De voeding van mijn Compaq TFT5000 is kapot, af en toe gaat het powerledje nog wel aan, maar daar blijft het dan bij, het scherm blijft zwart. Getest met de voeding van een andere monitor, en daar doet ie het wel mee. Het scherm zelf werkt nog perfect.
Weet iemand hoe en waar een andere voeding te bestellen is en of dat veel kost of niet?
Info over de voeding:
Series 643 P (for use with Compaq series 643 monitor only, wel raar, ding heet 5000)
Replace with Compaq spare 170427-001
Input 100V 50/60 Hz 91 VA (100 v ??? wtf ???)
Output DC 5V/2A,12V/2.3A
Rare specs, hij heeft het altijd wel gewoon gedaan hier, op 220 V dus
Die specs moeten we wat betreft de 100 V dus met een korreltje zout nemen, want die andere voeding, daar staat precies hetzelfde op, maar die draait dus ook gewoon op 220 V.
Wat zegt de monitor ons:
5V dc / 2.0 Amp
12V dc / 2.3 Amp
Het plugje van de voeding naar de monitor lijkt op zo'n ps/2 of s-video plugje en heeft 6 pennetjes.
Zijn hier andere voedingen voor, naast die van Compaq zelf, als die sowieso nog te leveren is, zal ie wel niet niks kosten. Ik ben zelf niet zo'n knutselaar die zelf plugjes enzo in elkaar gaat solderen of de voeding van de pc gaat aftappen (ergens gelezen in een ander topic).
Ben benieuwd.
Weet iemand hoe en waar een andere voeding te bestellen is en of dat veel kost of niet?
Info over de voeding:
Series 643 P (for use with Compaq series 643 monitor only, wel raar, ding heet 5000)
Replace with Compaq spare 170427-001
Input 100V 50/60 Hz 91 VA (100 v ??? wtf ???)
Output DC 5V/2A,12V/2.3A
Rare specs, hij heeft het altijd wel gewoon gedaan hier, op 220 V dus
Die specs moeten we wat betreft de 100 V dus met een korreltje zout nemen, want die andere voeding, daar staat precies hetzelfde op, maar die draait dus ook gewoon op 220 V.
Wat zegt de monitor ons:
5V dc / 2.0 Amp
12V dc / 2.3 Amp
Het plugje van de voeding naar de monitor lijkt op zo'n ps/2 of s-video plugje en heeft 6 pennetjes.
Zijn hier andere voedingen voor, naast die van Compaq zelf, als die sowieso nog te leveren is, zal ie wel niet niks kosten. Ik ben zelf niet zo'n knutselaar die zelf plugjes enzo in elkaar gaat solderen of de voeding van de pc gaat aftappen (ergens gelezen in een ander topic).
Ben benieuwd.