[RH9] Ximian Unstable (gnome 2.4) probleem

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Ik heb zojuist op m'n redhat 9 bak Ximian desktop unstable (Gnome 2.4) geïnstalleerd. Opzich werkt dit als een trein, met één klein probleem. Om een of andere vage reden zijn al m'n opties in het gnome-config-center (te bereiken via Systeem->Preferences) verdwenen... dit is best lastig, aangezien ik nu dus in feite niet m'n voorkeuren mbt allerlei aspecten van de desktop niet in kan stellen...
Iemand enig idee hoe ik dit weer kan corrigeren?
Ik heb al diverse opties geprobeerd, zoals het RH9 pakket voor gnome-config-center te installeren en gnome-vfs(2) opnieuw te installeren, maar dit mocht niet baten.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
In de release notes staat dat .desktop verplaatst is naar desktop, en dat je die bij een upgrade moet symlinken. Is dat goed gebeurt?
En kijk eens of de .gconf2 map nog wel bestaat...

[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 11-09-2003 17:53 ]

Leven is meervoud van lef

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik heb ook zoiets gehad, maar dan onder een eerdere versie van redhat. Maar dat heb ik eigenlijk nooit kunnen oplossen..

|>

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmja, het is ook niet voor nix unstable software he :P

"If we break it, you collect the pieces.", aldus de release notes.

Ik denk persoonlijk dat je zult moeten wachten tot er een nieuwe versie met een fix uitkomt van ximian, veel opensource gnome hackers zullen nml niet achter hun ximian-specifieke spullen zitten, die hebben het al te druk met gnome 2.4.1 ;)
Het is gebroken door een patch van Ximian, dus zal Ximian het ook moeten maken.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Ik heb ff ook het probleem op de nieuwe mailinglist van ximian gepost die over deze specifieke release gaat, en het is dus een bekend probleem. Als het goed is zou het binnenkort gefixt worden.

Ander probleem is dat op je desktop de inhoud van $HOME te vinden is ipv $HOME/Desktop. Hoe dat kan, geen idee, maar het is ook volgens mij Ximian specifiek :P
Ook gstreamer is broken, maar dat stond al bij de known issues. Dat is denk ik redelijk simpel te fixen door gstreamer van een originele source (non-ximian) opnieuw te installen... daar moet ik nog eens een keer naar kijken :)