Toon posts:

Firewall in Linux configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd bezig met het configureren van een Firewall in Linux maar ik snap er niet veel van.
Ik weet namelijk niet precies wat het beste programma hier voor is en hoe ik dit het beste kan configureren, ik ben nu bezig met Kfirewall en het zelf opgeven van de poorten die gesloten moeten worden is simpel. Het probleem is meer dat ik telkens de poorten opnieuw moet invoeren die gesloten moeten worden als ik de PC opnieuw heb opgestart.

Is er geen manier om de poorten die ik al heb ingevoerd op te slaan? en zoja hoe?, moet ik dat dan doen met IPchains? Of moet ik een ander programma gebruiken?

In Windows wordt poort 0 t/m 65535 (geloof ik) geblokeerd door mijn Firewall, moet ik al deze poorten ook laten blokkeren in Linux ?

En hoe zit het eigenlijk als je een netwerkje hebt, dan kun je toch niet alle poorten laten blokkeren? of moet je dan Masqurading aanzetten?.

Als iemand het antwoord weet op mijn vragen, of een site weet waar duidelijk staat aangegeven hoe ik een Firewall in Linux moet configureren dan hoor ik dat graag..

Alle suggesties zijn van harte welkom!:7

Devil_2000

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55
Een handigheidje om je firewall te configureren: http://linux-firewall-tools.com/linux/firewall/

Is misschien niet de totaaloplossing van jouw vraagstelling, maar toch denk ik dat je erbij gebaat bent.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik denk dat ik hier wel wat aan heb

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik denk dat ik hier wel wat aan heb

>:)