[Clarconnect + Demon] Geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Lens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb op het volgende systeem CC2.0 geïnstalleerd:

Pentium 120
80 MB EDO
1,3 GB HDD
2 x 3Com 905C-TX-M

Bij de installatie heb ik voor de PPPoE- DSL-variant gekozen. Als ik na de installatie in de beheerdersconsole kijk, zie ik dat ppp0 op disabled staat. Deze krijg ik niet ge'enabled.

Op de modem (ZyXEL Prestige 650-31R) knipperen zo nu en dan de LAN en PPPoE/ACT lampjes wel.
De verbinding is van BabyXL via Demon.

Heeft iemand ervaring met Clarkconnect en Demon en tips om dit op te lossen?

(ik heb verschillende fora doorgespit, maar nergens info over het installeren van CC met Demon gevonden.)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42
Ook op dit forum gekeken en gepost? http://forum.minddigger.com/phpBB/index.php?viewcat=2

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Demon gebruikt naar mijn weten geen PPPoE maar een CIP-verbinding, dus je hebt een rechtstreekse verbinding en hoeft niet in te bellen via een 'VPN'. Misschien kun je beter eens de Cable variant van CC pakken?

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

PPPoE?
Na mijn verhuizing ben ik overgestapt van Chello naar Demon. gewoon server erin geprikt, opstarten en klaar is klara. niets opgestart met PPPoE. gewoon een 'standaard' eth0-verbinding opzetten, en klaar is kees. alle andere zaken worden door je modem opgepakt.

Linux aanhanger!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Demon is geen PPPoE, maar meestal een bridge of router, die dhcp adressen strooit.

stel clark connect gewoon 'es in als dhcp client.

Compromises are for the weak

• Lens
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb Clarkconnect nu geïnstalleerd voor Ethernet. Hij werkt met DHCP, maar hij kan geen IP-informatie vinden. Omwisselen van de kabels helpt niet.

Ik heb de modem aangesloten op een laptop. Hiermee kan ik gelijk op de goede websites komen. Dus de verbinding is aanwezig.

Verwijderd

Hoi Lens,

zelf heb ik een @home aansluiting en deze werkt standaard ook niet met CC. De reden is dat CC gebaseerd is op Redhat en Redhat heeft wat problemen met de DHCP client en @home. Wat bij mij werkt is het volgende:

voeg "DHCP_HOSTNAME=jecomputernaam" toe aan /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 (of **-eth1, afhankelijk welke nic er met internet verbonden is).

Na een herstart (of ifdown / ifup) werkte het bij mij

Als het niet werkt, probeer dan eens de ip instellingen statisch in te stellen en kijk of je dan verbinding hebt (zo kun je uitsluiten of het aan de dhcp client ligt)

Succes!

• Hurricane
  • Laatst online: 13:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dit is een ouder topic dat weet ik maar ben benieuwd of Lens er nu uit is.

Nog even een opmerking voor Lens.
De Zyxel Prestige 650 heeft een eigen ip van 192.168.1.1 en als je CC 2.0 standaard installeerd dan heeft eth1 ook hetzelfde IP. Misschien even het ip van je CC 2.0 box of van de Zyxel Prestige 650 veranderen.
Pagina: 1