoeg over stille disken te vinden is.
Wat de cpu betreft, kijk eens naar de specs. Hoe sneller hoe meer warmte, dus je neemt natuurlijk geen supersnel ding. De instapversies van de modernste coresteppings zijn het meest energie zuinig, b.v. een Thoroughbred 1700/1800+ of de langzaamste Northwood. Ik weet niet hoeveel cpu power je nodig denkt te hebben maar als het niet allemaal flashy hoeft te zijn zou je eens kunnen kijken naar een P!!!/Celeron Tualatin, dat zijn cpu's die het goed doen op dit gebied. Koel 'm met een 19dB(A) 80mm Papst fan, neem een erg stille voeding (of eentje zonder fan, kost wel wat) en je komt al een heel eind heen.

Ik wil je adviseren eens met de search te zoeken op stille pc ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.