Toon posts:

[w2k/exchange/outlook2000] Agenda delen via server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb staan: :?
Windows 2000 small business server.
Exchange 2000
WinXP clients
Outlook 2002

Ik wil: :?
Een agenda delen via het beheerscherm: "Active Directory gebruikers en
computers", en niet in hoeven te loggen met de desbetreffende
gebruiker om de agenda van die gebruiker te delen.

Voorbeeld: :?
Ik heb een persoonlijke agenda en een agenda voor de auto.
Ik wil als ik op externe afspraak ben de auto meenemen en dus moet op de
tijd dat ik weg ben ook een notitie staan in de agenda van de auto dat hij
niet beschikbaar is.
Ik kan hem dan dus bij mijn afspraak als resource opgeven.
Maar dan moet hij wel weggestreept worden in z'n eigen agenda!

Pogingen: :?
Contact gehad met microsoft engineer via nieuwsgroep.
Openbare agenda gemaakt, maar daar kan je geen specifieke gebruiker aan geven.
Dus zodra ik een afspraak zet in de agenda van mezelf met resouce "auto" dan is de auto nog steeds beschikbaar in de openbare agenda.
In "Active Directory gebruikers en computers>beeld>geavanceerde weergave" zo goed als alle opties bekeken.. maar daar zou het volgens de kenners toch ergens tussen moeten staan! 8)7 |:(

Samengevat: :?
Hoe kan ik zonder met een desbetreffende gebruiker toch de agenda van de gebruiker delen over het netwerk?

Verwijderd

Door inteloggen op de client pc en bij de opties agenda -> tabblad machtegingen. even de opties veranderen.

En via AD gaat dit niet.. want wij moesten dit voor circa 70 mensen doen in het bedrijf hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 11:27 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 13:13

rajackar

Blood Minister

Is er misschien met exchange 2003 al een manier om dit server side te regelen. Ik zit hier namelijk met het probleem dat ik niet als bepaalde users kan inloggen maar ik wil wel hun agenda's delen voor de andere gebruikers.
Anders moet ik namelijk alle passwords gaan resetten voor de mensen die extern werken en dat schiet niet echt op.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
rajackar schreef op 21 april 2004 @ 11:56:
Is er misschien met exchange 2003 al een manier om dit server side te regelen. Ik zit hier namelijk met het probleem dat ik niet als bepaalde users kan inloggen maar ik wil wel hun agenda's delen voor de andere gebruikers.
Anders moet ik namelijk alle passwords gaan resetten voor de mensen die extern werken en dat schiet niet echt op.
Ik draai nu op kantoor win2k server met exchange server 2003 en win Xp clients met outlook 2002.
Als je de planner opvraagt en daar een aantal gebruikers en resources toevoegd, worden die blauw (bezet) gemarkeerd.

Je moet als resource ook eenmalig ingelogd zijn geweest in outlook 2002, dan pas is de resource beschikbaar

[ Voor 1% gewijzigd door RdamRobin op 21-04-2004 12:12 . Reden: gebrekkig nederlands ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Als je nou een 'auto' gebruiker aanmaakt met een eigen agenda. Je deelt die agenda met iedereen. En je dan bij uitnodigen de auto uitnodigd, dan krijgt die een uitnodiging, als je dit weet te automatiseren ben je er ook :)

Ken zelf de werkwijze met 'resources' niet zo, iemand een korte uitleg hierover ;)

[ Voor 19% gewijzigd door FastBunny op 21-04-2004 12:21 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 13:13

rajackar

Blood Minister

volgens mij gaat het erom dat je agenda's moet kunnen delen zonder als deze gebruiker in te moeten loggen.
Denk maar aan een uitrol van exchange voor 200 users waarvan de agenda's gedeeld moeten worden. Dit wil je de gebruikers ook niet zelf laten doen want dan weet je nooit 100% zeker dat het voor al je gebruikers is gebeurt.
En je wil ook niet als 200 gebruikers moeten in loggen om dat allemaal goed te zetten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1