Verwijderd

Topicstarter
Hallo !

Over een paar maanden wil ik weer een nieuwe computer kopen. Mijn laptop is dan weer 3 jaar oud en dus toe aan iets nieuws. Ik heb die laptop (PIII 1Ghz, Toshiba) gekocht in de tijd dat ik nog veel moest reizen voor mijn studie. Hedendaags zeul ik nog steeds elke dag met de laptop omdat het handig is om je bestanden overal te hebben en overal te kunnen werken waar je maar wilt. Het thuisnetwerk is volledig draadloos, een aantal accesspoints garanderen overal goed signaal. Thuis heb ik een oud celeron 800 Mhz pc'tje waarop ik internet en programmeer.

Goed, dit is dus mijn achtergrond. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik een laptop of een pc+palmtop moet kiezen. Ik ben absoluut niet thuis in de palmtop wereld dus ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.
De mobiliteit die ik nu heb wil ik absoluut niet kwijt, ik heb alleen niet meer zoveel functies nodig die de laptop mij nu biedt.......denk ik.

De functies die ik nu heb maar absoluut niet kwijt wil:
- Presentaties kunnen bekijken op een beamer in volledig Office 2003 formaat (zonder beperkingen) en kunnen aanpassen onderweg.
- Thuis in kunnen loggen op mijn wifi accesspoints en mijn mail kunnen bekijken - versturen
- Webpages bekijken, webmail, mededelingen bekijken etc etc
- Lang kunnen blijven werken (> 4 uur)
- Kleur

Ik speel 0,0 spellen.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Hmmm, in theorie kan een pocketpc al jouw wensen waarmaken. In praktijk is het niet echt fijn om webpages via het kleine ppc schermpje te bekijken.
Verder heb ik ervaren dat bij de conversie van .pxl naar .xls (pocket excel naar gewoon excel) de opmaak van documenten verloren gaat. Als je aan een presentatie heb zitten werken wil je dat natuurlijk niet...... (eigenlijk wil ik dat ook niet bij m'n excel bestanden, maarja........)
Er zijn trouwens mogelijkheden om een ppc presentatie via beamer te tonen.

Misschien is een tabletpc wel iets voor jou?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een palm of PPC lijkt me niet geschikt voor je.
Presentaties krijg je dan op lage resoluties en je hebt beperkingen, aanpassen daarvan gaat wel, alleen verwacht maar dat je heel veel moet gaan scrollen.

Web, email, mededelingen :? bekijken kan wel, prettig werken is anders.

Als ik lees wat je nu wilt, is een nieuwe compacte (celeron?) laptop waarschijnlijk geschikter. Eventueel tabletPC voor nog meer portabiliteit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 15:51
Een super lichte 12" laptop of zo...

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
Voor die taken waar jij de laptop voor wil gebruiken voldoet de oude toch nog prima?

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Beter gewoon bij een laptop houden dat werkt prettiger en voldoet beter aan je eisen dan een palmtop.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Koop alleen een Palm als het kleine formaat belangrijk is voor je. Dus als je een device wil dat in je binnenzak past.
Voor de rest kan alles wel. Op het PalmOS kan je Powerpoint Presentaties bekijken, en met een converter (kost geloof ik rond de $150) kan je ze ook op een beamer krijgen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Lijkt mij een PPC toch handiger aangezien die Office er standaard al bij heb (ligt wel aan versie en model PDA ;) )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Master Tweaker schreef op 12 September 2003 @ 18:34:
Lijkt mij een PPC toch handiger aangezien die Office er standaard al bij heb (ligt wel aan versie en model PDA ;) )
De conversie van PPC is slechter dan die van Palm hoor, en dat terwijl Microsoft de precieze werking van Office documenten geheim houdt. Volgens mij heeft Microsoft een heel erg arrogante houding op de PDA markt, er worden vrijwel geen verbeteringen aan het OS gemaakt en updates voor andere software komen vaak veel te laat/niet. Het is voor hun niets meer dan een leuke manier om snel geld te verdienen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Ja als je veel verlangt van je pda dan zal die pda ook flink wat kosten en dan kom je qua kosten net zo duur uit als een laptop en ja een laptop werkt toch wel iets beter dan een pda omdat je naast de pda zelf ook een hoop accesoires moet aanschaffen om hem helemaal optimaal te hebben.
Pagina: 1