Playstation 2 DVD geeft groen beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb hier een Playstation 2 op een Sony breedbeeld TV staan. Er zit een orginele Playstation 2 naar scart kabel bij. Bij gewoon spellen ziet het er goed uit, maar bij DVD's afspelen krijg ik groen beeld. Met bijvoorbeeld de S-video kabel is de kleur wel goed.

Hoe kan dit? Kapotte kabel?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

neuh..dat is een truukje om je een duurdere kabel te laten kopen.. bij enkele game zaken heb je een mogelijkheid met een afstandsbediening met een cd erbij, die als je die draait, je nooit emer groen beeld hebt.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:20
Zie het grote ps2 topic in dit forum. Daar is net een discussie geweest over deze kabels. Blaze is een goede kabel. Het grote PS2 topic - Part II

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij heeft dat iets met je instellingen te maken, je kunt nml. uit verschillende beeld modussen kiezen, waaronder SVHS, YUV en RGB, ik denk dat hij op YUV staat, maar dit weet ik niet zeker, kijk er maar eens naar, of je daar iets aan kunt veranderen. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grote topics zijn niet voor specifieke problemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JvS schreef op 11 September 2003 @ 15:56:
Grote topics zijn niet voor specifieke problemen.
Maar in het "grote" topic is dit probleem al meerdere malen compleet uitgekauwd. Een beetje search mag wel worden verwacht imho. Overigens is dit geen specifiek probleem maar meer een algemeen bekende "feature" van de PS2.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 11-09-2003 16:12 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 17:39
Bor_de_Wollef schreef op 11 September 2003 @ 16:12:
Overigens is dit geen specifiek probleem maar meer een algemeen bekende "feature" van de PS2.
En dat komt door macrovision kopieerbeveiliging...

Macrovision werkt alleen over het composiet signaal. Standaard krijg je bij de ps2 een composiet videokabel.

RGB is veel betere kwaliteit, maar hier werkt macrovision niet op. Om toch ervoor te kunnen zorgen dat gebruikers de dvd-films niet gaan kopieren heeft sony besloten om van dvd's alleen het groene gedeelte over RGB te sturen.

Bij enkele modellen is het mogelijk om 1 draadje te solderen, waarbij deze restrictie opgeheven wordt. Helaas vervalt hiermee wel de garantie.

Een andere mogelijkheid is idd een dure kabel te kopen. Sommige kabels hebben een schakelaartje voor spel-stand en dvd-stand.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bor_de_Wollef schreef op 11 september 2003 @ 16:12:
[...]

Maar in het "grote" topic is dit probleem al meerdere malen compleet uitgekauwd. Een beetje search mag wel worden verwacht imho. Overigens is dit geen specifiek probleem maar meer een algemeen bekende "feature" van de PS2.
Nou leg het dan even hier uit, dan kan een volgende het ook vinden. Dat in SP het beleid is dat alles in grote topics moet is leuk, maar info is onvindbaar. Leg het hier even uit en een volgende kan het probleem ook makkelijk vinden. Quote desnoods even een post uit dat topic. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JvS schreef op 11 September 2003 @ 17:55:
[...]

Nou leg het dan even hier uit, dan kan een volgende het ook vinden. Dat in SP het beleid is dat alles in grote topics moet is leuk, maar info is onvindbaar. Leg het hier even uit en een volgende kan het probleem ook makkelijk vinden. Quote desnoods even een post uit dat topic. :)
Sorry maar daar hebben we toch een search knop voor? OVerigens is alles al gezegd hier wat ie moeten weten (macrovision / op te heffen met een rgb kabel).

offtopic: Waarom heb je dan "Eerst zelf proberen en zoeken, dan pas (duidelijk) vragen" als sig? De search leverde echt heel veel: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 11-09-2003 17:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow kijk, dat wist ik niet, Jij hebt het over een groot topic. En als ik ergens wel een hekel aan heb is het wel "dat staat wel ergens in dat grote topic" en daar doe ik dus niet aan mee :P. Laten we dit topic maar lekker wegzakken :)

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb antwoord. En inderdaad in grote topics zoeken heb ik ook een hekel aan. Ik had gezocht, maar net iets anders, en niets gevonden. Niet iedereen is zo goed in zoeken, sorry... :P

Bedankt in ieder geval, ik weet genoeg! :)
Pagina: 1