[battery laptop]blijft dischargen

Pagina: 1
Acties:

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo Allemaal,

Weet niet of dit het juiste topic is, maar daar komen we snel genoeg achter.

Ik heb een 3 jaar oude laptop met een Lion batterij. Ik gebruik(te) de laptop zowel op ac als op battery power.

Probleem is echter dat de batterij momenteel de status discharging heeft en ik dit nergens kan opheffen of veranderen. Als ik de batterij verwijderuti de laptop en weer plaats dan lijkt het of ie weer begint te chargen maar na enkele secs krijgt ie weer de status discharging :(

Betekend dit dat mijn batterij is overleden, of is er iets anders aan de hand?

O ja laptop = Viator 2300, OS = XP prof

Heb al in de bios gekeken en niet iets van battery management oid kunnen vinden...

Alvast bedankt.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

3 jaar oud....

Batterij dood.. sim-pel

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:56

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Yup, na een jaar of 2-3 blijft hij leeglopen of laad ie niet meer volledig op. Ik heb net gisteren voor mij laptop een nieuwe moeten halen a € 170,- :(

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het is nog mogelijk dat je mainboard defect is (niet opladen), maar dat kun je uitsluiten door een nieuwe accu erin te zetten en kijken of die volledig oplaadt.

Maar een accu van 3 jaar oud is gewoon al afgeschreven.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
ke, bedankt is was al bang dat ie dood was, had eigenlijk de hoop dat er misschien een tooltje was waarmee je de batterij (zijn geheugen dan) zou kunnen resetten oid.

Bedankt allemaal iig