Toon posts:

monitor overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
paar weekjes geleden is mijn beste monitor (nou tis een bar slechte, maar in vergelijking met de rest van wat ik heb) overleden, het is een highscreen ms1585p. Nu deed hij al een poosje gek, even uitvallen en weer aan gaan enzo. maar nu is hij echt totally overleden, als ik hem aanzet is er nog niks aan de hand, maar zodra de pc aangaat en de videokaart dus data gaat sturen gaat hij tikken..... meer niet....tik.tik.tik. enzo:)

iemand enig idee wat dit is? probleme is nl als ik hem hiero naar een of andere electro winkel breng kost het alleen al aan inspectie kosten 75 piek...dus dan is er nog niks gemaakt....met een beetje pech kost het fixen dan 300 piek, dus ben je uiteindelijk 375 piek kwijt waar ik al wel een nieuwe voor kan kopen..... dus als iemand enig idee heeft wat het is.... :?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 23:22
hij al wel errug oud hoor! ik heb dus ook een highscreen, de MS 1779P, en ik ben bang dattie het niet lang meer volhoudt. idd rare tikken en piepjes bij het "warmdraaien" en nu ook zelfs grote lelijke strepen over het beeld zo heel af en toe. Ik ben bang dattie gewoon van ouderdom en intensief gebruik overleden is.

Toch raar. in vergelijking met alle andere onderdelen in je pc krijgt je monitor nooit zoveel aandacht, terwijl het toch zeker een belangrijk onderdeel is van je setup! ze kosten ook zoveel, die krengen!
Ik denk dat je kan gaan speren voor een nieuwe.
Trouwens, repareren van beeldbuizen enzo is vaak toch meer uitstel van excecutie. Niet lang na je reperatie gaattie toch vaak weer gek doen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
is 't een digitale monitor ?

loading...

Verwijderd

gewoon begraven dat ding !

Verwijderd

Topicstarter
alle monitoren na het jaar 1820 zijn toch digitaal? (of ben ik nu bond:))

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Maar als je de monitor aanzet, hoor je de beeldbuis dan ook, en hoor je ook een Toing geluid.

Wanneer je hem gaat/laat repareren, dan is het vaak zo dat er iets anders doorfikt.
Je kunt beter een nieuwe kopen.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
jah hij geeft idd zo'n toing geluid of hoe je het ook wilt noemen, hij doet het gewoon netzoals mijn andere highscreen alleen dus wanneer er datainput komt gaat hij tikken, het groene schermpje blijft wel aan (dwz dat hij data krijgt van de videokaart)

Jah ik heb wel vaker gehoor dat wanneer je je monitor laat fixen hij toch weer stuk gaat, maar, ik heb zo het idee dat het iets simpels is:)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn adi 17" monitor. Ik heb het ding toen opengeschroefd en alle soldeerverbindingen die niet lekker uitzagen opnieuw gesoldeerd. Halfuurtje was ik klaar en ding doet het nu alweer een jaar ofzo. Ik weet niet hoe goed je bent met een soldeerbout, maar volgens mijn heb je gewoon een los contact aangezien je beeld af en toe eens wegviel. Wat ik je wel afraad is om naar een winkel te gaan. Ik heb zelf op de td gewerkt in een video/audio winkel, en je wordt genaaid waar je bijstaat. Voorbeeld: paar weerstandjes en transistor vervangen in hoogspanningsgedeelte. Kosten voor ons: 7 gulden materiaal, en 10 minuten werk. Op de bon van de klant komt mooi te staan:

Hoogspannings trafo vervangen
hoogspanning aansturing vervangen
enz
en je krijgt een mooie rekening van 285 gulden. Dus mijn raad is om hem eens te lijf te gaan met het soldeerbout, of je kijkt of je 1 of andere beunhaas kunt vinden die dat ding in zijn avond uren wat bijbeunt. Dan ben je een stuk voordeliger uit.

hopelijk heb je hier wat aan.

mzzl

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, als je de kap van je monitor haalt en je zet de monitor aan, zie je dan ook de beeldbuis draad gloeien.

UITKIJKEN, STAAT EEN ZEER HOOG VOLTAGE OP.

Wanneer hij niet gloeit, is er iets stuk bij de hoogspannings travo.

And The Only One

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
op de gloeidraad staat geen hoogspanning..

Verwijderd

Je moet gewoon effe die kap er af trekken. als je dan iets doorgebrand ziet moet je dat effe vervangen. :)

Laatst kreeg ik een dell 790P. had iemand een kopje koffie over heen geramd. Twee IC's naar de knoppen en een paar weerstanden naar de fielesteinen. Ga ze binnen kort effe vervangen :9

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zondag 03 december 2000 17:08 schreef aatos het volgende:
op de gloeidraad staat geen hoogspanning..
Maar ik bedoel ook de printplaat op de achterkant van de beeldbuis.

And The Only One

Verwijderd

Volgens mij heb je je monitor opgeblazen. Is het zo dat hij min of meer een geluid maakt of je de monitor aanzet en dat hij dan meteen weer uitspringt en dan weer aangaat, uit, aan, uit, aan, enz.

Verwijderd

Had eerst ook zo'n 1585, viel ook af-en-toe heel even weg. Later kwam ik eens m'n kamer op en rook het gigantisch naar fik. Was de rooie component stuk, heel m'n beeld groen. Kon ik een tweedehandsje (precies zo'n zelfde) overnemen van iemand. Die begint nu ook weer van die kuren te vertonen. Ook wordt ie af en toe (nu eigenlijker vaker dan af en toe)heel wazig, alsof je er met photoshop effe een gaussion blur (sterkte 3) overheen gooit.
Conclusie: klotemonitoren

Verwijderd

Ik heb ook nog ergens zo'n 15" Highscreen liggen. Beeld helemaal groen. Maar als ik bij signaalingang achter aan de monitor vriemel dan wil hij wel eer tijdje normaal beeld geven.

Als ie net aanstaat ie het beeld ook vaak zwart wit. Volgens mij zit er gewoon iets los bij de aansluiting. Is het nou gevaarlijk om die monitor open te slopen en er aan te gaan sleutelen (uiteraard als ie uitstaat)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
Op maandag 04 december 2000 02:10 schreef Apoc2 het volgende:
Ik heb ook nog ergens zo'n 15" Highscreen liggen. Beeld helemaal groen. Maar als ik bij signaalingang achter aan de monitor vriemel dan wil hij wel eer tijdje normaal beeld geven.

Als ie net aanstaat ie het beeld ook vaak zwart wit. Volgens mij zit er gewoon iets los bij de aansluiting. Is het nou gevaarlijk om die monitor open te slopen en er aan te gaan sleutelen (uiteraard als ie uitstaat)
niet echt.. je moet gewoon niet te dicht bij de hoogspanningstrafo komen.. verder gewoon niks aanraken.. net als bij 220

Verwijderd

Mijn Good ol' 17"je is 2 weken geleden ook zo beginnen doen, niks beeld, alleen maar tikken, heb effe met men nonkel gebeld die wel iets meer van hardware kent dan ik, en die zei dat't hopeloos was :( iet's met de hoogspanning zei hij :( Maar hij had toevallig nog een Nokia 17"ertje voor mij staan :) :) Maar die is ondertussen ook al vervangen door een Sampo 19" wegens 1cm kleiner te zijn als men Vorige 17" (ik kan er toch niet op achteruit gaan he)

Verwijderd

Ik heb bij een highscreen monitor ook ooit gehad, dat het hele scherm rozig werd. Word je ook niet blijer van. Mijn raad, niet teveel degausen of aan en uitzetten en houd je aan de refreshrates en resoluties in de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik ben echt totaal NIET handig met de soldeerbout, als je iets kapot wilt hebben laat mij er dan even aan solderen....

hmmmz...:)
Pagina: 1