Toon posts:

PC als DVD/MP3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wat hardware over, en nu had ik het idee om daar een PCtje van te bouwen om naast de TV en Stereo te zetten en als DVD en MP3 speler te gebruiken.

De hardware die ik heb: een P200MMX met mainbord en 32 MB, een Matrox videokaartje, een Creative DVD-speler (2nd gen) en een DRX2 decoder kaart. Wat heb ik nog meer nodig, (een klein HDtje en een geluidskaart, neem ik aan, en wat voor geluidskaart is hiervoor geschikt (ik wil hem op mijn Dolby Pro Logic stereo aansluiten) en kan ik zonder een monitor die computer DVDs en MP3s laten draaien (dus alleen de TV als beeldscherm gebruiken?)(alleen de MPEG kaart heeft TV-out namelijk...)

Verder: is een P200MMX wel genoeg (ik heb dan wel een MPEGkaart, maar is die toch nog processor-afhankelijk)

Ik heb wel eens afstandsbedieningen gezien, dat leek me wel erg leuk, werkt dat met elke PC/MPEG kaart? En wat kost zoiets?

Wat voor kabels heb ik nodig? En waar kan ik ze vinden? (geen enkele computerzaak in rotterdam heeft ze, ze verwijzen me door naar elektronicazaken, maar die weten het meestal ook niet...)

Alvast bedankt, Alexander.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
qua cpu moet het kunnen, mijn hollywood+ heeft minimaal een p133 nodig en een dxr2 is wel te vergelijken. voor wat betreft de geluidskaart maakt het niet zoveel uit. pro logic lift namelijk als het ware met het stereosignaal mee. beetje ruisvrij geval is goed. (vortex1 ??)

je kunt wel zonder monitor draaien, maar omdat je dan niet ziet wat je doet wil dit eigenlijk alleen als je maar één programma draait. dus óf mp3 óf dvd.

anders zou ik toch ergens een tweedehands videokaartje op de kop proberen te tikken met tv-uit.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Misschien zou je hier eens kunnen kijken: http://www.dvdutils.com ... en dan onder Buyers Guide ... staan wel aardige tips ...

Verwijderd

Voordat je geld ga investeren kijk eens hier en hier voor meer info.
Dit is de US-site met iets meer info.

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/na/images/products/pc/aiw_128/aiw128_board.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/na/images/products/pc/aiw_128/aiw128poster.jpg

De ALL-IN-WONDER 128 is zeer geschikt voor dit werk. Dan kan je je compu ook ergens anders voor gebruiken.

zk6

Verwijderd

En wat kost dit "wonder" ?

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh, het gaat mij er dus om om DVD films te kijken op mijn TV, via mijn oude PC, die Ati is volgens mij alleen AGP, dus dat gaat sowieso niet door.

Bovendien, als ik zoveel geld ervoor wil uitgeven, koop ik wel lekker een leuke echt DVD-speler voor 700 piek ofzo. ;)

En ergens anders voor gebruiken, dat wil ik dus juist niet. ;)

Verwijderd

Phazer: En wat kost dit "wonder" ?

AGP ATI All-in-Wonder 16Mb TV-In/Out/Tuner 3D Rage 128GL Chipset Retail 539

AGP ATI All-in-Wonder 32Mb TV-In/Out/Tuner 3D Rage 128GL Chipset Retail 607

Voor een 'review' kan je de C!T jan 2000 raadplegen.

Lynx:
Ik heb begrepen dat je dat wil gaan doen ik heb alleen aan gegeven dat er ook andere mogelijkheden zijn. Een DVD in je compu naar je audio installatie biedt je meer mogelijkheden dan een 'standalone DVD-player'. Met deze beslissing heb je alleen de eerste stap gemaakt in het totale 'home-multimedia' gebeuren. Maar in ieder geval zk6.
Pagina: 1