Toon posts:

Linux RedHat 9 Install Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een vriend de nieuwe RedHat 9 gekregen. Hij heeft die voor mij gedownload omdat hij ADSL heeft en ik niet. Nu heeft hij hem dus gedownload via een mirror (TUDelft). Dat was echter geen ISO-image btw.

Ik dacht dus dat ik gewoon CD 1 erin moest doen en dat hij dan zou booten. Dat werkte dus niet. Ik van die CD dus de BOOT.ISO op cd gebrand en daarmee bootscreen gestart. (floppy drive kapot).

Ik dus mooi in dat bootscreen. Language Dutch, Keyboard US, en dan probleem. Selecteer waar je packages zijn. Nou da's CD. Ik die CD 1 erin. Selecteer "CD-ROM" en BANG error. Hij zegt dat er geen LINUX RH9 INSTALL cd inzit. Mmmm 'r zit toch echt CD1 in.

Komt het misschien omdat hij hem niet van een ISO heeft gebrand ofzo? Hoe kan ik Linux nu dan installeren?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hoe heb je die CD gebrandt? Welk brandprogramma e.d.?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
opnieuw downloaden en dan de ISO files nemen...

probleem opgelost

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 15:57:
Dat was echter geen ISO-image btw.
Wat was het dan wel?
Lijkt erop dat hij de versie gedownd heeft die vanaf een harddisk of over netwerk gebruikt moet worden, en die past niet op een cd-rom.
Laat hem de ISO's downen en die branden, dan moet het gewoon lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het was via een officiele Mirror. TUDelft. Het zou gewoon moeten werken. Als ik de files op Harddisk kopieer zou dat werken? Gebrand met Nero

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46
Stond op die CD alleen 1 ISO bestand? Dus was die boot.iso een hele CD groot?
Probeer dan die te gebruiken als CD1.
Of misschien heeft je vriend de verkeerde bestanden op CD gezet. :?
Die ISO's downloaden en branden gaat dan dus wel het makkelijkst. Met een download manager haal je hem dan ook sneller binnen dan al die losse bestanden en hij werkt (meestal) in 1 keer.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaaaaaaaaaaaaah figured it out... Hij heeft die ISO's geunzipped (kan je 't je voorstellen?!?!?!) en toen gebrand....

DAMN! :P Naja morgen krijg 'k de goeie :D

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OK, hij heeft dus de iso's gedownload, deze uitgepakt, en daarna het OP cd gebrandt, en dus eigenlijk weer gewoon iso's ervan gemaakt..
Wow.. die vriend van jou is niet echt handig bezig geweest :o

Ik gooi hier maar een slotje op, voordat iemand op hetzelfde hersendode idee komt :o

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.