BBNED postcodecheck

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 34124

Topicstarter
Ik heb sinds july met smart zitten wachtten tot BBNED hier beschikbaar zou zijn, de postcodecheck gaf steeds aan beschikbaar vanaf augustus 2003 en de isp's zoals cistron gaven dit ook aan. Nu kijk ik en tot mijn verbazing zie ik dat het alleen voor zakelijk gebruik is.
Je word blij gemaakt met een dode mus :( EN BIJ CISTRON staat ook ineens niet beschikbaar echt een ....streek van bbned.

de postcodecheck geeft dit aan:

DSL is beschikbaar in uw regio!

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.

Weet iemand precies wat bitlijnen zijn en waarom een particulier ze niet kan gebruiken?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 11-09-2003 12:28 ]

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar ik wil wel even zeggen dat ik het niet zo slim vind je adres hier te plaatsen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Bitstream-lijnen worden door BBned gehuurd van KPN om gebieden te ontsluiten waar BBned zelf geen dekking heeft. Vanwege een uitspraak van de Opta verhuurt KPN deze lijnen tegen een commercieel tarief aan BBned ipv tegen kostprijs. Daardoor zijn die lijnen ERG duur en zal de prijs voor consumenten meetal te hoog zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 11-09-2003 12:23 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Wokschotel schreef op 11 September 2003 @ 12:22:
Bitstream-lijnen worden door BBned gehuurd van KPN om gebieden te ontsluiten waar BBned zelf geen dekking heeft. Vanwege een uitspraak van de Opta verhuurt KPN deze lijnen tegen een commercieel tarief aan BBned ipv tegen kostprijs. Daardoor zijn die lijnen ERG duur voor consumenten.
ERG duur... naja, ik meen iets van 119 EUR excl per maand voor 512kbit.

maar de echte die-hards (zoals ik vroeger met isdn) hebben dat wel aan telefoonrekning ;)

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb net een postcode check gedaan bij demon en daar staat dat beschikbaar is : 1813JL
Maar ik heb begrepen dat jullie DSL over BBNED loopt, al ga ik een postcode check doen bij BBNED dan geeft ie aan dat het nog niet mogelijk is en de eerste aankomdende maanden nog niet op de planning staat.

Hoe kan dit?? loopt het wel over BBNED?

The "real" Champ will always be The Champ

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Heb hetzelfde probleem hiero in Hoogeand-Sappemeer :( :( Echt klote!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BBned zou komen in Aug. Maar alleen bedrijven...

Dit had ik dus al veel eerder opgemerkt ;)

Heb gewoon xs4all genomen maar en ben daar ook zeer blij mee

Tweakers Discord

Pagina: 1