[java] awt zonder X met JDK 1.3.1 onder FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik ben bezig aan een project en moet momenteel een mogelijkheid inbouwen om plaatjes te resizen en weer op te slaan in een MySQL db. Het is een servlet en nu heb ik wat classes uit awt nodig om die image te resizen e.d.. Nu is het met jdk 1.3.1 het geval dat je X windows server moet draaien. Alleen vind ik het dus complete bs om dat op een webserver te gaan draaien. Heeft iemand hier een workaround voor of een manier om images te resizen zonder awt?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Sinds 1.4.x kan je in headless mode draaien, is het een optie om te upgraden?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Je moet dan trouwens nog wel steeds X libs hebben, je hoeft alleen geen X server te draaien.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Tekla
Ik denk niet dat dat een optie is, ben pas bij het eind van het project erbij gekomen om wat dingen te verbeteren en wat bugfixes te doen. Maar ik zal eens kijken of dat een optie is, moet ik overleggen met wat mensen. Bedankt in ieder geval!

• mbravenboer
Als je kan upgraden, kan je hier vinden hoe je de zaak moet starten:

http://java.sun.com/j2se/.../AWTChanges.html#headless

Zo dus:
code:
1
 java -Djava.awt.headless=true ...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Ik geloof dat je inderdaad de OpenMotif en GTK libraries nodig hebt om te builden (en die hebben dus weer de X client libraries nodig). Daar ontkom je niet aan, omdat die nodig zijn om de GUI-onderdelen van de Java API te implementeren. Bij het runnen heb je echter, voor zover ik weet, geen X server nodig, zolang je geen GUI klassen gebruikt.

Heb je problemen met het installeren van OpenMotif en GTK libraries en sich, of met het draaien van een X server? Het tweede hoeft namelijk niet; het eerste wel, maar wat is precies het bezwaar daarmee?

Overigens kun je ook de Caffe Diablo port gebruiken; die heeft alleen een dependency op GTK (en niet op OpenMotif). Wat het verschil is met die 'andere' port, weet ik niet precies, behalve dat je dan een al gepatchte source distributie gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 11-09-2003 20:02 ]

• Tekla
Soultaker schreef op 11 September 2003 @ 20:00: ...

Heb je problemen met het installeren van OpenMotif en GTK libraries en sich, of met het draaien van een X server? Het tweede hoeft namelijk niet; het eerste wel, maar wat is precies het bezwaar daarmee?

...
Omdat er JDK 1.3.1 op draait is het wel nodig om een X server te draaien en het is nogal onzinnig om dat op een webserver te draaien zonder beeldscherm of iets. JDK 1.4.x hebben alleen de libraries nodig, maar ik weet niet of ik mag upgraden naar 1.4.x.

[ Voor 3% gewijzigd door Tekla op 11-09-2003 20:48 ]

• Tekla
Hmm.. na wat zoeken PJA op www.eteks.com tegen gekomen.. dit is een awt die geen X nodig heeft. Eens overleggen of dat soms een optie is.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:57
Waarom pak je niet gewoon de Java Image I/O API erbij? Sinds 1.4 zit ie er standaard in, maar voor 1.3.x is ie volgens mij nog gewoon los te downloaden. Heb tijdens mn stage ook geprobeerd met de awt zut met foto's te werken, maar dat was gewoon _te_ traag.

Hier kun je m vinden: http://java.sun.com/produ...loads/download-1_1_2.html (voor BSD kun je volgens mij gewoon de linux CLASSPATH versie gebruiken)

Verder moet je als je binary data in een DB zet java.sql.PreparedStatement.setBlob(...) gebruiken (Connection.prepareStatement(...)).

[ Voor 24% gewijzigd door Jelmer op 11-09-2003 21:14 ]

• Tekla
Na overleg hebben we besloten om PJA te gaan proberen, alleen ik krijg het niet werkend :( iemand hier ervaring mee? Ik kan niemand met verstand van zaken bereiken en op mijn werkplek werkt men alleen met ASP :(

• Tekla
Ok, na wat gepruts met startup script heb ik het werkend!

Iedereen bedankt voor de tips!
Pagina: 1