[PC-Audio] Creative Audigy 2 of Terratec sky / space

Pagina: 1
Acties:

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 17:28
Oke ik hoop dat de topictitel duidelijk genoeg is :P

Ik heb nu een Asus A7n8x, dit bordje heeft onboard-sound (soundstorm), de kwaliteit zou te vergelijken zijn met een audigy kaart van creative. Nu weet ik niet of die audigy kaarten zo bagger zijn of dat mijn soundstorm of bordje kapot is, maar ik vind het niet alles (netjes uitgedrukt).

Ter vervanging ben ik op zoek naar een goede geluidskaart. Ik ben redelijk audiofiel, ik vind het vreselijk irritant als iets niet zuiver klinkt. De geluidskaart ga ik voor het grootste deel van de tijd gebruiken voor het afspelen van muziek. Games speel ik ook wel, maar meestal met headset (CS).

Ik dacht dat de keuze makkelijk was: Audigy 2 (geen platinum ofzo, want ik hoef geen front-unit, ik heb alleen boxen en mischien een line-out nodig, headset is usb) echter ik kreeg een opmerking dat de Audigy kaarten ontworpen zijn met het oog op games, maar dat de Terratec kaarten meer op muziek gericht zijn.

:? Wat moet ik nu kopen?

Ik heb deze review gevonden op Tomshardware.com waarin de Audigy 2 kaarten (platinum en platinum ex) worden vergeleken met de Terratec Aureon sky en Aureon space

Ik hoef geen 7.1 kaart, 5.1 is genoeg (wil het cambridge thx 5.1 setje aanschaffen :9 ) dus de space is dan overbodig.

Uit de review wordt opzich duidelijk dat de audigy2 platinum ex volgens hun het beste is, maar ook verreweg het duurste. Zij vinden vooral de extra mogelijkheden belangrijk, maar die boeien mij dan weer niet.

Dus dan blijft de vraag over, is de audigy 2 platinum ex vergelijkbaar met een gewone audigy 2. Of is het inderdaad waar dat op muziek-gebied de terratec kaarten beter zijn :?

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Verwijderd

ik zou meteen voor de Terratec kiezen. wat men zegt is inderdaad zo, Audigy is voor gamers, Terratec is voor muziekliefhebbers/makers. je geeft aan dat je al die extra shit niet nodig hebt. dan heb je al helemaal geen reden meer om een Audigy aan te schaffen. bovendien (maar dit is persoonlijk) heb ik een enorme hekel aan Creative, een stelletje naaiers die je op alle mogelijke manieren proberen uit te zuigen.

kortom, ik zou voor Terratec kiezen. :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

thaBeerbuster schreef op 11 September 2003 @ 15:13:

Ik heb nu een Asus A7n8x, dit bordje heeft onboard-sound (soundstorm), de kwaliteit zou te vergelijken zijn met een audigy kaart van creative. Nu weet ik niet of die audigy kaarten zo bagger zijn of dat mijn soundstorm of bordje kapot is, maar ik vind het niet alles (netjes uitgedrukt).
Laat maar me raden, je hebt een A7N8X, en geen deluxe?

I see dead pixels...

• lex
nee heb wel een deluxe, eneh alvast bedankt :)

• lex
so dat andere topic doorgelezen, maar daar lult iedereen over dac's en aansluiten op versterkers ed, erg leuk maar dat wil ik niet :) (heb geen versterker) ik wil gewoon een goede geluidskaart zodat als ik mijn 5.1 cambrigde thx setje erop aansluit goede kwaliteit muziek heb (ja ik snap dat een computer altijd minder kwaliteit geeft maar ik heb geen geld voor een home cinema / audio systeem en geen plaats , dus dat komt later wel)

Verwijderd

zou voor de Terratec gaan
je geeft zelf al de redenen daar voor aan, heeft dus weinig zin om die weer te herhalen.
kan het alleen bevestigen.

heb zelf de Terratec Aureon 5.1 Sky en is gewoon een super kaart voor muziek. met games zou die minder zijn als een audigy 2. weet niet wat je aan het doen bent als je aan het gamen bent maar ik concentreer me op het spel en ga niet met mijn oor bij de speaker hangen of het geluid er wel helemaal 100% perfect uit komt.
ik heb iig nooit een hoorbaar verschil gemerkt tussen een Audigy en een Terratec bij gamen. (heb ze beiden gehad)
Pagina: 1