Draadloze oplossing voor bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 02:13
Ik heb op dit moment een linux servertje draaien, waar de internet verbinding op in komt. Dit servertje verdeelt het internet weer verder via een hubje.

Ik ga binnenkort een laptop aanschaffen en wil deze draadloos van het internet gebruik laten maken via deze server, de overige pc's wil ik gewoon op de manier zoals het nu is aangesloten houden op de server (via de hub en de kabels)

Nu ben ik niet zo thuis in de wireless lan mogelijkheden, maar is het gewoon mogelijk om een accesspoint op de aanwezige hub aan te sluiten en de laptop verbinding te laten maken met dit accespoint, zodat de laptop nu ook op het netwerk zit.??

Of zie ik dit nou compleet verkeerd?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Of gewoon een wirelesskaartje in je server proppen en daar je laptop dus wireless op aansluiten.

Verwijderd

maar het is idd het makkelijkst om een AP op je hub te prikken... hoef je (in principe) niets te configgen

• Roeland_
  • Laatst online: 27-04 02:13
Ga het mogelijk anders doen.

Ik sluit een Wireless router aan op mijn kabel modem. Op dit router sluit ik de server en de overige pc's via utp aan. De laptop maakt dan contact met de wireless router....

• PROnline
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 12:20:
maar het is idd het makkelijkst om een AP op je hub te prikken... hoef je (in principe) niets te configgen
Als je dat echt zo denkt ben je de zoveelste prutser die denkt wel ff wireless aan te leggen. Denk bijvoorbeeld aan je beveiliging. Anders krijgt iedereen met een wireless aansluiting automatisch een ip voor je netwerk binnen een straal van 100 tot 150 meter van jou.

Verwijderd

kep thuis een wifi netwerk en knappe jongen als je erop komt :P

idd, we hebben geen WEP key ingesteld... wrom week eik nie, maar de ontvangst is zo kut dat er toch niemand op kan komen...

De wifi is tussen mij en de buren en er zijn maar een paar plaatsen in huis waar de ontvangst redelijk is... (gewapend betonnen muren)

en waar ben je zo bang voor? dat ze m'n geshared mp3-tjes kunnen zien als ze met hun laptoppie in de voortuin staan? sjonge jonge...
Pagina: 1