Toon posts:

XP2100+ t.o.v. XP2800+ is het mijn investering waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters,

Ik overweeg mijn bestaande processor the upgraden van een Athlon XP2100+ naar een Athlon XP2800+. Buiten het feit dat de kloksnelheid van de 2800+ hoger ligt, ligt ook de fsb snelheid op 333mhz i.p.v. 266mhz voor de 2100+ (ik heb geheugenmodules die op 333mhz berekend zijn).

Nu heb ik 2 vragen eigenlijk:

A. Ga ik deze investering merken in preformance van mijn pc, of is het de moeite niet waard (meest gebruikte toepassingen zijn games)
B. Mijn Athlon XP2100+ heeft altijd zeer hoge temperaturen (60-70°c). Vallen die bij een XP2800+ lager uit?

Systeem:

Athlon XP2100+
Mobo Chieftech Apogee 7njl1 (nforce2)
Ati radeon 9700 pro
120GB HDD 7200rpm
1024 MB DDR 266 mhz (kan tot 333mhz)
Windows XP professional

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Het schijnt dat de XP2800+ minder warmte produceert maar daar zou ik niet vanuit gaan. Als jij een beetje kenner bent op pc-gebied en je observeert je games goed als je ze speelt zal je het uiteraard merken. Aangezien de rest van je systeem lekker is zal hij de gehele perfomance omhoog trekken, maar is het nu zo dan dat je er niet goed mee kan werken? Deze condif moet perfect werken denk ik hoor voorlopig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zo te merken heb je een Palomino core, die zijn heel erg warm.

Als je een XP2800+ (Barton) koopt heb je de volgende pluspunten 2x zoveel cache geheugen, hogere FSB, hogere kloksnelheid. Tel er bij op dat dan ook je geheugen op optimale snelheid en nog steeds Dual Channel kan draaien maakt dat je performance er zeker op vooruit zal gaan.

Je geeft niet aan wat voor processor koeler je hebt, maar ik zal daar wel in investeren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er loopt in OH een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic :) Daar behoor je zulke vragen te laten. Lees wel eerst de startpost aldaar door!

Dit topic is gesloten.