Toon posts:

Canon powershot G3 als webcam te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een Canon G3, nou zat ik er laatst over na te denken om een webcam aan te schaffen. Niet lang daarna vroeg ik mezelf af of het niet mogelijk zou zijn om mijn canon G3 daar voor te gebruiken. Ik heb een IEEE1394 port en 4 USB aansluitingen, ik weet niet zeker of ik een video-ingang heb maar de IEEE1394 port is denk ik een digitale ingang.

Heeft iemand dit als eens gedaan?
Kan het kwaad om te expirimenteren om mijn G3 als webcam te gebruiken? (ik weet niet of bepalde software pakketjes roet in het eten kunnen gooien)

Alvast bedankt (ik weet niet of dit topic hier thuis hoort , maar dat merk ik vanzelf wel)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Volgens mij kan je bij veel cams instellen wat voor 'mode' ze in gaan als je ze aansluit op de USB.
* Captain Pervert pakt Fuji S602 erbij
Heb hier de keuze uit DSC en PC Cam. In DSC mode wordt hij herkend als opslagmedium, in PC Cam als webcamdevice.

Er zijn veel freeware webcam tools, zoek maar even in de t.net meuktracker. Ik denk dat op die G3 ook wel een webcammode zit. Moet haast wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 11-09-2003 14:54 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Als je een tv kaart in je computer hebt heb je waarschijnlijk ook een video in. Met sommige tv kaarten kun je deze video in als webcam bron selecteren, dat zou dus moeten werken. Als je het wilt gebruiken als webcam die alleen om de aantal seconden/minuten een foto maakt, dat kan wel met Canon (maar dat wist je vast zelf ook al). Canon levert een programma bij de camera genaamd RemoteCapture waarmee je dit allemaal in kunt stellen. Je ziet met dat programma ook 'live' het beeld van je camera op je scherm, terwijl hij gewoon met usb is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik via dat programma remotecapture mijn 'live' beeld via internet broadcasten dat je weet?

Verwijderd

In ieder geval niet via dát programma, maar ik zal nog even zoeken voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even alle software bekeken, waaronder de door jouw genoemde tool. Het is inderdaad mogelijk real-time beeld op mijn computer te krijgen. Maar niet om deze te broadcasten. Mocht iemand ervaring hebben hiermee.......ik heb intresse in info

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 11 September 2003 @ 14:54:
Volgens mij kan je bij veel cams instellen wat voor 'mode' ze in gaan als je ze aansluit op de USB.
* Captain Pervert pakt Fuji S602 erbij
Heb hier de keuze uit DSC en PC Cam. In DSC mode wordt hij herkend als opslagmedium, in PC Cam als webcamdevice.

Er zijn veel freeware webcam tools, zoek maar even in de t.net meuktracker. Ik denk dat op die G3 ook wel een webcammode zit. Moet haast wel.
Nah, volgens mij zit dat toch niet echt op elke cam. Heb hier een Sony V1, en daar zit geen webcam modus op. Via vidout naar een tvkaart zou misschien wel kunnen, maar via usb kan echt niet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
canon zegt zelf op haar website:

https://self-service-kb.c...8910,Sxi=1,Case=obj(7638)

RemoteCapture is gewoon instaat om via een usb live beelden te genereren op mijn computer. Heb al verschillende software pakketjes gedownload die pretenderen dat ze via een usb capturing device kunnen broadcasten. Maar.......GEEN van hen doet het. Wat gebruiken jullie?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als je alleen beelden wil "zenden" en geen filmpjes is het toch niet zo lastig? Laat remote capture elke paar seconden een foto in een dir gooien, run een shellscriptje dat de meest recente elke seconde naar een andere dir kopieert onder een vaste naam, en draai een webservertje dat deze foto serveert. Eventueel nog even de foto schalen met een command line progje. Moet helemaal gratis kunnen, en is een leuk knutselwerkje.

Zoef

Pagina: 1