Maxtor plus9 120gig hdd met oude Firmware slechter ???

Pagina: 1
Acties:

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 16:11

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Heb een vraagje ik heb ik heb een 120gig maxtor hdd, nu heb ik een nieuwe besteld vandaag weer de zelfde je moet wat he. Nu was ik wat reviews aan het lezen en nu gaat het ineens over platters die niet allemaal even goed zouden zijn die erin zitten en weet ik het allemaal. Maar dat had ook iets te maken met de firmware.

The new disks are flashed with new firmware: YAR41BW0, while all the 60GB platters-based HDDs were flashed with YAR41VW0.
The HDDs with newer firmware seem to be manufactured not earlier than in mid-December.
Both points have not been confirmed and we cannot guarantee that the facts are right. At this point all we can is to allude and seek for the truth.
Honestly speaking we have no idea why Maxtor had decided to utilise slightly outdated 60GB platters, but there can be two reasons here. Firstly, Maxtor used to have technical problems with 80GB platters and rolled-back to good-old 60 and 70GB devices. Secondly, Maxtor simply had loads of old platters and utilised them in their new HDDs.

Ik snap eigenlijk geen bal van het gehele verhaal. Komt het er nu gewoon op neer dat ze me bij Maxtor een beetje hebben genaaid of is de hdd die ik nu bestel eigenlijk die die ik had moeten krijgen een tijd terug?? En is die 60gb platters die ik in mijn hdtje heb zitten slechter dan de nieuwe?? of maakt dat nou net niets uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 11-09-2003 17:21 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://www.storagereview....02/200302276Y200x0_1.html

Vanwege te lage yields bij de 80 gb platters zijn dus eerst 60 en 68 gb platters gebruikt

De kick van Electric!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:41

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Koop Western Digitals WD1200JB met 8 mb cache. Veel beter :-) Ondanks ATA100

Speedtouch freak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

lSltAlKeR schreef op 11 september 2003 @ 20:56:
Koop Western Digitals WD1200JB met 8 mb cache. Veel beter :-) Ondanks ATA100
:?

* BalusC leest de topicstart maar nog 1 keer ..

Dude, ik zie de topicstarter nérgens vragen welke schijven hij had moeten nemen (dan nog, zulke vragen zijn op GoT totaal niet nodig, een Tweaker kan prima zelf een schijf uit de schappen kiezen). Daarnaast laat de onderbouwing, de inhoud en het niveau van jouw stelling vééééééls te wensen over :z

Ergo: reageer ontopic of blijf weg :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27

Croga

The Unreasonable Man

Apoca,

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb over het afgelopen jaar 6 van deze schijven gekocht (je moet toch ergens je verzamelingen op kwijt ;)) en alle 6 zijn ze exact even groot (heb het niet tot op de bit gemeten natuurlijk.....) Dus ik weet niet wat er waar is van deze verschillende platters, maar ik merk er niets van.....

[p.s.]danku BalusC ;)[/p.s.]

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Dus zoals ik begrijp, hoe hoger de yields hoe kwalitatief beter de HD en in die 80GB platters zitten teveel errors, vandaar teruggrijpen naar de oude vertrouwde!? Met andere woorden, niets aan de hand dus.
Pagina: 1