Maker virus achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Sinds gister heb ik dus een virus in mijn computer, ik heb dit tot nu toe nooit gehad omdat ik altijd goed oplet wat ik download en ervoor zorg dat ik alles wat ik download scan voor open maken.
Maar ik ben dan toch niet helemaal nauwkeurig geweest en heb deze dus niet gezien.

Het gaat om deze:
http://us.mcafee.com/viru...description&virus_k=99690

en er zijn al behoorlijk wat files geinfecteerd.

Ik ben nu met Norton Antivirus een systeemscan aan het doen. Alleen daarover nog een vraag omdat ik het nooit eerder heb gebruikt.

Als Norton de geinfecteerde files "repareert" wat doet hij dan precies? De files weghalen of alleen de virus uit de files halen?
En als hij straks helemaal klaar is met scannen, is die virus dan volledig weg uit mijn pc?

Maar de hoofdvraag: Kan je er op 1 of andere manier achter komen wie het virus heeft gemaakt? Wie hem als eerste op het internet heeft gezet. Ik ben nu in zo'n bui dat ik die gene de grond ik kan stampen en daarna met z'n toetsenbord net zo lang op z'n hoofd slaan tot die helemaal in de andere wereld is. :(

Signature

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat of het virus al in een heeel vroeg stadium wordt getraced, dan kan je via ip's nog terugvoeren naar de maker (maar deze kan heel slim ook wel gewoon een andere computer gebruiken denk ik), of de maker verlult zicht tegenover vrienden/kennissen.

Maar als tegenwoordig bij grootse virussen een heel FBI-team er bovenop zit zal het dus niet zo gemakkelijk zijn om ff met je keyboardje bij die nerd langs te gaan ;)

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Wat bereiken die jochies er zelf mee om een virus de wereld in te sturen? Net als die van msblast. Wat zit er in voor hun? Geld? Vrouwen?

Dat joch van msblast is zo vet als een varken, heel de dag achter zijn schermpje doorbrengen en pizzas bestellen, wat voor leven leidt hij dan?

Signature

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-09 15:57
geen

http://500px.com/Abd3licious

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BMW_M3 schreef op 11 September 2003 @ 11:38:
Wat bereiken die jochies er zelf mee om een virus de wereld in te sturen? Net als die van msblast. Wat zit er in voor hun? Geld? Vrouwen?

Dat joch van msblast is zo vet als een varken, heel de dag achter zijn schermpje doorbrengen en pizzas bestellen, wat voor leven leidt hij dan?
Macht. Het geeft ze een kick dat ze iets hebben gemaakt dat tot zoveel oproering kan leiden. Want je kan zeggen wat je wil, maar veel virussen (en vooral wormen) zitten best ingenieus in elkaar.

Maar hoewel ik al jaren programmeer is nog nooit het idee bij me opgekomen om een virus te schrijven, ik doe liever iets constructiefs. Maar ik denk idd dat de meeste virusschrijvers beetje gefrusteerd zijn.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:39

Eijkb

Zo.

Wat bereik jij (of dacht je ooit te bereiken) met kattekwaad uithalen? Aandacht, (een verkeerd soort) respect and so on. Wat bereik je met misdaden? Wat bereik je eigenlijk met het leven? Tja. Rare vraag. Het lijkt me sterk dat hij er geld en vrouwen mee bereikt heeft overigens. Vrouwen wel bereikt, maar dan via zijn virus op hun computer. Niet irl zeg maar. Snapt ´ut?

Over deel II: Jij kent hem persoonlijk of via de media? Case closed. Ik zeg altijd maar zo: haal eerst die balk uit je eigen oog alvorens te beginnen met de splinter in die van een ander.

+:

.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Kattekwaad dat doe je toch als je een jaar of 10/11 bent, niet 20 of 30 of ouder. Bij misdaden gaat het meestal ook om geld/handel. En niemand zal hem kennen en weten dat hij het was totdat hij opgepakt wordt, en dan heeft ie er niets meer aan.

En over ingenieus, het kan dan wel heel mooi in elkaar zitten maar waarom zou hij die kennis niet voor andere dingen gebruiken, om mensen te helpen ipv tegen te werken.

Nou ik weet wat ik met zulke heren zou doen, en dat is niet de cel in.

Signature

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BMW_M3 schreef op 11 September 2003 @ 11:33:
Als Norton de geinfecteerde files "repareert" wat doet hij dan precies? De files weghalen of alleen de virus uit de files halen?
Repareren is meestal iets aanpassen zodat het weer werkt. Anders geeft Norton wel aan dat ie de file niet kan schonen en verwijderd. Dit lijkt me niet zo moeilijk, dat had je zelf ook kunnen bedenken danwel opzoeken in de help ;)
En als hij straks helemaal klaar is met scannen, is die virus dan volledig weg uit mijn pc?
Nog een keer scannen? Vindt Norton niks, dan is je PC schoon...
Maar de hoofdvraag: Kan je er op 1 of andere manier achter komen wie het virus heeft gemaakt? Wie hem als eerste op het internet heeft gezet. Ik ben nu in zo'n bui dat ik die gene de grond ik kan stampen en daarna met z'n toetsenbord net zo lang op z'n hoofd slaan tot die helemaal in de andere wereld is. :(
Nee, daar heb jij de middelen niet voor. En geloof maar dat er al genoeg instanties op zoek zijn naar de makers van virussen. Daar hoef jij je niet druk over te maken. En met geweld los je niks op... ;)
Meestal zijn het personen die zich niet kunnen vinden met het beleid en werkwijze van Microsoft. Daarom maken zij een virus die systemen met Microsoft produkten plat legt.
Mjah... dit is puur suggestief en mensen beledigen omdat ze gezet zijn vind ik triest. En zoiets post je niet op een tech forum, pure troll.

Ik vind dit geen topic waard.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.