[Serv-U ftp] Permission denied....

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
[Config]

Serv-U ftp 4.1 met anonymous logins allowed.
Wyse 1200LE thin clients
Optie 161 aangezet op DHCP server (NT4)

[Probleem]

Bij het opstarten gaan de thin clients op de ftp server zoeken naar een ini file, echter het retrieven van die file lukt om een vage reden niet.

Zie log:

6] Thu 11Sep03 14:12:31 - (000007) 200 PORT Command successful.
[2] Thu 11Sep03 14:12:31 - (000007) RETR \wyse\wnos\wnos.ini
[6] Thu 11Sep03 14:12:31 - (000007) 550 Permission denied.

Als ik eerst naar de directory wnos ga (ftp sessie vanuit dos venster) dan kan ik de file wel retrieven. En als ik BPFTP server gebruik lukt het de thin client wel om de file uit te lezen.

Het vreemde is dat het in het verleden gewoon heeft gewerkt met Serv-U, dus wat is er nu anders ??? Ben al een paar dagen aan het zoeken, wie heeft een suggestie ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Het pns gedeelte ontgaat me een beetje, maar wat heb je zelf geprobeerd tot nu toe? Rechten van het bestandsysteem gecontroleerd? Rechten in serv-u zelf gecontroleerd? Zo ja waarop staan ze atm?

Meer info en een ander forum imho :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Omdat de oorzaak ook kan liggen bij de thin clients, en zoveel gebruikers van een Wyse 1200LE zijn er nou ook weer niet, leek me PNS het juiste forum.

Maar goed ,ik ben er inmiddels achter hoe het wel gaat werken. Als de optie "lock user in home directory" aangevinkt is werkt het wel. Blijkbaar gaat een retrieve vanuit de subdir op dat moment wel goed. In bpftp heb ik die optie niet kunnen vinden, en gaat het met de standaard instellingen wel goed.

Ik had het idee dat locken in de homedir juist voor problemen zou zorgen, maar het tegendeel is in dit geval waar.

Donec eris felix, multos numerabis amicos