Toon posts:

Apache/PHP witte pagina zonder rede

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een enorm raar probleem, heb een eigen dedicated bak staat met debian 3 erop. Werkt perfect, tot ik gister op een probleem stuitte. Ik had me webshop geupload om te testen.

Toen kwam ik er achter dat als ik me norton firewall uit zette, dat ik alleen een witte pagina kreeg ipv de hele shop. Firewall aan, en het werkt weer :w

Toen vroeg ik aan iemand zonder norton om naar die pagina te gaan, en die kreeg dus ook een witte pagina voor zijn neus. Toen heb ik een webmail progje geupload, en daar zat dus ook het zelfde probleem. Nu vraag ik me af, wat dan dit nou zijn?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, gebeurt dat ook met een simpel php scriptje als:
PHP:
1
phpinfo();

zo nee, bekijk de verschillen met en zonder firewall.
als er geen verschillen zijn, dan ligt het niet aan php iig.
Dan zou je verder moeten kijken naar Apache settings.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt wel gewoon, verder werkt de rest van me site ook perfect, www.domein en forum.domein

Alleen shop.domein niet. Als ik phpinfo daar in gooi werkt tie weer wel. Verder werken standaard .html files ook. Nu zijn mijn bestanden .tzs ipv .php, maar als ik ze naar .php verander, dan werken ze ook nie :( snap er dus echt helemaal niets van.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al gekeken naar je 'virtual server' settings in je Apache settings?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zit er niet toevallig een script error in?
je kan in php.ini namelijk instellen dat er een lege page moet gestuurt worden ipv een error.

offtopic:
Hoppie: zou jij wellicht je signature kunnen inkorten, 7 regels is wel heel erg veel, een regeltje of 5 mocht nog net wel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Erkens op 11-09-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoppie schreef op 11 September 2003 @ 11:30:
Al gekeken naar je 'virtual server' settings in je Apache settings?
Ja, is overal precies het zelfde, dus lijkt me goed.

En een error in me scripting... mmm denk het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het heeft toch iets met error handeling te maken denk ik, als ik ff me db verbinding script er tussen uit shop, dan krijg ik dus wel me page te zien, maar vol met errors natuurlijk omdat hij geen db verbinding heeft.

Wat is hier precies aan te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem werkend gekregen, maar snap nog steeds niet waarom hij met firewall aan werk prefect werkte, en met firewall uit helemaal niet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
// ophalen van content
$html       = ob_get_contents(); 

// ob_en_clean functie uitvoeren
ob_end_clean(); 

if($short != 'no')  {
            // de enters, en tabs uit de code halen
            $html       = preg_replace("/\t\r\n|\t\n\r|\t|\n|\r/", '', $html); 
            }

// html weergeven
print $html;

Dat onderaan in me header veroorzaakte dus het probleem, op me localhost werkt het trouwens perfect, wat voor instelling kan dit zijn dat het op me dedicated bak niet werkt? BTW deze code haalt alle enters en tabs weg. Ben toch benieuwd wat het was.
Pagina: 1