Toon posts:

Modem klapt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de PC van mijn ouders klapt de modem er regelmatig uit. Je hoort eerst een klikje in de systeemkast en dan wordt de verbinding verbroken. Het lijkt er op of dat dit gebeurt als er wat meer van de computer gevraagd wordt. De problemen begonnen na aanschaf van een Lifetec 17" monitor. Nadat ik de monitor op 800x600 heb gezet is het iets beter geworden. Hoe kan dit en vooral hoe los ik het op? Ik heb de compu al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.
Systeem:
AMD 400 K6-2 3d
Asus P5A-B moederbord
128 mb ram pc100
5,7 GB Maxtor HD
Safeway 56K modem
4Mb S3 TRIO videokaart
36speed A-Open
Netwerkkaart ISO
17" Lifetec Monitor
W98 Second Edition

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, "Verbinding verbreken na 5 minuten bij geen modem activiteit".

Staat dit toevallig aangevinkt

And The Only One

Verwijderd

ik heb een focking ander systeem

en wie koopt er dan ook een lifetech monitor ;) m'n broer werkt bij de help desk van lifetech maar ik weet het ook al

je moet ff de modem achterin in een andere port stoppen dan ga je naar device manager je gooit bij porten de 2 (bij mij dan 2) poorten eruit en je start hem hem opnieuw op en hij vind je modem automat. opnieuw je start het op(internet)en verbind en hij odet het

bij mij si het btw error 630 dus als het bij jou bv 650 kan het wat anders zijn}:O

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere tips???

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

bij welke provider zit je dan want ik zat bij superweb en werd ook steeds er af gegooit en hoorde dan ook de tik in de kast:?

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Verwijderd

Die tik in de kast is als de modem eraf word gegooid.. ek neem aan dat je ook een tik hoort als hij gaat inbellen... dit kan makkelijk aan je isp liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor inderdaad ook een tik als hij aanschakeld. ISP zegt me niets, kun je iets specifieker zijn. Momenteel ben ik aan het kijken wat de compu doet met mijn videokaart (tnt2) er in. Misschien zit daar het probleem wel en kan de S3 kaart van mijn ouders geen 1024x768(32bits) niet aan.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
moet wel met 16 bits kunnen, mijn 2mb kaartje werkte op 1024x786 met 16 bits kleuren

Verwijderd

Topicstarter
32 bits is nu eenmaal mooier dus ik vind het geen goed idee om hem op 16 te zetten. Momenteel lijkt hij stabiel te werken op mijn TNT2. Als er een andere kaart in gaat zit ik te denken aan een Card Expert TNT2 16mb omdat mijn ouders toch niet gamen of zo. Heeft iemand ervaring met deze of een ander 16mb TNT2 kaart?
Pagina: 1