Toon posts:

cooler op radeon 9600 pro ultimate edition?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn Ultimate edition wat koeler houden. Volgens mijn computerboer kan er geen fan op deze passieve 9600 pro. Is dat zo? Of bestaan er fans die dmv klemmetje ofzo hierop kunnen en hoe dan aan te sluiten?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kuch, Wupz ReemF :P

[ Voor 108% gewijzigd door MisteRMeesteR op 11-09-2003 15:23 ]

www.google.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

De bedoeling van die Ultimate editie, is dat hij juist dmv de heatpipe lekker stil en toch goed gekoeld wordt 8)7

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/9600cardfront.JPG

Dus een Zalman HP80A is vrij zinloos, er zit al een passief/heatpipe koelsysteem op :D. Dit had je van tevoren even moeten bedenken, toen je deze kaart kocht. Overigens wordt deze kaart volgens verschillende reviews prima koel gehouden door het heatpipe-systeem, dus vraag me af waarom je er fans op wil :?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Nou een beter koeler is echt geen bezwaar tegen hoor ReemF.
We zitten hier toch in DOC? 8)7
Daar gaat het toch over goede koeling hebben en er dik mij gaan ocen?
Ik weet zeker als je daar een goede heatstink op zet dat je dan echt betere oc results haalt!!
En die heatpipe die er op zit is dus echt niet goed he!!!!
Jah goed genoeg voor stock speeds en een matige oc.

@Pans
Zet er gewoon een goedkope socketA heatstink erop :)
Je moet wel ff in de heatstink 2gaatje boren en dan met schroefjes vast schroeven op de kaart :)
Veel succes :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 15:40 ]

Verwijderd

richt er dan gewoon een kaartje op of zorg voor betere casecooling,
die heatpipe is net zo mooi aan die kaart.

als je die metaalen plaatjes die voor je pci sloten hangen wanneer je ze niet gebruikt.

Draai die vijs erin zodat het plaatje vast hangt en buig het dan om zodanig je er een fan aan kunt vast plakken en op de kaart richten.

Moest je die koeling toch verwijderen zou ik deze wel willen hebben aub.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 15:48 ]

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Of je haalt een Zalman FB123 met 92mm fan. Werkt perfect:

Voor info: http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm
Voor het prijsje: http://www.tweakers.net/pricewatch/24467

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 15:38:
Nou een beter koeler is echt geen bezwaar tegen hoor ReemF.
We zitten hier toch in DOC? 8)7
Daar gaat het toch over goede koeling hebben en er dik mij gaan ocen?
Tuurlijk is dit DOC, maar dik overclocken en toch stilte, dat is ook DOC ;), zeker als er geen waterkoeling in het geding is, dan is een heatpipesysteem een mooi idee. Dat is juist het mooie aan de 9800 pro en de 9600 pro ultimate edities: Ze worden goed gekoeld door het heatpipesysteem, waardoor ze stil zijn en toch goed zijn over te clocken. Zeker de 9600 pro wordt nauwelijks warm, zelfs met oc'en, dus een fan heeft zeer weinig voordelen ten opzichte van de originele situatie.
Ik weet zeker als je daar een goede heatstink op zet dat je dan echt betere oc results haalt!!
En die heatpipe die er op zit is dus echt niet goed he!!!!
Jah goed genoeg voor stock speeds en een matige oc.
Is dus echt niet goed? Heb je daar onderbouwing voor? Want zoals ik eerder meldde: de heatpipesystemen op zowel de 9800 pro en ook deze 9600 pro ultimate edities zijn juist wel goed, vandaar dat ze ook op die kaarten zitten 8)7. Sapphire heeft heus wel z'n zaakjes op orde met deze ultimate edities, die zijn door en door getest voordat ze op de markt werden gebracht. Evenwel, de topicstarter moet het natuurlijk zelf weten, het is zijn kaart tenslotte ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ik wil het wel van u handen doen

Verwijderd

ReemF schreef op 11 September 2003 @ 16:27:
[...]
Tuurlijk is dit DOC, maar dik overclocken en toch stilte, dat is ook DOC ;), zeker als er geen waterkoeling in het geding is, dan is een heatpipesysteem een mooi idee. Dat is juist het mooie aan de 9800 pro en de 9600 pro ultimate edities: Ze worden goed gekoeld door het heatpipesysteem, waardoor ze stil zijn en toch goed zijn over te clocken. Zeker de 9600 pro wordt nauwelijks warm, zelfs met oc'en, dus een fan heeft zeer weinig voordelen ten opzichte van de originele situatie.
[...]
Is dus echt niet goed? Heb je daar onderbouwing voor? Want zoals ik eerder meldde: de heatpipesystemen op zowel de 9800 pro en ook deze 9600 pro ultimate edities zijn juist wel goed, vandaar dat ze ook op die kaarten zitten 8)7. Sapphire heeft heus wel z'n zaakjes op orde met deze ultimate edities, die zijn door en door getest voordat ze op de markt werden gebracht. Evenwel, de topicstarter moet het natuurlijk zelf weten, het is zijn kaart tenslotte ;)
zoals ik zei is dat heatpipe systeem alleen goed voor stockspeeds en een matige overclock :)
En zo'n 9600pro kan heet worden als je gaat ocen hoor :)
Ik heb mijn shapphire 9600pro op 531core lopen en die word echt heet hoor :)
Dus als je een goede koeler er op zet kan je makelijk 570mhz core draaien:)
En hij wordt een stuk minder heet ;)

Verwijderd

Topicstarter
"alleen voor stockspeed en een mate oc", wat is volgens jou een matige OC? Mijn 9600 pro draait nu op 470 core en 310 mem. levert me wel iets van 300 punten op in 3d mark 03 (3700 punten slechts) maar echt verschil merk ik niet in de praktijk.
ik heb het idee dat hij dan al aardig warm wordt, vandaar mijn vraag naar een extra fan. Dan zit er misschien nog wat meer oc ruimte in...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 08:48 ]

Verwijderd

Wat jij heb t is een aardige overclock :)
een goede oc voor 9600pro is 500/520 en een super oc is 530/570 :)
Dus als je je kaar beter koelt zit er voor jou zeker de 510mhz in :)

Verwijderd

Ik heb die kaart ook en ik kan hem maximaal naar 470/320 overclocken anders krijg ik artificats. Als ik hem nog verder wil krijgen hoe moet ik dat dan doen en met welke bepaalde koelingen??!

Verwijderd

mijn sapphire 9600 pro doet 507 / 336 zonder extra koeling

Verwijderd

DamnZzZ welk programmaa'tje gebruik je?? en welk programmaatje is het beste?
please say.... :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 17:14:
mijn sapphire 9600 pro doet 507 / 336 zonder extra koeling
mijne doet 500/700 (350) :P :7

tis een hercules btw........ O-)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:11:
DamnZzZ welk programmaa'tje gebruik je?? en welk programmaatje is het beste?
please say.... :*)
Doc guide lezen? ;)

Maar ik denk rage3d :)
Pagina: 1