[WINNT4]Poledit error

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik moest voor een project op school, een winnt4server installeren, plus 2 clients.
Daarna moesten die clients worden dicht getimmerd. Nu is alles goed en wel en heb ik met poledit een policy aangemaakt.
Nu start ik vandaag winnt op en wil de policy openen (%sytemroot%\system32\repl\...) en krijg ik de volgende error:
Editor voor systeembeleid.
code:
1
2
3
Kan config.pol niet openen.
Het systeem heeft geprobeerd een bestand te laden of terug te zetten in het register 
maar het opgegeven bestand heeft geen registerbestandsindeling.)

De leraar vond deze melding vond deze foutmelding niet zo netjes en vroeg ons de oorsprong te achterhalen van deze fout. Wat we ook proberen hij laad em niet. Benaderen we hem vanaf de win98 client met poledit dan lukt het wel.
Wie weet waar de oorzaak van dit probleem ligt? We hebben gewoon nix veranderd na gister en vandaag doet hij het niet meer. (opeens ja, bijna niet te geloven maarja kan blijkbaar toch met MS). Op microsoft.com heb ik verder geen info gevonden, ook niet via google ofzo.

tremble and despair for i am power!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ga even in je eventviewer kijken (start programs adminstrative tools > eventviewer. Dan in system moeten foutmeldingen staan. Met deze nr's kun je bij www.support.microsoft.com terecht of op www.eventid.net.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de poledit van win98 en nt4 zijn anders... je moet niet met de ene poledit een .pol file openen die gemaakt is met de andere

staat ook in je boekje als het goed is... leraar had dit moeten weten! (als ie het niet stiekum als wist... :z )

A wise man's life is based around fuck you

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is het beter niet de ntconfig.pol van de repl directory te halen, maar gewoon van \\server\netlogon\ntconfig.pol. Die repl directories zijn van de interne boekhouding van NT en daar kan je beter niet in rommelen, ook omdat vanuit daar de replicaties plaatsvinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Microkid schreef op 11 September 2003 @ 19:01:
Wellicht is het beter niet de ntconfig.pol van de repl directory te halen, maar gewoon van \\server\netlogon\ntconfig.pol. Die repl directories zijn van de interne boekhouding van NT en daar kan je beter niet in rommelen, ook omdat vanuit daar de replicaties plaatsvinden.
netlogon is repl\export directorie...... excuse me maar ga weer ff in de schoolbanken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mutsje schreef op 11 September 2003 @ 19:03:
[...]

netlogon is repl\export directorie...... excuse me maar ga weer ff in de schoolbanken.
The NETLOGON share is actually the
\%systemroot%\system32\Repl\Import\Scripts folder. The NETLOGON share usually contains user login scripts or any other .bat, .cmd or executables
that are run from a users profile during login. The \%systemroot%\system32\Repl\Export\Scripts folder is your export folder. If you have the Directory Replicator Service running and configured correctly, anything you place into the folder on your PDC will be replicated to the NETLOGON share of any computers listed in the From List in the Directory Replication dialog box in Server Manager.
Wie moet er dus terug naar de schoolbanken?? :O

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

blabla export en import is 1 pot nat. die repliceren namelijk met elkaar ligt er maar net aan hoe je dit instelt. En het je kunt beter in die folder de NTConfig.pol aanpassen dan vanaf de netlogon. beheer nog maar 4jr nt4 maar goed jij zult het beter weten :+

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

Duinkonijn

Huh?

mutsje schreef op 11 September 2003 @ 19:10:
blabla export en import is 1 pot nat. die repliceren namelijk met elkaar ligt er maar net aan hoe je dit instelt. En het je kunt beter in die folder de NTConfig.pol aanpassen dan vanaf de netlogon. beheer nog maar 4jr nt4 maar goed jij zult het beter weten :+
nou nee als je het in de import zet is het na de volgende repl pleite

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Volgens mij edit en test je op je gemak je policies, en pas wanneer je zeker weet dat het werkt gooi je de file in je \%systemroot%\system32\Repl\Export\Scripts\-folder.

Vervolgens zal een correct ingestelde Replicator de policy-file verspreiden, zodat het in de logon-share terecht komt.

:+

Vergeet niet dat repliceren != synchroniseren. De replicator werkt maar één kant op, van Export naar Import, en niet andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 19:21 ]

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hmm dat dachten wij ook al, want policy's gemaakt op de win98 bak kregen we niet geopend in winnt poledit. Als we nu zouden verbinden met het de win98 bak, zou het dan wel moeten lukken?

tremble and despair for i am power!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nope. staat geheel beschreven op microsoft hoe je windows98 policies met windowsNT4 server kunt uitdelen..

Verwijderd

mutsje schreef op 11 september 2003 @ 19:25:
nope. staat geheel beschreven op microsoft hoe je windows98 policies met windowsNT4 server kunt uitdelen..
Volgens mij heeft Rush weldegelijk gelijk. Er is een verschil tussen policy-files uitdelen (filesharing), en policy-files editen.

Als je policies voor Win98 wil editen, moet je poledit van Win98 gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 19:30 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 19:27:
[...]

Volgens mij heeft Rush weldegelijk gelijk. Er is een verschil tussen policy-files uitdelen (filesharing), en policy-files editen.

Als je policies voor Win98 wil editen, moet je poledit van Win98 gebruiken.
dat is geheel correct ja staat allemaal op www.support.microsoft.com
Pagina: 1