[WiFi] Asus WL-100g doet het ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Sinds gistermiddag hield mijn WiFi er ineens mee op nadat ik het kaartje (PCMCIA ofcourse) uit mijn laptop had gehaald om hem te vervoeren. Ik trok de laptop uit de tas, kaart erin, laptop aan -> geen netwerk :?
De asus software die erbij zit geeft aan dat de kaart 127.5 Mbit snel is (???) en vervolgens vindt hij helemaal geen netwerk meer, zelfs niet pal naast de 8dbi omni-antenne die ik hier heb :'(

Iemand enig id wat het kan zijn? Kaartje gaar en dus terugbrengen of valt het te redden? :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Kan je het in een andere laptop proberen? Overigens vermoed ik dat het kaartje terugbrengen wordt :)

• BezurK
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 16:14:
Kan je het in een andere laptop proberen? Overigens vermoed ik dat het kaartje terugbrengen wordt :)
Zou ik kunnen doen, maar ik heb hier gewoon geen ander apparaat met een PCMCIA-slot. Wat ik dus wèl zou kunnen doen is het kaartje maandag ff mee naar school nemen en hem idd daar ff bij iemand in z'n laptop drukken. Als'ie dan nog steeds hetzelfde defect aangeeft ga ik regelrecht door naar MyCom

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier. IK heb de WL500-g AP van Asus al een paar maanden en deze werkt perfect met de Sitecom Wlan kaartje die mn ouders in de pc hebben. Nu had ik mezelf een Asus WL-100g pcmcia kaartje besteld voor mijn eigen pc.
Ik installeer hem en krijg geen connectie. Zelfs niet als ik 1 meter van de AP af ga zitten. Het vreemde is dat de Asus software ook bij mij aangeeft dat de 127.5 Mbit snel is.
Wat moet ik doen? Zou hij defect zijn?

• BezurK
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 16:43:
Precies hetzelfde probleem hier. IK heb de WL500-g AP van Asus al een paar maanden en deze werkt perfect met de Sitecom Wlan kaartje die mn ouders in de pc hebben. Nu had ik mezelf een Asus WL-100g pcmcia kaartje besteld voor mijn eigen pc.
Ik installeer hem en krijg geen connectie. Zelfs niet als ik 1 meter van de AP af ga zitten. Het vreemde is dat de Asus software ook bij mij aangeeft dat de 127.5 Mbit snel is.
Wat moet ik doen? Zou hij defect zijn?
Het is niet echt de bedoeling dat je oude topics omhoog schopt volgens mij. Maar je hebt mazzel dat ik iemand ben die vaak z'n eigen posts volgt hahah dus ik heb een oplossing voor je:

kaart eruit, drivers deïnstalleren, pc rebooten, kaart erin en drivers opnieuw installeren. Dus zorg ervoor dat je kaart eruit is op het moment dat je pc reboot anders onthoudt hij de settings en blijft het probleem bestaan.

tenminste, dit werkte bij mijn laptop toendertijd

Verwijderd

Zelfde gedaan voor mijn wl100g idd. Helpt goed, maar soms komt het weer terug en dan kan je het nog een keer doen.

/me volgt ook oude posts :)

Verwijderd

Ondanks het bovenstaande advies blijft het probleem. Ik kan maar geen verbinding maken met mijn access point. Het installeren gaat zonder problemen. In Apparaatbeheer (van Windows) staat hij ook goed.
Wat kan er toch mis zijn? :(

Als ik op Site Survey klik dan ziet hij mijn netwerk bijna nooit. Als hij hem wel ziet (komt zelden voor) en ik klik op Connect gebeurd er niets.
Ik heb de kaart inmiddels in 3 verschillende laptops getest. Overal hetzelfde probleem.

Ik begrijp er niets meer van...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 18:04 ]

Pagina: 1