[Cinergy 400] Bij capturen veel dropped frames!

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 11:29
Hey, ik heb een probleem, ik zal eerst even de situatie uitleggen:
Ik had een Winfast Leadtek TV 2000 XP TV-kaart, waarmee ik vaak video capturede op 720x576 naar MJPEG, in het programa iuVCR. Dat ging prima. Ik wilde alleen een betere TV-tuner, dus ik heb de Terratec Cinergy 400 gekocht.
Nu wilde ik met deze kaart ook gaan capturen, maar als ik in iuVCR ga capturen met dezelfde instellingen als eerst bij de Leadtek, dan trekt m'n comp niet meer dan 10 fps! +- 60% is dus dropped.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb een Athlon 2600+, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik capture naar een SATA Seagate Barracuda 7200.7, die zou volgens mij ruim snel genoeg moeten zijn (dat was die ook bij m'n Leadtek).
Als ik trouwens capture in het programma van Terratec zelf gaat het ook niet goed.
Iemand een idee?

• PipelineNoise
Ik heb hem net in een ander PCI slot gegooid, en nu haal ik ongeveer 23 frames per seconde. Ik moet er alleen 25 hebben...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
op welk kleurformaat capture je? dat maakt wel veel uit, YUV2 is een goeie keus maar het gaat erom welke je tvkaart hardwarematig ondersteunt.

daarbij, welke instellingen gebruik je allemaal voor MJPEG, en welke codec?

heb je geen andere pci-hoggende dingen op de pci bus? netwerkkaart etc.. ?

[ Voor 15% gewijzigd door BuG2FiX op 11-09-2003 15:24 ]

Verwijderd

Misschien ligt het aan de driver voor je capture-kaart. Ik heb een Geforce-kaart waarmee ik in feite alleen maar met een bepaald Asus-captureprogje goed kon capturen. In VirtualDub had ik constant dropped frames, ook op een veel snellere PC. Ook het upgraden van de Geforce 1-kaart naar een Geforce 4 hielp niet in Virtual Dub.

Het probleem bleek uiteindelijk te zijn dat de Geforce-kaart WDM-capture-drivers hadden, terwijl Virtual Dub alleen goed overweg kon met Video for Windows-drivers. Om WDM drivers te kunnen gebruiken werd er dan een vertaalslag gemaakt, maar dat zorgde dus voor dropped frames. Door een capture-programma te gebruiken dat "native" geschikt was voor WDM-capture drivers had ik juist geen dropped frames.

Conclusie: waarschijnlijk heeft je nieuwe capture-kaart WDM drivers en kan je oude capture programma daar niet goed mee overweg.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Heb je geluid-preview aanstaan? Uitzetten!

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cinergy 400 heeft idd WDM drivers. VFW drivers zijn niet beschikbaar voor de chip waar de C 400 gebruik van maakt (philips SA71xx)

Hier gaat capturen alleen goed naar uncompressed avi (maar dat is een beetje groot) of een codec met weinig compressie. Bijvoorbeeld DV.

De DV-file kan je vervolgens aan virtual-dub of een andere favoriet programma voeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Coen Rosdorff op 12-09-2003 03:00 ]

• PipelineNoise
little_soundman schreef op 12 september 2003 @ 02:59:
Cinergy 400 heeft idd WDM drivers. VFW drivers zijn niet beschikbaar voor de chip waar de C 400 gebruik van maakt (philips SA71xx)

Hier gaat capturen alleen goed naar uncompressed avi (maar dat is een beetje groot) of een codec met weinig compressie. Bijvoorbeeld DV.

De DV-file kan je vervolgens aan virtual-dub of een andere favoriet programma voeren.
Komen er nog VfW drivers?? Ik mag hopen van wel...
Daarnaast is m'n processor helemaal niet zo heftig belast. +- 20% a 30%.. Dan ligt het toch niet aan de compressie?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
PipelineNoise schreef op 12 September 2003 @ 10:23:
Komen er nog VfW drivers?? Ik mag hopen van wel...
Daarnaast is m'n processor helemaal niet zo heftig belast. +- 20% a 30%.. Dan ligt het toch niet aan de compressie?
We kunnen alleen maar hopen op VfW drivers. VirtualDub wil ook helemaal niets doen met de WDM drivers. De Philips chip is nog redelijk nieuw. Dus er is nog hoop :)

Dropt frames hoeft net persee aan cpu-usage te liggen. Kan ook te maken hebben met interupts of overig verkeer op de pci-bus.

• PipelineNoise
Ik heb nog steeds problemen met het capturen.
Formaat: 720x576, PAL (25 fps)
Codec: PicVideo MJPEG codec 2.10.0.29, kwaliteit 19 v/d 20
Programma: iuVCR

Bij het capturen heb ik nog steeds dropped frames, ongeveer 1 tot 2 per seconde.
Als ik de codec op kwaliteit op 18 zet, heb ik er ongeveer 1 per 5 seconden (ook nog teveel).
Op kwaliteit 17 capturet de kaart zonder dropped frames.
Wat is hier aan te doen? Ik wil namelijk op 19 capturen.

Mijn CPU gebruik ligt tussen de 20% en 30%, dus daar ligt het niet aan. Gaat er teveel over de PCI bus? Ik denk het niet, want het aan- of uitzetten van het opnemen van geluid maakt geen verschil, en ook het uitzetten van m'n geluidskaart in systeembeheer maakt niet uit. (Het is een Audigy 1)
Wat wel verschil maakt, is het capturen naar een andere harde schijf. Op mijn (veel nieuwere) Seagate Barracuda 7200.7 heb ik meer dropped frames dan op een 80 GB Maxtor.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Heb hier dit weekend ook eens met iuVCR zitten spelen.
Raw-avi opnemen (75GB/uur) met geluid gaat prima, DV-codec + geluid (13GB/uur) gaat soms goed, maar vaak ook niet, DV zonder geluid gaat vrijwel altijd goed.

Dit alles op 720x576px met 44,1khz/16bit/stereo geluid. P4 2,4Ghz.

De app van terratec gaat meestal wel goed met het DV codec. CPU belasting is 70% maar schijnbaar is de combinatie van alle onderdelen net niet snelgenoeg om te cappen op 25fps. Als de cpu net iets te laat een nieuwe afbeelding van de kaart afhaald is er alweer een frame weg. Ook software/codec/drivers zijn dus zeer belangrijk.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Vandaag gecapped met fly 2000 tv en huffyuv codec (lossless).
Loopt erg lekker. 30-40% cpu, en 35GB per uur.

http://neuron2.net/www.math.berkeley.edu/benrg/huffyuv.html
http://www.fly2000.ru/index_e.html

iuvcr werkt niet echt meer. Mogelijk dat jij er met iuvcr en huffyuv codec wel komt.

• Gucky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
Heb dezelfde problemen met de Cinergy 600 gehad.
Ik werk nu met ChrisTV 3.51 Pro; recording nog zonder compressie; geen dropped frames.
Dat gaat een stuk beter met hogere resolutie...
Alleen werkte DivX Pro 5.05 niet zo goed; dit was een zeer trage versie die inmiddels al door een snellere vervangen schijnt te zijn.

Met de drivers had ik trouwens een raar probleem: de nieuwste geeft een heel veel slechter beeld, dus terug naar WDM 1.4: veel betere beeld kwaliteit.

Heeft iemand dit ook geconstateerd?
Nieuwe WDM-driver niet verder getest op performance: beeld kwaliteit laag: weg dus.
Al-met-al is dit dus zeer critisch.

Verdere gegevens: P4/3GHz op P4C800E.

Gerard.

• PipelineNoise
Gucky schreef op 30 november 2003 @ 22:39:
Heb dezelfde problemen met de Cinergy 600 gehad.
Ik werk nu met ChrisTV 3.51 Pro; recording nog zonder compressie; geen dropped frames.
Dat gaat een stuk beter met hogere resolutie...
Alleen werkte DivX Pro 5.05 niet zo goed; dit was een zeer trage versie die inmiddels al door een snellere vervangen schijnt te zijn.

Met de drivers had ik trouwens een raar probleem: de nieuwste geeft een heel veel slechter beeld, dus terug naar WDM 1.4: veel betere beeld kwaliteit.

Heeft iemand dit ook geconstateerd?
Nieuwe WDM-driver niet verder getest op performance: beeld kwaliteit laag: weg dus.
Al-met-al is dit dus zeer critisch.

Verdere gegevens: P4/3GHz op P4C800E.

Gerard.
Ik gebruik nu nog versie 1.4 van de WDM-drivers van Terratec, ik dacht dat dat de nieuwste waren (of gebruik je de drivers van Philips?).
Er is inderdaad een nieuwe DivX uit (versie 5.1.1), die op "fastest" zeker kan opnemen. Alleen volgens mij heb je veel betere kwaliteit door de uncompressed frames 3-pass te encoderen in DivX of Xvid ofzo.

[edit]
Ik zie inderdaad net op de site van Terratec dat er nieuwe WDM-drivers zijn. Ik ga maar eens zoeken op verschillende fora of dit een verbetering is...

[ Voor 9% gewijzigd door PipelineNoise op 01-12-2003 13:07 . Reden: Toevoeging ]

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb zelf ook die 400 en heb er geen problemen mee, waar ik op een gegeven moment wel achter kwam is dat als je captured je het beste de weergave op de laagste resolutie kan zetten (die kan idd anders zijn dan wat je opneemt).

Verder capture ik direct naar divx 5 (1000-1400 K/s bitrate) en dat werkt goed met geen of extreem weinig dropped frames.

• PipelineNoise
delorean7 schreef op 01 december 2003 @ 13:18:
Ik heb zelf ook die 400 en heb er geen problemen mee, waar ik op een gegeven moment wel achter kwam is dat als je captured je het beste de weergave op de laagste resolutie kan zetten (die kan idd anders zijn dan wat je opneemt).

Verder capture ik direct naar divx 5 (1000-1400 K/s bitrate) en dat werkt goed met geen of extreem weinig dropped frames.
Welke WDM-drivers gebruik je? Dan maakt misschien nog wel uit bij het functioneren.
Je kan trouwens op www.fly2000.ru de laatste reference drivers voor de Cinergy 400 downlaoden van Philips.

[edit]
Ik zie dat de drivers op Fly 2000 ouder zijn dan van Terratec zelf...
[/edit

[ Voor 8% gewijzigd door PipelineNoise op 01-12-2003 13:51 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Ik heb ook een Cinergy 400 en had in het begin precies hetzelfde probleem onder w2k. Na een installatie van de laatste servicepack (4) was het probleem opgelost.
Dii was op een kt333 ultr2 mobo van MSI en een XP 2000+

Nu capture ik bij volledige pal resolutie en compres ik ook direct naar DIvx wat dus super werkt! Tis echt een topkaart!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

PipelineNoise schreef op 01 december 2003 @ 13:47:
[...]

Welke WDM-drivers gebruik je? Dan maakt misschien nog wel uit bij het functioneren.
Je kan trouwens op www.fly2000.ru de laatste reference drivers voor de Cinergy 400 downlaoden van Philips.

[edit]
Ik zie dat de drivers op Fly 2000 ouder zijn dan van Terratec zelf...
[/edit
Ik gebruik al geruime tijd 1.4.0.0
Pagina: 1