• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik ging vandaag toevallig ff kijken op de Siemens.nl site, stond er een persberichtje van de nieuwe Siemens MC60. Echt vet!

Hier de pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.siemens.nl/persinfo/image/MC60.jpg

Even een overzichtje van functies:
Geïntegreerde camera
MMS
Java
GPRS
1 mb intern geheugen (Jammer, net zo weinig als de S55 dus... :()
Tri-band
CLIPit covers

gewicht 86 gram

Vanaf oktober 2003 in Nederland beschikbaar.

Let vooral op het innovatieve seXy "X-graphic design" :P.

Nieuwe pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_mc60_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_mc60_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_mc60_3.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 15-09-2003 19:13 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

beetje hoog M55 gehalte met een andere look en een camera erin. Ik zou liever voor de mt50 gaan, heeft een usb verbinding, dus je kunt de foto's overhalen, wat in dit geval niet kan, of zit er bluetooth oid op?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Volgens mij hebben alleen de S series van Siemens verbindingen als BT en IrDA aan boord.
Verder is het duidelijk weer een telefoon uit de M serie inderdaad.

Meer info heb ik nog niet gevonden op de Siemens site :/

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 14:58:
beetje hoog M55 gehalte met een andere look en een camera erin. Ik zou liever voor de mt50 gaan, heeft een usb verbinding, dus je kunt de foto's overhalen, wat in dit geval niet kan, of zit er bluetooth oid op?
Deze deed mij denken aan dat 3650 onding van nokia. Hij lijkt op de M55 door de speaker, veel gelijkenis zit er niet in. Hij is iig wel lelijk, en de M55 mooi.
De MT50 heeft niet echt veel meer geheugen (228KB), geen kleurenscherm e.d. Ik heb liever deze dan de MT50, puur vanwege de functionaliteit. (en omdat ik al een Mt50 heb)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Anoniem: 58110

Ik zat nou laatst wat te zappen op mijn TV totdat ik bij foxkids :? dit ding op de tv zag in de clip van Chipz - Who You Gonna Call.... bekijk die clip maar eens... in het echt is hij errug kewl :)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 58110 schreef op 11 september 2003 @ 22:07:
Ik zat nou laatst wat te zappen op mijn TV totdat ik bij foxkids :? dit ding op de tv zag in de clip van Chipz - Who You Gonna Call.... bekijk die clip maar eens... in het echt is hij errug kewl :)
Snap ik dit, waar reageer je op? is het net zoiets kijk de Italian Job want dat wijf is echt wel lekker ? Of begrijp ik ff de tread niet ?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
leuk ding, camera functie lijkt me wat nutteloos met 1mb (moet ook nog java en je klingeltone op)
als hij nou kleine media kaartjes vrat...

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12
@Maeslant: Hij ziet in die clip het betreffende toetsel, en zegt dat hij er in het echt mooier uitziet dan op deze foto.
Leuk dingetje trouwens, maar hij heeft idd te weinig geheugen en ook geen IR/BT is voor mij een reden om hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Mooi of niet, het lijkt me een bijzonder weinig innovatief toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eddos schreef op 11 September 2003 @ 22:35:
@Maeslant: Hij ziet in die clip het betreffende toetsel, en zegt dat hij er in het echt mooier uitziet dan op deze foto.
Leuk dingetje trouwens, maar hij heeft idd te weinig geheugen en ook geen IR/BT is voor mij een reden om hem niet te kopen.
Precies! ;)

De x0-serie van Siemens is toch altijd een tussenmoddelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar er meer uitgebreide specs te vinden zijn?

Wat is de res en kleurendiepte van het scherm, is er echt geen IR of BT verbinding mogelijk en heeft ie geheugen uitbreidingsslots?

Ik vind het toch wel erg jammer eigenlijk. Ben een siemens fan, 2 jaar lang uitermate tevreden geweest met mn M35 maar het wordt nu echt tijd voor iets nieuws.

Maar ik snap echt geen kont van de huidige siemens lijn. Waar is het (estethisch verantwoorde) antwoord op de SE T610? Waarom geen update op de S55 met een up to date kleurenscherm? S55i? Waarom niet op zn minst IR op de M55?

Ze krijgen nog even de tijd van me maar anders moet ik met pijn in mn hart overstappen op SE of nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
SL55 ? X1 (ofzo) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, OK,

De SL55 is S55 met prima design en een beter kleurenscherm. Maar als ik een zeur mag zijn :X dan moet ik toch even zeggen dat ik vind dat dit de meerprijs amper rechtvaardigt (maw je betaalt voor het design), bovendien twijfel ik ook over het schuif mechanisme.

De SX1 (die bedoel je denk ik) is toch wel weer een ander verhaal, die gaat imo toch meer de concurentie aan met de SE P800, en afgezien van het feit dat dat helemaal buiten mijn budget ligt verliest ie dat volgens mij ook nog.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
ik vind die SE P800 toch een heel ander verhaal dan die SX1. Bij die P800 heb je een bijna "full size touch screen", en bij de SX1 niet. Ik zou de SX1 liever vergelijken met de Nokia 7650.

Maar goed, deze MC60. Blijft een beetje in dezelfde range als de M35, leuk toestel voor jongeren, daardoor misschien ook wat robuuster. Maar zonder (te veel) extra poespas zoals IrDA en BT om toch binnen het budget te blijven van een hippe tiener.
Deze hippe tiener wil alleen pronken met z'n toestel, maar heeft geen laptop of Palm oid waar hij hem mee moet syncen.

Mijn conclusie, als je het wilt hebben, val je gewoon buiten de doelgroep en moet je overstappen op de S serie..... In de doelgroep van de yuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88864

Krijg deze gsm waarschijnlijk (en hopelijk, liever deze dan de Nec223i) bij mijn nieuwe ADSL abonnement (van Planet Internet). Vraag me alleen af of hij ook 'normale' GPRS ondersteunt? Kon op geen enkele site daar echt duidelijkheid over vinden. En is hij al te unlocken? Want aan die i-mode pre-paid kaart heb ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Mobile-review.com is erg negatief over deze MC60...
Camera matig, scherm matig... ik zou 'm niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN maakt al reclame als imode toestel, wel grappig toestelletje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat ik niet snap is, waarom zitten er in sommige toestellen zo'n camera.... Foto's zijn Foto's en geen stel bij elkaar gezette geinterpoleerde pixels.... [/klaag] ;)

Het is natuurlijk wel handig als je bijvoorbeeld onderweg bent en er gebeurt wat; brand, politie, stel criminelen even op de foto zetten etc... :)

En het 'hebben/patsen' van zo'n toestel... :/
wicher schreef op 09 november 2003 @ 14:39:
Siemens heeft 3 identieke toestellen: de M55, C60 en MC60.
Maar 1 v/d 3 heeft een camera. Genoeg keus dus als je er geen wilt.
Ja ok, dit was trouwens gewoon even algemeen over een camera in een telefoon. :)

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 09-11-2003 15:56 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Siemens heeft 3 identieke toestellen: de M55, C60 en MC60.
Maar 1 v/d 3 heeft een camera. Genoeg keus dus als je er geen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 10:47
Heeft iemand al een handleiding gevonden voor de mc60?

Heb em al :)

[ Voor 13% gewijzigd door debeer op 10-11-2003 19:51 ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domme vraag.

een vriendin van mij heeft deze MC60 en het volgende probleem: als ze een ringtone instelt (willekeurige) voor het signaal bij het ontvangen van een sms, dan wordt die ringtone bij een sms herhaald, net zoals wanneer je een gewone oproep krijgt. Bij mijn S55, krijg ik bij een sms vanzelf eenmaal een toontje. Ik heb geen idee hoe je dat op de MC60 moet instellen. Weet iemand dit?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 00:11:
domme vraag.

een vriendin van mij heeft deze MC60 en het volgende probleem: als ze een ringtone instelt (willekeurige) voor het signaal bij het ontvangen van een sms, dan wordt die ringtone bij een sms herhaald, net zoals wanneer je een gewone oproep krijgt. Bij mijn S55, krijg ik bij een sms vanzelf eenmaal een toontje. Ik heb geen idee hoe je dat op de MC60 moet instellen. Weet iemand dit?

Bedankt!!
Kun je niet instellen dat hij 1x een toon doet ipv dat hij het herhaald? Kijk in je instellingen van het geluid of bij sms... misschien kom je daar er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft deze ook sindskort.
Ik heb al heel wat telefoons met kleurenscherm gezien, maar dit is toch absoluut het allerslechtste scherm tot nu toe. De rest van het toestel maakt ook geen geweldige indruk. Van een eindje, of op plaatjes leuke vormgeving maar als je hem in je hand hebt is het allemaal een beetje elcheapo ofzo :/
Nu is hij natuurlijk ook niet zo duur, maar dan nog zijn er zat alternatieven die op alle punten behalve misschien de leuke vormgeving stukken beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmbl waarom komt siemens niet eens op de proppen met een paar foto's van de s66 of sl66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53

greatgonzo

schit-te-rend!

ik krijg deze binnenkort via de Planet ADSL actie, en heb nog even een vraagje:

- De MT50 die ik nu heb had een soort beveiliging op de Java zitten, waardoor je alleen ota games/ringtones kon downloaden. Is dat bij de mc60 ook het geval of kun je gewoon met een datakabel dingen op het toestel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

greatgonzo schreef op 14 december 2003 @ 11:21:

- De MT50 die ik nu heb had een soort beveiliging op de Java zitten, waardoor je alleen ota games/ringtones kon downloaden. Is dat bij de mc60 ook het geval of kun je gewoon met een datakabel dingen op het toestel zetten?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12
er is geen beveiliging meer, je kunt hem gewoon vrij benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

greatgonzo schreef op 14 december 2003 @ 11:21:

Ik krijg hem ook via Planet! :)

Alleen is het nooit zeker dat je echt de siemens cm-60 zal krijgen. Op=Op
En anders krijg je een Nec I-mode toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 68280 schreef op 15 december 2003 @ 13:11:
[...]

Ik krijg hem ook via Planet! :)

Alleen is het nooit zeker dat je echt de siemens cm-60 zal krijgen. Op=Op
En anders krijg je een Nec I-mode toestel.
de man van de primafoon verzekerde me dat er voldoende op voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Inderdaad ik heb hem vandaag opgehaald en ze hadden er voldoende, er waren best veel mensen op de gratis MC60 of Nec223i op te halen. Wat was iedereen gestressed vandaag in de winkel.. (zou wel voor de kerstinkopen zijn of zo haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willems schreef op 16 december 2003 @ 19:56:
Inderdaad ik heb hem vandaag opgehaald en ze hadden er voldoende, er waren best veel mensen op de gratis MC60 of Nec223i op te halen. Wat was iedereen gestressed vandaag in de winkel.. (zou wel voor de kerstinkopen zijn of zo haha)
Dan maak ik vrijwel géén kans op de MC60. Ik mag pas op 22 december ADSL aanvragen! :(

En wat vind u er van? (Siemens MC60)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 16-12-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89690

heb em vandaag net opgehaald wel mooi ding =] *kuch* gratis bij mijn adsl aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ook :)
maar wat vraagjes.
-hoe doe ik via imode naar een site gaan?
-waar kan ik spellen downloaden?
- als ik em simlock vrij maak kan ik dan ook imode gebruiken met t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89690

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:49:
ja ik ook :)
maar wat vraagjes.
-hoe doe ik via imode naar een site gaan?
-waar kan ik spellen downloaden?
- als ik em simlock vrij maak kan ik dan ook imode gebruiken met t-mobile?
* Anoniem: 89690 wil de zelfde dingen weten =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89690 schreef op 17 december 2003 @ 16:17:
heb em vandaag net opgehaald wel mooi ding =] *kuch* gratis bij mijn adsl aansluiting :)
Krijg je dat voor je hebt afgesloten of na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je alles binne hebt en je online kan enzo.
maar iemand antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92868

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 15:02:
Weet iemand waar er meer uitgebreide specs te vinden zijn?

Wat is de res en kleurendiepte van het scherm, is er echt geen IR of BT verbinding mogelijk en heeft ie geheugen uitbreidingsslots?

Ik vind het toch wel erg jammer eigenlijk. Ben een siemens fan, 2 jaar lang uitermate tevreden geweest met mn M35 maar het wordt nu echt tijd voor iets nieuws.

Maar ik snap echt geen kont van de huidige siemens lijn. Waar is het (estethisch verantwoorde) antwoord op de SE T610? Waarom geen update op de S55 met een up to date kleurenscherm? S55i? Waarom niet op zn minst IR op de M55?

Ze krijgen nog even de tijd van me maar anders moet ik met pijn in mn hart overstappen op SE of nokia.
Hier staat best wel veel : http://uk.gsmbox.com/news/mobile_news/all/97732.gsmbox

Ik heb hem ook vanaf afgelopen maandag ;) heel coole tellie O-)

Verwijderd

iemand nog antwoord op mijn vragen?

en nog 2 vraagjes.
- hoe krijg ik een raport van of me smsje is ontvangen?, als ik status aanzet krijg ik geen ontvangst bevestiging ofzo zoals op me nokia.
- en hoe zet je dat irritant geluid uit als je een foto maakt? of kan dat niet? is zo irritant hard..

Anoniem: 100345

Ja dat raport werkt niet.
En dat klote geluid van die cam is niet uit te krijgen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 16:24:
iemand nog antwoord op mijn vragen?

en nog 2 vraagjes.
- hoe krijg ik een raport van of me smsje is ontvangen?, als ik status aanzet krijg ik geen ontvangst bevestiging ofzo zoals op me nokia.
Staat dat niet ergens op je display? Bij vorige siemensmodellen was dat ook geen sms-je maar een soort statusinformatie die ergens op je display staat.
- en hoe zet je dat irritant geluid uit als je een foto maakt? of kan dat niet? is zo irritant hard..

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Status informatie op display? Staat er bij mij ook niet. Krijg gewoon helemaal niks te zien. Foutje in software dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb deze week mijn Planet Internet bon binnen gehad. Weet iemand of de Siemens simlockvrij is? Of zo te maken? En werkt het ook met gewone GPRS of alleen met i-mode? En maakt het uit naar welke Primafoon je gaat? Wil namelijk die NEC absoluut niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Statusrapport moet natuurlijk wel door de provider ondersteund worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88864 schreef op 27 december 2003 @ 20:59:
Heb deze week mijn Planet Internet bon binnen gehad. Weet iemand of de Siemens simlockvrij is? Of zo te maken? En werkt het ook met gewone GPRS of alleen met i-mode? En maakt het uit naar welke Primafoon je gaat? Wil namelijk die NEC absoluut niet...
Ik denk dat dat OP=OP en daarna een NEC telefoon allemaal marketing trucjes zijn.
Ze willen zo snel mogelijk consumenten naar zich toe trekken.

P.S: Heb je die bon al gekregen voor je adsl pakket binnen was of daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de bon gekregen nadat mijn pakket binnen was. Overigens heb ik mijn moeder naar de Primafoon gestuurd (ben zelf een paar dagen naar Londen geweest) en het is een Siemens geworden MET sim-lock. Dus nu nog even zoeken hoe ik die eraf krijg... Enige suggesties?

Kent iemand een unlockdienst in de buurt van Breda?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 88864 op 30-12-2003 21:55 . Reden: Vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een datakabeltje van 12.50 gekocht en software gedownt en nu is ie simlockvrij.

maar weet iemand hoe ik gprs/wap instel van t-mobile in de mc60??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie dit echt een mooie telefoon?
Een kennis heeft hem van mij , echt zwaar lelijke foto's.
Met de huidige gsmtjes kan je nog niet echt hele mooie foto's maken , maar deze was toch echt het dieptepunt! Hij is veel te groot ook, maar das mijn mening .
Beetje lompe van nokia , vooral met die knoppen aan de onderkant. Zo type had Nokia ook. Ik ben niet echt fan van Nokia vandaar dat ik die type's allemaal niet weet, ben juist grote fan van Siemens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou zo groot vind ik em niet. en op de pc zien dr fotos er stukken beter uit. met genoeg licht kan je wel mooie fotos maken (voor een gsm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100345 schreef op 30 december 2003 @ 22:16:
ik heb een datakabeltje van 12.50 gekocht en software gedownt en nu is ie simlockvrij.

maar weet iemand hoe ik gprs/wap instel van t-mobile in de mc60??
Waar kun je die software downloaden? Waar heb je het kabeltje gekocht? Heb eens rondgekeken bij T for Telecom en daar kost een kabeltje 45 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 88864 op 02-01-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klein kickje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88864 schreef op 31 december 2003 @ 12:47:
[...]

Waar kun je die software downloaden? Waar heb je het kabeltje gekocht? Heb eens rondgekeken bij T for Telecom en daar kost een kabeltje 45 euro.
salesplaza.. en software moet ik ff kijke waar, weet ik niet zo precies.

maar weet iemand hoe ik gprs aan de praat krijg met de mc60?? ik heb tmobile gemailt en ze wisten het niet helaas :( maar het moet te doen zijn hoor ik van anderen.. :?

btw nog iets.. als ik me tel uitzet dan vergeet ie mijn sms instellingen. moet ik alles weer invoeren enzo. ik heb het sinds ik de nieuwe firmware erin heb van de siemens site..

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 100345 op 03-01-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 21:50

Wallie

Herr

Anoniem: 100345 schreef op 03 januari 2004 @ 00:00:
[...]
btw nog iets.. als ik me tel uitzet dan vergeet ie mijn sms instellingen. moet ik alles weer invoeren enzo. ik heb het sinds ik de nieuwe firmware erin heb van de siemens site..
Klinkt als het T-mobile <--> Siemens probleem, hebben meer Siemens telefoons last van dat ze hun instellingen niet kunnen bewaren op de sim kaart van T-mobile :(

Die T-mobile sims zijn maar gek, de SE's (T68i's) hebben er ook al zoveel problemen mee.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 06:35
Bij Gsm-trading service heb ik een datakabel gekocht voor 11 euro
inclusief verzendkosten http://www.gsm-trading-service.nl/nl/dept_102.html
En het werkt prima, je moet wel de software van de Siemens-site halen

Heb trouwens een Orange free abbo en krijg mijn GPRS ook niet aan de
praat, de MC60 staat niet eens in hun lijst met toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97273

@Otto, is die datakabel USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die foto kwaliteit is echt brak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben de telefoon gaan halen en omdat de MC 60 niet meer op voorraad was mocht ik de Siemens M55i meenen. (beter dan die NEC!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Nee, de kabel is geen USB, die kost zo rond de 35 euro, geloof ik.
Deze zal wel iets langzamer zijn, maar werkt prima (Com-poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 03 januari 2004 @ 15:45:
Ik ben de telefoon gaan halen en omdat de MC 60 niet meer op voorraad was mocht ik de Siemens M55i meenen. (beter dan die NEC!)
Vinden jullie dit een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn mc60 hangt soms :? heel vreemd, soms na het sturen van een mms of na het openen van een foto of het sluiten van een spel. Heel irritant is dit, iemand een idee hoe dit komt?
Btw heb nieuwste firmware erin geladen maar helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand een antwoord op mijn vraag? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Anoniem: 100345 schreef op 08 januari 2004 @ 23:42:
Mijn mc60 hangt soms :? heel vreemd, soms na het sturen van een mms of na het openen van een foto of het sluiten van een spel. Heel irritant is dit, iemand een idee hoe dit komt?
Heb zelf ook dit probleem, heb 'm wel een keer gedefragmenteerd en toen werd het wel iets minder. Hoor het ook van andere mensen, dus misschien is het wel een Siemens probleem

Weet iemand trouwens al, waar en wanneer er nieuwe frontjes voor uitkomen?
Heb mijn MC60 als kerstgeschenk op mijn werk gekregen :) , Siemens Mobile is onze sponsor, als Limited Edition met een geel frontje. Vind 'm zelf niet zo mooi, maar hij is wel uniek :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arnomeijs/IMG_2597.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

®Otto schreef op 10 januari 2004 @ 14:47:
[...]

Heb zelf ook dit probleem, heb 'm wel een keer gedefragmenteerd en toen werd het wel iets minder. Hoor het ook van andere mensen, dus misschien is het wel een Siemens probleem

Weet iemand trouwens al, waar en wanneer er nieuwe frontjes voor uitkomen?
Heb mijn MC60 als kerstgeschenk op mijn werk gekregen :) , Siemens Mobile is onze sponsor, als Limited Edition met een geel frontje. Vind 'm zelf niet zo mooi, maar hij is wel uniek :P

[afbeelding]
NIet zo mooi? Vind deze juist erg wreed :9~

Het is toch een beetje een speels vormgegeven toestel, daar horen felle kleuren bij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Anoniem: 100345 schreef op 08 januari 2004 @ 23:42:
Terugbrengen! Heb zware crash problemen gehad met m'n S55, d'r moet gewoon een ander toestel voor in de plaats komen!
Anoniem: 100345 schreef op 03 januari 2004 @ 00:00:
[...]

salesplaza.. en software moet ik ff kijke waar, weet ik niet zo precies.

maar weet iemand hoe ik gprs aan de praat krijg met de mc60?? ik heb tmobile gemailt en ze wisten het niet helaas :( maar het moet te doen zijn hoor ik van anderen.. :?

Kijk ff in andere topics van de S55 of M55. Denk niet dat de software gigantisch is omgegooit. Toen er nog geen ondersteuning was voor de S55 voor Orange Share, had ik en vele andere het wel al draaiende & geactiveerd! Die T-Mobile instellingen moeten ook wel bekend zijn in die topics...

Over die SMS-jes betreft icm met T-Mobile. Het is niet alleen de T68 die er zware problemen mee heeft, er zijn ook andere toestellen die zware problemen hebben met die T-Mobile simkaarten. Ook zwaar irritant dat T-Mobile hun klanten haast koud laat staan omtrent het probleem...

Wat dat betreft ben ik wel happy met Orange :). Share is de laatste tijd redelijk stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb iets heel vreemds,
Ik had ook een gratis MC60 bij mijn planet ADSL abo gekregen. Ik ging er al vanuit dat er simlock op zat en heb voor 12,50 een kabeltje besteld,
Nu heb ik dat kabeltje hier, maar heb van te voren toch nog maar even geprobeerd wat voor melding ik zou krijgen als ik mijn netwerkkaartje al zou verwisselen voordat het simlock eraf was.
En wat blijkt ?? Hij pakt T-mobile gewoon !!! Foutje van primafoon ?? Hebben meer mensen dit gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 18:35

Pogostokje

* twiet *

Een noodkreet van een MC60 bezitter ... is er iemand die de standaard ringtones even kan versturen naar mij? Per mail: --- niet meer nodig --- :) Mijn vriendin heeft zo'n toestel waar tijdens het installeren van een gedownload spelletje ALLES is kwijt geraakt. Niks stond er meer op. Erg irritant en Siemens reageert niet op vragen hierover.

//edit: heb de ringtones inmiddels! Heel erg bedankt voor de snelle en goeie hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door Pogostokje op 14-01-2004 22:59 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 13:08:
Hmm ik heb iets heel vreemds,
Ik had ook een gratis MC60 bij mijn planet ADSL abo gekregen. Ik ging er al vanuit dat er simlock op zat en heb voor 12,50 een kabeltje besteld,
Nu heb ik dat kabeltje hier, maar heb van te voren toch nog maar even geprobeerd wat voor melding ik zou krijgen als ik mijn netwerkkaartje al zou verwisselen voordat het simlock eraf was.
En wat blijkt ?? Hij pakt T-mobile gewoon !!! Foutje van primafoon ?? Hebben meer mensen dit gehad ?
Mijne was simlock.. kon geen t-mobile in.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Pogostokje schreef op 14 januari 2004 @ 13:31:
Een noodkreet van een MC60 bezitter ... is er iemand die de standaard ringtones even kan versturen naar mij? Per mail: peter @ bryte . net :) Mijn vriendin heeft zo'n toestel waar tijdens het installeren van een gedownload spelletje ALLES is kwijt geraakt. Niks stond er meer op. Erg irritant en Siemens reageert niet op vragen hierover.
Ik heb ze net naar je gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

®Otto schreef op 14 januari 2004 @ 21:03:
[...]

Kan je ze ook misschien aan mij sturen? (alperbiyik@hotmail.com)

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 14-01-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 18:35

Pogostokje

* twiet *

®Otto schreef op 14 januari 2004 @ 21:03:
Dank je! Ook voor de andere mensen die supersnel mij hebben geholpen!

Mijn vriendin is weer helemaal gelukkig. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pogostokje schreef op 14 januari 2004 @ 23:00:
[...]

Dank je! Ook voor de andere mensen die supersnel mij hebben geholpen!

Mijn vriendin is weer helemaal gelukkig. :)
Pogostokje, kan ik ze misschien ook krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Net binnengekregen via TelecomAdvies.nl en erg tevreden. Siemens had ik al eerder en de T9, agenda en menustructuur bevallen me gewoon erg goed. Even datakabeltje halen en wat downen, vraag me af hoeveel ik kwijt kan btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90413

Gabber of Otto,

Krijg morgen de data-kabel geleverd!!! Kunnen jullie me wellicht vertellen waar ik de software vandaan moet halen om de MC60 te unlocken???

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90413 schreef op 17 maart 2004 @ 13:17:
Gabber of Otto,

Krijg morgen de data-kabel geleverd!!! Kunnen jullie me wellicht vertellen waar ik de software vandaan moet halen om de MC60 te unlocken???

Thanks
Aangezien je niet mag vragen naar illegale sites verwijs ik je door naar Policy: Alle regels die op het forum gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuseer! Nieuw hier........ en naarstig op zoek naar een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo ilegaal? echt weer van dat linkse gedoe.. je mag je gsm toch wel unlocke..
maar ik weet de site zo ff niet maar op het fok forum loopt een zelfde topic waarin de site staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag je hier wel verwijzen naar een ander forum? zoals bv. het adres van dat dok-forum dat Gabber bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mag dat ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk het wel! wat bedoel je met dok forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry ik bedoel fok, forum.fok.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 21:32
Hoe zit het met de compatibiliteit wat betreft de GRPS-diensten van verschillende operators? Kan ik Orange World (voorheen Orange Share) gebruiken op een MC60 die I-mode compatibel is? En andersom, kan ik KPN I-mode gebruiken op een MC60 die gekocht is bij Orange? Iemand die dat weleens geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Op de S55 werkt dat. Tenminste, op de S55 heb je een aparte I-mode browser, naast die gewone browser. Maar op die gewone browser van de S55 kan ik ook die paar I-mode pagina's die ik ken bekijken. Andersom is helemaal geen probleem (op de S55) als ik anderen mag geloven. Ik neem aan dat dat op de MC60 verder geen verschil uit maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heeft iemand misschien een workaround gevonden voor het ontbreken van een mailclient op de mc60? Het gaat mij voornamelijk om het verzenden van e-mail (wel met attachment)

Een Java-mailclient heb ik nog nergens gevonden, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden, want Google geeft genoeg zooi :)

Zelf heb ik de oplossing maar gezocht in een webbased formulier dat dan via mijn webserver de mail verstuurd. Dit werkt op zich vrij goed, maar zonder attachments. Jammer want het formulier kan op zich prima met attachments overweg (vanaf mijn pc werkt het prima), maar de browser in de MC60 snapt helaas de form-tag:
<input type="file" name="foto">
Niet helemaal. Ook niet na het updaten van de firmware.

Iemand ideeën?

edit:
Behalve een mail-client die niet met attachments overweg kan wel wat handige apps gevonden op: http://tuxmobil.org/pda_linux_apps_java.html

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 04-05-2004 17:47 . Reden: verkeerde tag ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de s55 zag je als je een sms of gesprek had ontvangen in de stand-by modus een tekentje verschijnen op het beeldscherm. Zodat je dus niet op een toets hoefde te drukken om te zien of je iets gemist of ontvangen had. Heeft de mc60 dat ook?

Is het daarnaast ook mogelijk bij dit toestel zowel het geluid als alle trilfuncties uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 17:06
Iemand een id hoe je die telfort :X er uit krijgt???

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Pagina: 1