[BF1942 + DC] Terug naar desktop knallen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Ik heb hier alle officiele versies van Bf1942. Dat wil zeggen: Originele Bf1942, originele BF1942: Road to Rome en originele BF1942: Secret Weapons of World War II.

Nou is mijn probleem al een tijdje, dat ik er elke keer met Desert Combat uitgegooid wordt. Ik weet dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Ook al op Desert Combat forum gekeken, maar niemand heeft DE oplossing.

Maybe dat hier mensen zijn die me kunnen helpen.

Specs:
- P4 2.4c
- Asus P4C800-deluxe
- Radeon 9800 Pro
- Creative Audigy II Platinum
- 2 x 512 PC3200 Dane-Elec
- 2x40GB 7200 RPM schijven in Raid 1 (striped)
- 1x80GB 7200 RPM schijf als secundaire schijf

Herinstallatie heeft al paar keer plaatsgevonden, zonder resultaat. Alle BF versies werken wel perfect !!!!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

heb je toevallig de 0.39 versie al geinstaleerd ?
en zo ja ....had je wel de .38 daarvoor geinstaleerd staan ?
Je zal ook even moeten kijken of je custom maps al een keer weg zijn gehaald ....daar kan ie ok over z'n zeik gaan

Verwijderd

Ik heb er ook last van, onwijs irritant.
Telkens als ik met een Hind een ander vliegtuig van de allies raak dan lig ik eruit.
De enigste oplossing die ik nu heb is een ah64 jatten en daarmee op hun vliegtuigen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Talon schreef op 11 September 2003 @ 17:15:
heb je toevallig de 0.39 versie al geinstaleerd ?
en zo ja ....had je wel de .38 daarvoor geinstaleerd staan ?
Je zal ook even moeten kijken of je custom maps al een keer weg zijn gehaald ....daar kan ie ok over z'n zeik gaan
Ja, die is geinstalleerd. en nee, heb 0.38 nooit gehad vanwege een defecte videokaart. Tegen de tijd dat ik een nieuwe kaart had, was 0.39 uit en heb ik die geinstalleerd. Eerst stand alone, daarna complete deinstallatie, 0.35 erop en toen 0.39.

Nog steeds niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Aangezien er duidelijk meer mensen zijn met dit probleem, lijkt het me een bug in Desert Combat. Heb je ook al eens andere drivers geprobeerd, voor je mobo/videokaart?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Battlefield 1942 topic deel XII
"1.4 patch: Battlefield crasht weer als vanouds naar de desktop?

Kan kloppen tot nu toe is het gebleken bij elke patch dat je weer je refreshrates op 1 moet zetten. Kijk hier dus eerst naar. Je vindt deze waarde in: X:\Battlefield dir\Mods\bf1942\Settings\VideoDefault.con en kijk naar renderer.allowAllRefreshRates als er een 0 achterstaat, moet je hier een 1 van maken."

PGEQRZEM

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Massiefje schreef op 12 september 2003 @ 12:15:
[...]

Ja, die is geinstalleerd. en nee, heb 0.38 nooit gehad vanwege een defecte videokaart. Tegen de tijd dat ik een nieuwe kaart had, was 0.39 uit en heb ik die geinstalleerd. Eerst stand alone, daarna complete deinstallatie, 0.35 erop en toen 0.39.

Nog steeds niets :(
je moet eerst .38 geinstalleerd hebben om met .39 te spelen:
** DesertCombat .38 must be installed first
http://www.desertcombat.com/?page=download_DC0.39

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
RedFox schreef op 13 September 2003 @ 10:23:
[...]

je moet eerst .38 geinstalleerd hebben om met .39 te spelen:

[...]

http://www.desertcombat.com/?page=download_DC0.39
Gisteravond EINDELIJK de 0.38 versie gevonden (tnx XS4All :D). tot nu toe gaat het goed, maar ja, kan vanavond ineens weer brak en traag zijn :S

Bedankt voor de reacties in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb dat terugknallen ook.

Mijn specs:

Abit NF7-S
Amd 2500+
1024 DDR PC3200 Twinmos
Radeon 9600 Pro
Kan kloppen tot nu toe is het gebleken bij elke patch dat je weer je refreshrates op 1 moet zetten. Kijk hier dus eerst naar. Je vindt deze waarde in: X:\Battlefield dir\Mods\bf1942\Settings\VideoDefault.con en kijk naar renderer.allowAllRefreshRates als er een 0 achterstaat, moet je hier een 1 van maken."
Gedaan :)

Ik heb de refreshlock geinstalleerd en geënabled.

Ik heb de Omega drivers (nieuwste) geuninstalled en opnieuw geinstalleerd zonder de refreshfix. Ik weet niet of die refreshfix ook helemaal verwijderd is na het uninstallen van die omega drivers.

Ook kan ik Halo niet draaien. ( HALO wil niet draaien, probleem met direct3D ). Ik heb alles gedaan wat er in dit topic en in de andere topics staat maar dat hielp niks.

Het heeft volgens mij echt te maken met die refreshrate. Mijn monitor kan maar 60 hz aan, ik heb al een andere monitor geprobeerd, deze kon tot 85 hz maar ook dat mocht niet baten. Heeft er iemand al een duidelijke en definitieve oplossing gevonden, want ik wil toch graag al die dure spellen spelen (zijn legaal). Battlefield is upgedate naar de laatste versie.

Help me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
*schop*, weet er niemand de oplossing? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x:\Battlefield dir.\Mods\bf1942\Settings\VideoDefault.con en dan van renderer.setFullScreen 1 een 0 maken.

Om Battlefield in een venster te spelen, bij een crash krijg je meestal een msgbox met de precieze foutmelding waar we misschien wat meer mee kunnen en bij geen msgbox popup is er waarschijnlijk toch ergens iets fout met je refreshrates.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ja, dat dacht ik ook. Ik had de refresh-fix van de omega drivers mee geinstalleerd. Om die fix eraf te gooien heb ik dus die omega drivers gede:installeerd en opnieuw geinstalleerd maar daar heb ik alles toen uitgevinkt. Is er misschien iets achtergebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
ik had dus het zelfde probleem , heb alleen een ati 9600 pro

ik had de v-sync uit staan , omdat dat beter is voor cs

en elke keer als ik een nieuwe driver deed uitproberen hop automatish die v-sync uit ,

nu heb ik hem dus eens aan laten staan , en hij crasht me niet meer

meschien heb je die ook uistaan , die staat normaal automatish aan ,

dus als je hem niet hebt uitgezet hoef je er niet na te kijken maar veel s6

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik weet niet of de TS het probleem al opgelost had, maar nu kan het in ieder geval gevonden worden met de search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Nutser schreef op 03 januari 2004 @ 23:59:
ik had dus het zelfde probleem , heb alleen een ati 9600 pro

ik had de v-sync uit staan , omdat dat beter is voor cs

en elke keer als ik een nieuwe driver deed uitproberen hop automatish die v-sync uit ,

nu heb ik hem dus eens aan laten staan , en hij crasht me niet meer

meschien heb je die ook uistaan , die staat normaal automatish aan ,

dus als je hem niet hebt uitgezet hoef je er niet na te kijken maar veel s6
Ik kan helemaal niks vinden over V-sync. Sommigen hebben er last van anderen niet. Ik had er ook last van maar een vriend van mij niet. We hadden dezelfde updates en versienummers. Ik heb toen alle mod.dll's van mijn BF dir's vervangen voor de werkende mod.dll's van zijn werkende versie. That has done the job :).

Voor de snelle lezers: Dit werkt alleen als je dezelfde builds en updates hebt.

Ik praat over deze dirs:
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\bf1942 (hier heb ik alleen "mod.dll" vervangen.)
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\XPack1 (Ik heb heel deze dir vervangen voor de gelijknamige dir van de werkende versie.)
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\XPack2 (Ik heb heel deze dir vervangen voor de gelijknamige dir van de werkende versie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
bobje86nl schreef op 04 januari 2004 @ 01:58:
[...]
Ik kan helemaal niks vinden over V-sync. Sommigen hebben er last van anderen niet. Ik had er ook last van maar een vriend van mij niet. We hadden dezelfde updates en versienummers. Ik heb toen alle mod.dll's van mijn BF dir's vervangen voor de werkende mod.dll's van zijn werkende versie. That has done the job :).

heb dat idd ook gedaan , heb hier namelijk 3 pc's staan , met allemaal orginele battlefields , en op de mijne liep die niet ,

maar na die gecopied te hebben , help het nog niet ,

ik heb ook heel wat afgetest met die refreshlock ,
wist bv niet dat je "renderer.allowAllRefreshRates 0" in "VideoDefault.con" kon veranderen naar 1 ,

en dan de refreshrate in het spel zelf intestellen

maar dat mocht ook niet helpen ,

het enigste wat wel hielp bij mij is die vertical sync aan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Nutser schreef op 04 januari 2004 @ 04:00:
[...]

heb dat idd ook gedaan , heb hier namelijk 3 pc's staan , met allemaal orginele battlefields , en op de mijne liep die niet ,

maar na die gecopied te hebben , help het nog niet ,

ik heb ook heel wat afgetest met die refreshlock ,
wist bv niet dat je "renderer.allowAllRefreshRates 0" in "VideoDefault.con" kon veranderen naar 1 ,

en dan de refreshrate in het spel zelf intestellen

maar dat mocht ook niet helpen ,

het enigste wat wel hielp bij mij is die vertical sync aan zetten
Ik heb wat rondgezocht, maar waar doe je dat? Ik denk dat ik er overheen kijk o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
ga naar je desktop , klik rechts , ga dan naar settings->advance-> dan zie je een heleboel , met onderandere OPEN GL , en Direct3D , en in die 2 moet je ff kijken ,

en dan staat er onderaan in dat menutje v-sync of vertical sync,

en die ff sjekke , ik heb ze bij ze alle2 aan staan nu

s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Bij mij staan ze allebij "altijd uit". Het lijkt erop dat bij de één andere oplossingen zijn, als bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
bobje86nl schreef op 04 januari 2004 @ 15:06:
Bij mij staan ze allebij "altijd uit". Het lijkt erop dat bij de één andere oplossingen zijn, als bij de ander.
zet ze eens aan dan?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Nutser schreef op 04 januari 2004 @ 15:11:
[...]

zet ze eens aan dan?:)
Maakt niets uit. Het spel werkt ook dan nog voor de volle 100% :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
jij hebt een probleem?

over dat je bf naar de destop knalt ?

ik zeg dus , zet die eens aan , want het kan daar aan liggen , bij mij werkt het wel,

dus het maakt toch niet uit of die 100% draait?

heb je dat al eens geprobeerd?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Nutser schreef op 04 januari 2004 @ 15:20:
jij hebt een probleem?

over dat je bf naar de destop knalt ?

ik zeg dus , zet die eens aan , want het kan daar aan liggen , bij mij werkt het wel,

dus het maakt toch niet uit of die 100% draait?

heb je dat al eens geprobeerd?? 8)7
hij had het probleem al...en heeft het opgelost... kijk hier maar:
bobje86nl schreef op 04 januari 2004 @ 01:58:
[...]

Ik praat over deze dirs:
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\bf1942 (hier heb ik alleen "mod.dll" vervangen.)
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\XPack1 (Ik heb heel deze dir vervangen voor de gelijknamige dir van de werkende versie.)
* EA GAMES\Battlefield 1942\Mods\XPack2 (Ik heb heel deze dir vervangen voor de gelijknamige dir van de werkende versie.)
als mijn pc standaard draait (2500+) knalt DC niet naar de desktop...maar alsie op 3200+ draait, gebeurt dit ongeveer elke map... Ik heb ook van alles gebrobeerd, maaar niets blijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
SileX schreef op 05 januari 2004 @ 12:19:
[...]

hij had het probleem al...en heeft het opgelost... kijk hier maar:

[...]

als mijn pc standaard draait (2500+) knalt DC niet naar de desktop...maar alsie op 3200+ draait, gebeurt dit ongeveer elke map... Ik heb ook van alles gebrobeerd, maaar niets blijkt te werken
Het lijkt erop dat die processor die 200 mhz FSB niet aankan bij een grote load (BF DC bijvoorbeeld). Probeer eens een normale 3200+. Werkt dat wel, dan ligt het dus aan je processor die dat niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
bobje86nl schreef op 05 januari 2004 @ 14:33:
[...]
Het lijkt erop dat die processor die 200 mhz FSB niet aankan bij een grote load (BF DC bijvoorbeeld).

Probeer eens een normale 3200+. Werkt dat wel, dan ligt het dus aan je processor die dat niet aankan.
ja, daar was ik ook al uit... en laat in nou net geen 3200+ hebben liggen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
SileX schreef op 05 januari 2004 @ 14:59:
[...]

ja, daar was ik ook al uit... en laat in nou net geen 3200+ hebben liggen B)
Ja dat snap ik ook wel. Je kan misschien eentje van iemand anders lenen of desnoods vragen of je met je pc langs mag komen bij een lokale PC-boer. Misschien wat omslachtig maar naar een goede research weet je waar je problemen vandaan komen.
Pagina: 1