Toon posts:

Aan alle eigenaren van een IBM DTLA (45G) schijf!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden bij Norrod op de HCC een IBM DTLA 307045 gekocht en al eerder gedroeg hij zich ERG vreemd, piepen, om de zoveel seconden downspinnen en weer opkomen binnen 2 seconde etc. Maar nu lijkt hij het ineens weer goed te doen.

Alleen nu het volgende, hij zoemt/bromt nu een beetje, het is niet hard ofzo maar je hoort het wel degelijk en het vervelende is dat het niet een constante zoem/brom is maar dat het elke 12 seconde harder wordt en weer een beetje weggaat, harder wordt en weer voor 2 seconde weggaat... Als het nou gewoon een constante brom/zoem was zou het misschien niet zo irriteren omdat je er dan aan kan wennen en het op een gegeven moment niet meer hoort. Kent iemand dit verschijnsel bij HD's en vooral bij IBM DTLA schijven? Ik heb ook een IBM DTLA 307030 (30G variant) en die doet dat niet! Ik weet ook zeker dat het die 45G schijf is want als ik hem afkoppel hoor je nix. En het is ook geen rondzingen of hoe je dat ook noemt want of ik mijn kast nu open of dicht heb, de schijf los in mijn kast heb hangen of vast, maakt allemaal niets uit.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
gewoon terug brengen, hij is vast niet helemaal perfect.

Nu kan je je data nog veilig stellen, wissel dat ding om voor het te laat is.

O ja ik heb er zelf niet zo een, al zou ik dat zeker willen.

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Ik heb dus ook op de HCC zoon schijf bij Norrod gekocht. :9~

Deze heeft er helemaal geen last van..

Dus ik zou hem terug brengen en vragen om een andere :+

suc6

Verwijderd

Ik heb op de HCC precies dezelfde gekocht. Hij doet het perfect. Niks geen gezoem of iets dergelijks, dus ik zou 'm lekker terug brengen. Ik heb 'm overigens bij wini's computers gekocht. Een zaakje ergens in Duitsland. Voor 519 pieken.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:20

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Dit moet ik even kwijt. Op de HCC heb ik ook zo'n schijf gekocht bij winnis computer voor fl 499,- (op zaterdag).

Hij heeft trouwens geen last van wat je opnoemde.

XBL: theArthurrrr

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
ik heb er ook zo 1 en werkt perfect hoort hem helemaal niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Norrod al gemailt 2 dagen geleden maar ze testen hem natuurlijk eerst voordat ze een nieuwe gaan sturen. Hij moet dus wel echt defect zijn of iets anders duidelijk aan mis zijn! Het probleem is nu dus dat het waarschijnlijk niet hard genoeg is die brom/zoem en dat zij dat in hun lawaaiige "test"omgeving nieteens horen! En hij doet het ook wel gewoon, het typische is alleen dat hij 2 dagen geleden nog zo raar deed met piepen en wat ik eerder omschreef en nu ineens niet meer.
Dus ik ben bang dat als ik hem op mijn kosten naar ze toe stuur zij hem gewoon terugsturen en zeggen dat hij gewoon goed is!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zachte zoemetje wordt ik echt *KNETTERGEK* van!

Verwijderd

Ik heb dus ook dezelfde op de HCC bij Winnis gekocht voor f499, (wienie? :o)

Maar wat je beschrijft is duidelijk een resonantieprobleem; hij gaat steeds harder trillen, tot hij stokt, en dan begint ie weer opnieuw. (het is net als snurken ;))
Het is dus slecht voor de lagers! |:( en vroeg of laat houdt ie er mee op. Terugbrengen die handel!

Verwijderd

Topicstarter
aha resonantie BINNENIN de schijf zelf dus?? KAN DAT?
Maar ik ben echt bang omdat hij het wel doet en het geluid niet hard is dat ze zeggen dat hij gewoon goed is! Kan ik mijn zaak dan hardmaken??

Verwijderd

IKNIE. F**K man zo'n Duitse stand.

Stel nou dat jouw HD naar de kl*ten gaat.

En dan. Garantie?

Verwijderd

Topicstarter
aha resonantie BINNENIN de schijf zelf dus?? KAN DAT?
Maar ik ben echt bang omdat hij het wel doet en het geluid niet hard is dat ze zeggen dat hij gewoon goed is! Kan ik mijn zaak dan hardmaken??

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik weet 't verder niet maar vage geluiden zijn nooit goed volgens mij.
Maar desnoods neem je 't geluid toch op en stuur je dat met een mailtje naar ze toe? Kost je zowat niks, en als zij 't niet weten kunnen zij 't wel doormailen naar IBM oid.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb ook een IBM maar dan type DTLA-307030 en die doet af en toe ook ongeveer wat jij opnoemt. Een raar snerpend geluid hoor je dan en ff wat geratel. Maar hij gaat daarna gewoon weer door met wat hij hoort te doen. Ik heb hem gekocht bij Intra Direct. Zou ik hem terugsturen? :'(

Verwijderd

Had dat ook met me IBM in het begin, gelijk terug naar waar ik hem gekocht had diezelfde middag nog, en kreeg gelijk een nieuwe mee terug. Heb er nou twee, ben er erg blij mee. Heb alleen wel wat meer betaalt dan jullie, 600piek per schijf, maarjah ik heb zo ook al een maand of 2 :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Peoples

Zou gewoon ff de TD van IBM (of zoeken in de FAQ...) lastigvallen met deze vraag.... Als hun iets antwoorden in de trant van 'oppassen' weet je genoeg en kun je dat ook aan Norrod mededelen........

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

als het goed komt deze week een nieuwe garantie procedure bij ibm kun je hem rechtstreeks naar ibm sturen mits je een aankoopbon hebt
daar doen ze niet moeilijk!!
moet je wel even naar ibm opbelen
dit is mij drie weken geleden verteld
Pagina: 1