Sinds enige tijd heb ik thuis een 20" IBM P200 monitor staan:

Specs
Handleiding (PDF op IBM FTP)
Deze monitor heb ik van mijn werkgever gekregen omdat hij op kantoor alleen nog maar in de weg stond.
Deze beeldbuis heeft niet veel branduren gemaakt, omdat hij nooit in de productie omgeving terecht is gekomen (hier is uiteindelijk gekozen voor 19").
Ondanks dat de monitor vrijwel niet gebruikt is, heb ik geen idee of hij het doet. De kabel die er bij zat was beschadigd,
en daardoor onbruikbaar.
Dit type monitor heeft als aansluiting een Female 13W3 stekker:

Pinout
Uiteraard wil ik dit op een Standaard 15 pin D-Sub connector aansluiten:
Bedankt Potatoman
Ok, ik ben dus zover dat ik weet wat ik waar op moet aansluiten, en ik heb nu dus twee opties:
- Of ik trek de huidige connector uit die monitor en probeer er maar wat van te maken
- Of ik tik 13W3 Male Connector (dan wel verloop stekker, dan wel kabel) op de kop.
Conrad heeft het niet (op de site)... en ook Televersum (kut winkel in Almere) beweert er niet aan te kunnen komen.
Waar op deze aardbol kan ik een oplossing vinden?

Specs
Handleiding (PDF op IBM FTP)
Deze monitor heb ik van mijn werkgever gekregen omdat hij op kantoor alleen nog maar in de weg stond.
Deze beeldbuis heeft niet veel branduren gemaakt, omdat hij nooit in de productie omgeving terecht is gekomen (hier is uiteindelijk gekozen voor 19").
Ondanks dat de monitor vrijwel niet gebruikt is, heb ik geen idee of hij het doet. De kabel die er bij zat was beschadigd,
Dit type monitor heeft als aansluiting een Female 13W3 stekker:

Pinout
Uiteraard wil ik dit op een Standaard 15 pin D-Sub connector aansluiten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Standard 15 pin D-Sub VGA connector pinout
\ 6 7 8 9 10 /
\ /
\ 11 12 13 14 15 /
\_____________________________________/
Pin # Description
1 Red Video
2 Green Video
3 Blue Video
4 Sense 2 (Monitor ID bit 2)
5 Self Test (TTL Ground)
6 Red Ground
7 Green Ground
8 Blue Ground
9 Key - reserved, no pin
10 Logic Ground (Sync Ground)
11 Sense 0 (Monitor ID bit 0)
12 Sense 1 (Monitor ID bit 1)
13 Horizontal Sync
14 Vertical Sync
15 Sense 3 - often not used |
Bedankt Potatoman
Ok, ik ben dus zover dat ik weet wat ik waar op moet aansluiten, en ik heb nu dus twee opties:
- Of ik trek de huidige connector uit die monitor en probeer er maar wat van te maken
- Of ik tik 13W3 Male Connector (dan wel verloop stekker, dan wel kabel) op de kop.
Conrad heeft het niet (op de site)... en ook Televersum (kut winkel in Almere) beweert er niet aan te kunnen komen.
Waar op deze aardbol kan ik een oplossing vinden?
In times of war the law falls silent