Sneller maar hoe ???

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb nu een P-II 350 en dit begint een "beetje" langzaam te worden.
Ik kan niet overklokken met deze mobo dus wat moet ik doen :

-nieuwe mobo (abit bh6, slot1)
en dan overklokken

-nieuwe mobo (abit bp6, dual celeron)
en welke celeron in dit geval ?

ik ga er wel binnenkort 64mb ram bijkopen

Verwijderd

de eerste lijkt me op zich de goedkoopste oplossing aangezien je als een slot1 cpu hebt en abit boarden zijn bekend (zoals je waarschijnlijk weet) voor het grote aantal fsb instellingen.

een dual celeron pc zo ik alleen kopen (en dat heb ik gedaan :) als je veel applicaties draait en als je een OS hebt dat dat ondersteund (waar je vast wel aan kunt komen). doe je alleen spellen en internetten dan is het af te raden, omdat je dan geen performance winst ziet.

tja, voor een goede prijs/performance verhouding moet je meestal een cpu hebben die iets ouder is, omdat je je scheel betaald voor de nieuwste cpu terwijl de winst die je daarmee boekt gering is.

khoop dat dit je een beetje op weg helpt..

Verwijderd

Een nieuw moederbord alleen voor het overclocken lijkt me niet zo slim. Ben je 250 piek kwijt terwijl dalijk die proccesor die je hebt gewoon niet hoger wil (of misschien 50 Mhz meer)

En een dual celeron is wel prijzig denk ik, en inderdaad, als je niet veel werkt met programma's die dat echt benutten heb je er weinig aan.

Wat voor mainbord heb je trouwens, volgens mij moet het een BX zijn (350 = 100 Mhz FSB, dus BX-mainbord, toch?)
Misschien kan je beter gewoon doorsparen voor een nieuwe proccesor, aangezien op bijna alle BX borden een P3 past....

Veel succes ermee. :)