Toon posts:

[XFX FX 5900 Ultra] Beeld misvormt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb een ik nieuwe videokaart gekocht, een Geforce FX 5900 Ultra van het merk XFX, een dochteronderneming van Pine. Het installeren van deze kaart ging prima; mooi beeld, goede performance. Na een uurtje ging het echter mis. Beeldvervorming en uiteindelijk liep de pc vast. Rebooten had weinig zin, hij gaf al vervorming bij het XP load-screen. Hij kwam niet eens in het login-scherm, de monitor bleef maar proberen de resolutie aan te passen (zwart scherm, cursor in het midden (wel aan te sturen)). Videokaart eruit en weer terug in het slot duwen hielp voor kort. Hetzelfde probleem keerde weer terug. Zonder veel hoop heb ik XP nog opnieuw geinstalleerd en inderdaad het hielp geen klap. Vervolgens heb ik er nog even met iemand naar gekeken, het lijkt haast wel of de kaart geen goed contact maakt met het AGP slot, maar op een ander mobo deed hij precies hetzelfde. Kan iemand mij misschien wat hulp geven?

Globale Specs:
Intel Pentium 4, 2.4 Ghz
Gigabyte 845PE mobo
512 DRR (Samsung)
Enermax 460 Watt voeding

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding niet gewoon veel te warm?
wat izjn de temps in je kast en in hoeverre is er airflow in de kast?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nouja... misschien obvious... maar ik zou eens terug gaan met dat ding... Zonde van je tijd en centen om er nu zelf vanalles aan te gaan proberen, als je hem pas gekocht hebt...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op ander mobo precies hetzelfde probleem --> kaart brak. Terug sturen, niets zelf aan lopen rommelen, straks vervalt daardoor de garantie :)

Overigens topictitel aangepast, stuk duidelijker zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er ook zeker mee terug, het punt is alleen. Hij komt uit amerika en daar kom ik pas over 4 weken weer, dus mocht ik het zelf kunnen oplossen doe ik dat.

Nee hij word niet te warm:
- CPU: 30-35 C
- GPU: 40 C

Verwijderd

Topicstarter
airflow:
Enermax heeft 2 fans.
1 extra outtake fan

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Das een bekende bug in ALLE soorten FX5900 kaarten , je moet gewoon het geluk hebben een goed model te krijgen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

misschien een stomme opmerking ofzo hoor... maar hebben de amerikaanse computermonitoren ook geen andere standaard toevallig...? In de trant van het ntsc/pal verhaal van televisies... Of misschien doet ie het niet goed omdat ze in de VS een ander lichtnet systeem hebben... 110volt 60hz dacht ik?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt natuurlijk niets uit. Daar heb je een voeding voor, die zet alles keuring op 12V

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MikeyMan schreef op 11 september 2003 @ 18:17:
misschien een stomme opmerking ofzo hoor... maar hebben de amerikaanse computermonitoren ook geen andere standaard toevallig...? In de trant van het ntsc/pal verhaal van televisies... Of misschien doet ie het niet goed omdat ze in de VS een ander lichtnet systeem hebben... 110volt 60hz dacht ik?
Dat is verder allemaal hetzelfde hoor.
ding draait niet op 110 volt, maar op 3.3 of 1.5. Je voeding zorgt ervoor dat dat allemaal goed geregeld wordt.
en NTFS/PAL heeft geen betrekking op het RGB signaal van een monitor.

Verwijderd

Topicstarter
niemand heeft nog extra tips?

Verwijderd

Probeer XFX in Europa te bereike en leg je probleem uit. Met dit kaart (Duurste van het duurste) helpen ze echt wel. Zeker als je zegt dat je dat ding reviewt voor een bekende site helpen ze je graag. Dat valt gewoon mooi onder de garantie en ze sturen maar een nieuwe op hoor..
Pagina: 1