Toon posts:

[I-mode] De ideale Java applicatie *

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Wij zijn 4 studenten aan de HVA amsterdam. Wij studeren informatica en zijn onlangs met een project begonnen met als onderwerp I-mode.

De bedoeling is dat we een applicatie gaan schrijven voor I-mode. Omdat I-mode Java ondersteund (in combinatie met de nieuwe nec341) zijn de mogelijkheden behoorlijk groot.

De eisen aan dit project zijn dat het voor de doelgroep van (ongeveer) 18-22 jaar is en het moet uiteraard technisch haalbaar zijn.

Wij vragen nu van jullie wat jullie als (eventuele) I-mode gebruikers het ideale programma lijkt. Heb je ideeen dan horen wij het graag!

Alvast Bedankt,
4 enthousiaste studenten

:)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van die topic name, moest worde:
[I-mode] De ideale Java applicatie

of is het "het ideale Java applicatie" :?

Klink een beetje weird... :s

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 15:36 ]

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
willen jullie nou een java programma of een imode site gaan maken ? :S

In geval van een site, iets waar je snel dingen kunt opzoeken zou ik wel handig vinden (like tel nr,adres, restaurants, bios + reserveren,etc)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Misschien leuk om je te vertellen: Een kennis van me heeft schaken voor I-mode gemaakt en is *zeer* hartelijk ontvangen door KPN. KPN doet er alles aan om ontwikkelaars te stimuleren om I-mode te gaan gebruiken en ervoor te ontwikkelen.

Hij heeft zijn game gemaakt door middel van GNU-chess code als CGI op een server en dan met een I-mode pagina erbij. Ik kan je zeggen, daar verdien je dik doekoes mee :P

Ik zou dus als ik jou was een spel maken en KPN hierin betrekken, dan kunnen jullie een héle leuke auto kopen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Games waren bij ons ook al opgekomen maar dat is zo afgezaagd :) We zaten meer te denken aan een app waar je echt wat mee kan.

KPN doet al mee, maar aangezien het een project is zullen wij er nooit mee verdienen... Althans dat is ons verteld.. :)

Wat is het leven van een student toch hard... :)

Maar het klopt dat KPN heel hard op zoek is naar partners.

Verwijderd

Topicstarter
NightCruiser schreef op 11 september 2003 @ 15:36:
willen jullie nou een java programma of een imode site gaan maken ? :S

In geval van een site, iets waar je snel dingen kunt opzoeken zou ik wel handig vinden (like tel nr,adres, restaurants, bios + reserveren,etc)
Java programma met daarom heen een website.

Maar het gaat vooral om Java.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zou zeggen, maar je huiswerk lekker zelf! Ga lekker zelf brainstormen naar een applicatie! Dat valt toch ook binnen de opdracht neem ik aan!?

Als jullie Beta testers zoeken, dan mogen jullie terugkomen ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 11 September 2003 @ 15:42:
Ik zou zeggen, maar je huiswerk lekker zelf! Ga lekker zelf brainstormen naar een applicatie! Dat valt toch ook binnen de opdracht neem ik aan!?

Als jullie Beta testers zoeken, dan mogen jullie terugkomen ;)
Ja tuurlijk hebben we al lang gebrainstormed. Zie dit meer als een marktonderzoek.

Aangezien we zelf geen I-mode gebruikers zijn moeten we dus gaan kijken wat de gebruiker wilt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat er VRAAG naar zo'n app komt.

Verwijderd

Weet je wat echt leuk zou zijn.

Iedereen heeft een agenda, planning druk druk druk, maar die agenda/planning die moet je elke keer synchroniseren via een data kabeltje bleutooth e.d. met de computer

Zou het niet handig zijn als dit realtime gebeurt.
Bijv outlook agenda, tootlje om het vrij te geven aan internet, en dat via een applicatie op je telefoon connectie kan leggen met dat tooltje op je computer via internet, om zo te kijken wie er nieuw afspraken met jou hebt gemaakt.

Dit kan je denk heel ver doordenken.
Handig voor zake mensen die altijd moeten bellen met hun secretaresse, nu het via hun mobiel krijgen.

Het zal goed uitgedacht moeten worden, maar ik weet zeker dat het zeer haalbaar is.
En een heel leuk project om te doen.
Succes (8>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 15:50:
Weet je wat echt leuk zou zijn.

Iedereen heeft een agenda, planning druk druk druk, maar die agenda/planning die moet je elke keer synchroniseren via een data kabeltje bleutooth e.d. met de computer

Zou het niet handig zijn als dit realtime gebeurt.
Bijv outlook agenda, tootlje om het vrij te geven aan internet, en dat via een applicatie op je telefoon connectie kan leggen met dat tooltje op je computer via internet, om zo te kijken wie er nieuw afspraken met jou hebt gemaakt.

Dit kan je denk heel ver doordenken.
Handig voor zake mensen die altijd moeten bellen met hun secretaresse, nu het via hun mobiel krijgen.

Het zal goed uitgedacht moeten worden, maar ik weet zeker dat het zeer haalbaar is.
En een heel leuk project om te doen.
Succes (8>
Klinkt interessant en is technisch zeker haalbaar (de nieuwe opties op de NEC en Java is echt :9~ ).

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 10:21
Ik zou wel een programma op m'n i-mode toestel willen hebben waarmee ik fotootjes kan bewerken.. dus bij simpele kleine fotootjes een snor tekenen... of tekst eraan toevoegen enzo...

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
op me siemens heb ik een app waarmee ik me gemaakte fotos direct kan uploaden, vind ik zelf erg handig ;) Mischien zoiets maken voor alle toestellen

Verwijderd

ik heb ook een electronische agenda maar ik zit wel steeds te schwitchen tussen telefoon en agenda, goed idee!
jammer dat je bij mij op school geen mobieltjes mag hebben in het gebouw dus ik zou er wijnig aan hebben maar het is wel een goed idee

Verwijderd

weet je wat ook geweldig zou zijn, de telefoon wordt steeds meer multimedia, dus ook bestanden opslag bewerken enzo.

Is het dan ook misschien geen idee dat je M$ Word documenten kan openen met je telefoon om te lezen, of andere tekst bestanden.
Handig als je een meating hebt en niet meer weet waar het de verleden keer over gehad hebt, en daar ook nog toevallig een documentje nog in je telefoon hebt staan van de verleden keer, lezen en je weet het weer! 8)

Misschien een schitterende toevoeging op die Planning/agenda synchronisatie.

P.S. :P "theovanmeijel2" wijnig = met ei... Sorry

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 16:16 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
NightCruiser schreef op 11 September 2003 @ 15:57:
op me siemens heb ik een app waarmee ik me gemaakte fotos direct kan uploaden, vind ik zelf erg handig ;) Mischien zoiets maken voor alle toestellen
Dataverkeer is duur, ik denk niet dat iedereen een 1 mb abbo heeft. Maar dat isook wel geinig systeem.

Wat opzich wle handig is inderdaad soort internet agenda, makkelijk invoeren etc. En dan dat je bijvoorbeeld mails terug kan krijgen of zo, die het dan bij houd voor je. Maar je moet het zo maken dat ik thuis ook inkanloggen, en alles overzichtelijk kan zien, anders schiet het neit op :X.

Verwijderd

Termi schreef op 11 september 2003 @ 16:15:
[...]

Dataverkeer is duur, ik denk niet dat iedereen een 1 mb abbo heeft. Maar dat isook wel geinig systeem.

Wat opzich wle handig is inderdaad soort internet agenda, makkelijk invoeren etc. En dan dat je bijvoorbeeld mails terug kan krijgen of zo, die het dan bij houd voor je. Maar je moet het zo maken dat ik thuis ook inkanloggen, en alles overzichtelijk kan zien, anders schiet het neit op :X.
Je outlook planning :P

Of een externe gui, maar ik denk dat je het beste met outlook planning kan doen. want als je bijvoorbeeld een exhange server hebt, dan kan je secretaresse "als je die hebt" je planning of agenda beheren, en hoef jij alleen maar te kijken op je telefoon. Wat een uitkomst eigelijk. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 16:19:
[...]

Je outlook planning :P

Of een externe gui, maar ik denk dat je het beste met outlook planning kan doen. want als je bijvoorbeeld een exhange server hebt, dan kan je secretaresse "als je die hebt" je planning of agenda beheren, en hoef jij alleen maar te kijken op je telefoon. Wat een uitkomst eigelijk. :+
Krijg ik dan niet aan de stok met M$?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo'n soort functie zit er al op de Siemens S55 :P. Echter, ben er nog niet uit wat voor server/software je moet draaien op je pc om dit te syncen. Maar goed, voor de minder uitgebreide toestellen :P zou dit inderdaad wel een goeie zijn.

Share van Orange loopt zichzelf ook te promoten met een agenda online. Dankzij de flatrate GPRS verbinding van Orange is dit dus ook gratis te gebruiken. Echter, W@P via GPRS dan wel data-verbinding is zo traag als **** dat het gewoon a-relaxed is om te gebruiken. m.a.w. het zou dus een applicatie op de telefoon zelf moeten worden die te syncen is met een server. Dat dat syncen ff duurd kan geen kwaad.
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 15:49:
[...]
Ja tuurlijk hebben we al lang gebrainstormed. Zie dit meer als een marktonderzoek.

Aangezien we zelf geen I-mode gebruikers zijn moeten we dus gaan kijken wat de gebruiker wilt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat er VRAAG naar zo'n app komt.
Hahaha, een markt onderzoek, maar daar is Tweakers volgens mij ook niet voor! Ga dan liever voor een telefoon zaak staan, of bij de ingang van een HBO/WO/informatica opleiding en vraag naar de ervaringen van W@P, GSM, I-mode en een goed product idee.

Bovendien, wil je meer weten over het product, is het absoluut geen dom idee om het zelf ook uit te proberen en eventueel aan te schaffen.

Trouwens, een I-mode compatible telefoon op bijv share is wel aan te raden om onbeperkt rond te wappen....

offtopic:
was getekend,

de afkraker ;)

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 20:11

Allanon

appearance is overrated

Sluit me aan bij Spucky, een agenda/adresbestand programma met synchronisatie!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 11 September 2003 @ 16:52:
Hahaha, een markt onderzoek, maar daar is Tweakers volgens mij ook niet voor! Ga dan liever voor een telefoon zaak staan, of bij de ingang van een HBO/WO/informatica opleiding en vraag naar de ervaringen van W@P, GSM, I-mode en een goed product idee.

Bovendien, wil je meer weten over het product, is het absoluut geen dom idee om het zelf ook uit te proberen en eventueel aan te schaffen.

Trouwens, een I-mode compatible telefoon op bijv share is wel aan te raden om onbeperkt rond te wappen....
Dus aan andere mensen vragen of ze nog ideeen hebben mag niet? :?

Verwijderd

Juist een online agenda, die ook nog eens die een erg simple interface heeft. Waarom zodat het hele gezin ermee kan werken, zowel op de telefoon als thuis op de computer. een gezinslid maakt een afspraak, en de rest kan dan ook zien dat die dag iets gepland is.
eigenlijk een familiekalender, waarin je zowel per persoon als groeps evenementen kan hebben.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 23:38

Smarron

The bend

Rixard schreef op 11 september 2003 @ 15:56:
Ik zou wel een programma op m'n i-mode toestel willen hebben waarmee ik fotootjes kan bewerken.. dus bij simpele kleine fotootjes een snor tekenen... of tekst eraan toevoegen enzo...
Inderdaad, paint voor op je mobiel!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:10

netblade

Sunrise

Smarron schreef op 11 September 2003 @ 17:17:
[...]
Inderdaad, paint voor op je mobiel!
bestaat geloof ik al

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Picture Editor @ SE T610 :) Wel paint light... O-)

• TeT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

TeT

* Als belg (lees : een persoon die i-mode kan gebruiken zonder datalimiet) zou ik het erg op prijs stellen als er een java-imode msn client gemaakt werd.

* Ook een deftige mail-client voor niet imail-mail (met liefst nog IMAP en met SSL ondersteuning) zou geen overbodige luxe zijn.

* Een SSH-client zie ik voor sommige mensen/professionals wel nuttig uitkomen.

* Maar zoals reeds aangehaald, een agenda/adressenboek die te syncroniseren valt, zou ook nuttig zijn.
Enkel vind ik dat hier dan de syncronisatie platformonafhankelijk zou moeten kunnen.
Dus iets in de aard van telefoon met javaprog < => website (database) <=> computer (1 of meerdere, verschillende OS-en, via plugins of iets dergelijks naar PIM-programma).
Kijk even naar het .mac en isync principe van apple.
Met als nut dat alles centraal op de website/server bewaard wordt, en dan in 2 richtingen naar meerdere telefoons en computers kan gesyncroniseerd worden.
Ook als er een adressen-syncronisatie gebeurt, integreer die dan in het telefoonboek van de telefoon, moest dat kunnen.

Even wat kleine gedachtjes dus...

iets nuttigs ?

Contesteruuu Benderuuuu

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Misschien kun je ook een Remote Admin proggen die via de Bluetooth gaat :P Kun je elkaar nog eens helpen. Uiteraard met client en server progsel :)

Verwijderd

Ik vind dat idee van Wordbestanden lezne ook wel handig!
Of een die, met ingevoerde gegevens, grafieken kan tekenen.
of een Tekenprogramma!(zoals zommige telefoons al hebben, om beeldbestanden mee te maken).
En, als het kan om in de telefoon te browsen, een programmaatje om idd mee up te loaden(de dure mms kosten uit te sparen) en fotos mee te berwerken.
Genoeg?(wil ook wel graag, als nokia bezitters, dat het op me nokia werkt :7 )

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:10

netblade

Sunrise

WiNlUx schreef op 16 september 2003 @ 18:49:
Misschien kun je ook een Remote Admin proggen die via de Bluetooth gaat :P Kun je elkaar nog eens helpen. Uiteraard met client en server progsel :)
w00t dat zou wel goed uitkomen ja :) ik zou dan misschien ooit nog wel eens een i-mode voor de grap ernaast kopen :) want nu sleep ik overal die notebook van me naartoe

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ooit van de SyncML standaard gehoord? Is al in verschillende fones ingebouwd. Het is een standaard die er voor zorgt dat je de gegevens op je phone kan synchroniseren met een server. Anderzijds moet het ook mogelijk zijn om mbv een plugin in outlook(express) de agenda/adresboek/todolijst/mails te synchroniseren met deze server.

Nieuw is het dus niet...

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 21-09-2003 20:08 ]

Pagina: 1