[PHP] Session vars en back in de browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie gemaakt. Deze applicatie maakt voor de navigatie gebruik van session vars. Een session var voor de hoofdgroep en een voor de subgroep.

Als ik nu van hoofdgroep 1 item 3 met een link ga naar hoofdgroep 2 en item 2 en vervolgens back klik gaat dan gaat hij naar hoofdgroep 2 item 3. Dit komt omdat als ik binnen hoofdgroep 1 navigeer, de session var hoofdgroep niet meer meegestuurd word naar de browser. Is hier een simpele oplossing voor of moet ik toch maar alle links replacen en deze sessionvars niet meer gebruiken?

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Uit je verhaal blijkt niet of een item in twee hoofdgroepen mag voorkomen. Als item 3 alleen in hoofdgroep 1 voor kan komen, zou je bij item 3 toch kunnen afleiden dat het hoofdgroep 1 moet zijn?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, echter deze item nummers staan ook in een session var. Als ik nu bijvoorbeeld op een item pagina een wijziging aanbreng, staat de itemid niet meer in de URL (deze haalt het script uit de sessie.). Ga ik nu naar een andere item, en klik dan back, dan heeft hij alsnog geen itemid.