Toon posts:

Bericht afmelding en computer start zelf op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik er een vreemd probleem bij. Het is namelijk zo dat ik telkens wanneer ik mn computer opnieuw opstart een message van de messenger service (van windows xp zelf) krijg dat ik "ergens" ben afgemeld. Nu kan ik dus die service wel uit zetten (GOT) maar het komt wel in een keer ergens vandaan. :( Het is trouwens de volgende message:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.berg16/message.jpg

Het is gekke is dat m'n computer vanaf dat moment ook zelf begint op te starten. Dit probleem ligt (hoogst waarschijnlijk) aan de Wake-on-Lan kaart. Maar het gekke is: DIE ANDERE PC STAAT NIET EENS AAN! Dus hoe kan die ooit een signaal naar mijn WOL sturen? 8)7

Heeft dit naar jullie mening te maken met een of ander virus of ad-ware van een of ander programma?

Alvast bedankt, Bas.

Verwijderd

Je kunt uiteraard even testen of het aan je WOL ligt, door het even uit te schakelen. Zijn er bepaalde tijden dat je er last van hebt, dat hij automatisch aangaat?

Hoe is je netwerk opgebouwd? Is de andere computer verbonden met internet en geeft die het signaal door, of zitten beide pc's direct op internet?

En virussen en adware kun je uiteraard altijd even op checken, virussen bijvoorbeeld online op housecall.antivirus.com en spyware met Ad-Aware. Sterkte :).

Verwijderd

Topicstarter
Thanx alvast. Het zit zo:
Mijn pc heeft twee lan-connectors (1 kaart met WOL en 1 onboard). De andere pc heeft ook een WOL kaart. Mijn pc moet dus aanstaan wil de andere ook kunnen internetten. (Vandaar dat dat WOL makkelijk is) Maar ook al staat die andere pc uit lijkt het nog alsof ik een signaal krijg.
De tijden zijn volgens mij niet belangrijk.. eigenlijk gewoon een tijdje nadat ie uit staat. Vrij snel dus weer.

Verwijderd

Dus de onboard heeft geen WOL? In dat geval kan het natuurlijk ook zo zijn dat je andere computer een virus heeft namelijk. Dat hij die Messenger berichten verstuurt en dat hij signalen verstuurt als je computer uitstaat. Hoewel het uiteraard niet logisch is dat hij dat doet als hij uitstaat :P.

Ik zou gewoon eerst even kijken waar het probleem aan zou kunnen liggen. Wellicht een defect ethernetkaartje, of een probleem met de kabel. Het Messenger-bericht is gewoon redelijk standaard bericht, ik denk niet dat je daar veel mee zult kunnen.

Kijk ook even of het niet toevallig een bepaalde nasleep is van de RPC-service: ** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**. Zorg uiteraard dat je alle recente updates hebt, en ook die voor de nieuwe exploit :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet achter.

Verwijderd

Heb je gekeken naar de tips die ik gaf? Zeggen dat 'je er nog steeds niet achter bent' kan ik vrijwel niets mee. Heb je de andere computer losgekoppeld en vervolgens gekeken of de problemen nog waren? Heb je beide PC's gescand op virussen? Laatste updates geinstalleerd voor Windows? WOL uitgeschakeld? Ik kan wel vele dingen verzinnen, maar jij bent uiteindelijk toch degene die het moet uitvoeren.

Heb je verder zelf al een beetje gezocht? [search=computer start vanzelf op] levert een aantal topics op:
computer start vanzelf op!
computer die spontaan aanspringt
Mijn computer start vanzelf !?
Kortom, ook de search bevat genoeg suggesties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 16:06:
Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik er een vreemd probleem bij. Het is namelijk zo dat ik telkens wanneer ik mn computer opnieuw opstart een message van de messenger service (van windows xp zelf) krijg dat ik "ergens" ben afgemeld. Nu kan ik dus die service wel uit zetten (GOT) maar het komt wel in een keer ergens vandaan. :( Het is trouwens de volgende message:

[afbeelding]

Het is gekke is dat m'n computer vanaf dat moment ook zelf begint op te starten. Dit probleem ligt (hoogst waarschijnlijk) aan de Wake-on-Lan kaart. Maar het gekke is: DIE ANDERE PC STAAT NIET EENS AAN! Dus hoe kan die ooit een signaal naar mijn WOL sturen? 8)7

Heeft dit naar jullie mening te maken met een of ander virus of ad-ware van een of ander programma?

Alvast bedankt, Bas.
Toch makkeljk, hoef je zelf niet meer op de Reset knop te drukken >:)

Ga naar Services en zet de MESSENGER service uit!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 14:45:
Ga naar Services en zet de MESSENGER service uit!!
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 16:06:
Nu kan ik dus die service wel uit zetten (GOT) maar het komt wel in een keer ergens vandaan.
Dat weet hij, maar dat lost waarschijnlijk de problemen niet op. Bovendien is het alleen maar symptoonbestreiding, en het is altijd slimmer om te weten wat de oorzaak is, dan wat oppervlakkig ervoor zorgen dat je er geen last van hebt :).

Verwijderd

De enige manier om echt van ALLE problemen af te zijn is om LINUX er bovenop te zetten

Modbreak:
Zeg dan niets... zie je mailbox.

[ Voor 45% gewijzigd door Rafe op 13-09-2003 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spiderweb heeft gelijk. Laten we maar niet ingaan op stfu. Ik heb meteen de links die je gaf geprobeerd. Althans die update voor windows gedaan. (Incl. die twee fouten) Het lijkt erop dat het nu "opgelost" is. De pc start iig niet meer zelf op lijkt het. Ik heb zojuist die messenger weer aangezet zodat ik eens kan kijken of ie nog steeds stuurd en wat ik daar eventueel aan kan doen. Bedankt iig.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ondertussen al meer mensen met dit probleem???
Pagina: 1