[visual basic] Kalender onclick datum meegeven

Pagina: 1
Acties:

• leond
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05-2020
Hai,

Ik heb een database gemaakt Access waarbij datums op worden geslagen wanneer iemand ziek is en hoelang bla bla bla...
Ik heb dat je ook kan zoeken op de datum, die je dan moet invoeren, wie er dan allemaal niert zijn/waren.
Nu heb ik dat graag via een soort van kalender. Waarbij je alle nummers (dagen) van elke maand kan aanklikken. En dan ook bijv. naar rechts kan klikken voor de volgende maand enz. De datum waar je op klikt moet dan doorgegeven worden in de querie. (wat ik nu via een simpel form met invoer box heb). Weet iemand misschien of dit een mogelijkheid is en waar ik info over dit kan vinden? of heeft iemand een voorbeeld van iets dergelijks? Alle hulp is welkom. Ik weet niet of dit namelijk mogelijk is of er hier standaard dingen voor zijn ofzo...

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Je heb de oa microsoft calendarcontrol (mscal.ocx). Te vinden bij components. Of de microsoft windows common controls, daar zit er ook één in.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
ik denk dat je gewoon een partij labels op een form moet zetten, en dan een functie maken die de onClick events afvangt, en aan de hand van welk label de juiste datum moet selecteren.

Maar er zal vast wel een component zijn, die dat al in zich heeft. >> Google

[ Voor 19% gewijzigd door vogeltje op 11-09-2003 18:43 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P