Toon posts:

Processen lijst lang

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eens wat rond te kijken op me dedi bak, via command 'top' en het viel me op dat er zo veel processen in de lijst stonden. Opzich niet erg, maar als je dan ordend op command (dit geval apache) en cpu usage, dan viel het me op dat in de lijst nog wel processen stonde van meer dan een half uur geleden. Niet veel, maar wel een paar. En sommige daarvan gebruikte toch nog 0.1% cpu usage.

Nu vraag ik me af, waarom zijn die processen nog aanwezig in de lijst? Wat doen ze precies? Apache heeft wel een lijst van 150 processes, en mysql maar een stuk of 10. (PS: druk bezochte site).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 18:13 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:33
Wat ze doen? Jouw website bezoekers helpen?
Waarom ze er al zo lang staan? Omdat ze niet na ieder request afsluiten maar dan gewoon nieuwe bezoekers gaan helpen?
Waarom er zoveel staan? Óf omdat jij dat hard ingesteld hebt óf omdat ze gewoon nodig zijn omdat er blijkbaar 150 gelijktijdige verbindingen naar je host worden gemaakt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* blaataaps sluit zich aan bij MikeN
Je hebt waarschijnlijk ingesteld dat apache zoveel processen mag hebben in de betreffende config, zolang je er geen last van hebt, lekker laten lopen, tenzij ze defunct ofzo zijn, maar dat maak ik niet op uit je post. En eigenlijk geef je zelf het antwoord al vind je niet? 'wat een hoop apache-processen!' 'er is wel een druk bezochte site'. Dit had je met wat logisch nadenken zelf ook wel kunnen vinden volgens mij, op slot.

Dit topic is gesloten.